mowgli Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Jeg har lest litt om Ebay her og ble nysgjerrig.. siden det er litt stille på jobb idag surfet jeg rundt der litt og fant en kaketopp jeg kunne tenke meg til 6 £ og en stilig ramme til 13 £ så jeg slo til... men når jeg kom til betalingsiden så skal de ha 27 £ i porto/frakt.... Kan det virkelig være så dyrt å sende varene fra England & hit? Det er jo nesten så det lønner seg å bestille flybillett fra Ryanair for å hente de selv Er det angrerett på Ebay? Og hva er tollgrensa igjen, er det 200,-? I såfall så får jeg vel toll i tillegg.... Jeg ringte med min kjære og han holdt på å le seg ihjel... så sa han at han måtte skynde seg å notere dette ned til talen Endret 13. oktober 2006 av mowgli
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har lest litt om Ebay her og ble nysgjerrig.. siden det er litt stille på jobb idag surfet jeg rundt der litt og fant en kaketopp jeg kunne tenke meg 6 £ og en stilig ramme til 13 £ så jeg slo til... men når jeg kom til betalingsiden så skal de ha 27 £ i porto/frakt.... Kan det virkelig være så dyrt å sende varene fra England & hit? Det er opp til hver enkelt selger å bestemme frakt. De tar gjerne ekstra for pakkematerialer, tid, osv. osv. Det kan også koste ekstra dersom de f.eks. bruker et privat fraktselskap som UPS eller FedEX. Derfor lønner det seg ALLTID å spørre om frakten før man byr. En gang støtte jeg på en kar som skulle ha 45USD for å sende en tube tannkrem fra USA og hit. Det er jo nesten så det lønner seg å bestille flybillett fra Ryanair for å hente de selv Er det angrerett på Ebay? Igjen opp til hver enkelt selger, men i utgangspunktet binder du deg til kjøp med en gang du trykker "kjøp nå". Du kan selvfølgelig høre med selgeren, men regn med en feit negativ og kanskje en strike fra Ebay på grunn av manglende betaling. Og hva er tollgrensa igjen, er det 200,-? I såfall så får jeg vel toll i tillegg.... Jeg ringte med min kjære og han holdt på å le seg ihjel... så sa han at han måtte skynde seg å notere dette ned til talen Tollgrensa er 200kr, men 13 pund utgjør så vidt jeg vet ikke 200kr, så da er du trygg. ←
mowgli Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Er det angrerett på Ebay? Igjen opp til hver enkelt selger, men i utgangspunktet binder du deg til kjøp med en gang du trykker "kjøp nå". Du kan selvfølgelig høre med selgeren, men regn med en feit negativ og kanskje en strike fra Ebay på grunn av manglende betaling. ← Hva er en strike? Endret 13. oktober 2006 av mowgli
mowgli Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Jeg fikk kontakt med selger pr. mail og hun satte ned frakten til 17 £ så det hjalp jo noe :-) I tillegg skriver hun verdien så den ikke overstiger 200 nkr, siden totalbeløpet blir 19 £ for varene ligger jeg vel i grenseland for tollavgiften... Så fikk jeg jo lært noe nytt idag også da Endret 13. oktober 2006 av mowgli
momo Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har gjort samme feil som deg en gang, og måtte betale overpris i porto. Det lønner seg og alltid bli enig med selger om porto før man handler, da er stort sett portobeløpet helt normalt.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Hva er en strike? ← En strike er en slags "straff" Ebay kan dele ut på bakgrunn av diverse regelbrudd. Jeg tror du kan ha tre strikes før du blir utestengt. Jeg fikk kontakt med selger pr. mail og hun satte ned frakten til 17 £ så det hjalp jo noe :-) I tillegg skriver hun verdien så den ikke overstiger 200 nkr, siden totalbeløpet blir 19 £ for varene ligger jeg vel i grenseland for tollavgiften... Så fikk jeg jo lært noe nytt idag også da Husk imidlertid på at selv om selgeren skriver ned verdien på pakken, så kan tollmyndighetene finne på å åpne den. Dersom det da ligger en faktura inni på det korrekte beløpet, så må du alikevel betale moms/toll.(dersom varens verdi er over 200kr). ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå