Juni-brud Skrevet 22. januar 2003 #1 Skrevet 22. januar 2003 Jeg lurer på hva som er vanlig av mat til serveringshjelpen? Hadde tenkt til å bestille snitter, i så fall hvor mange pr. pers?
Mette Skrevet 22. januar 2003 #2 Skrevet 22. januar 2003 Det vanlige er at serveringshjelpen spiser det samme som dere.De spiser etter at maten er severt evt. når de har tid. Det er ganske mye å gjøre,så som regel går det i ett for servitørene, men de spiser hvis de har tid.
Barbie Skrevet 23. januar 2003 #3 Skrevet 23. januar 2003 I vårt bryllup spiste de det samme som oss,men etter at vi andre var ferdige. Når servering og rydding var overstått fikk de bli med på festen... :blunke: Ismen
Karoline Skrevet 23. januar 2003 #4 Skrevet 23. januar 2003 Jeg regner med at de spiste det samme som oss - når de hadde tid! Det blir jo altid masse mat tilovers, og da er det jo bare for de som serverer å spise det de har lyst på - etter at bryllupsgjestene har fått, selvfølgelig!
Tusenfryd Skrevet 23. januar 2003 #5 Skrevet 23. januar 2003 Det er nok vanlig at de spiser det samme som dere ja. Etter at middagen er over - når de har tid og mulighet. Dersom du av en eller annen grunn ikke vil at de skal det, men gjerne vil ha egen mat til dem, ikke bestille snitter. Det er tøft å servere i bryllup, mye løping og sånn, de trenger skikkelig mat, ikke frøkenmat (som jeg synes snitter er, og egner seg bedre til stillesittende begravelser og sånn). Avtal i så fall at de får bestille seg pizza eller noe annet som er skikkelig mat for et arbeidslag. Men i utgangspunktet - mat som dere.
Tosca Skrevet 23. januar 2003 #6 Skrevet 23. januar 2003 Cateringselskapet som vi skal bestille middagen fra, er kjent for å levere mye mat. Derfor er det ikke nødvendig å bestille ekstra til servitørene. Det blir nok til de også. Men pass på at det er mat til de også. Og så en ting til. Husk også å ha mat til evt. musikere.
Juni-brud Skrevet 23. januar 2003 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2003 Takk for tips! Hadde glemt musikerene! Jeg syntes det blir litt dyrt å bestille samme mat til serveringshjelpen som til oss. Det vil jo koste 2.500 kr og spise kald mat er vel ikke noe særlig.... Tror jeg kommer til å la dem velge selv med noen alternativ
Tvilling76 Skrevet 24. januar 2003 #8 Skrevet 24. januar 2003 Jeg syntes det blir litt dyrt å bestille samme mat til serveringshjelpen som til oss. Det vil jo koste 2.500 kr og spise kald mat er vel ikke noe særlig.... Hva slags mat skal dere ha da?? 2.500,- er vel en pakkepris dere har fått som inkl lokalet og drikke?? Evnt dekorasjoner, fri bar, bryllupskake, kaffe... You name it.. Nå regner jeg ikke med at serveringshjelpen skal drikke alkohol, og selve maten tviler jeg på koster 2.500,-...
Imax Skrevet 24. januar 2003 #9 Skrevet 24. januar 2003 Min erfaring er at det ikke er nødvendig å bestille ekstra mat til serveringspersonalet. Det blir alltid mat igjen. når jeg selv har servert er det aldri tid til å spise, jeg har bare tatt en munnfull i forbifarta. snitter er bare tull, jeg hadde foretrukket en real skive m nugatti!!!!
Juni-brud Skrevet 24. januar 2003 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2003 Takk for alle svar, jeg har så og si bestemt meg! De som skal servere i bryllupet våres er de som serverte i søstra til sambo`s bryllup. De er fornøyd med snitter, så da blir det det! Skal bestille opp nok, så de kommer ikke til å sulte :blunke: Jeg vil ikke belage meg på at det blir mat igjen. Men takk for synspunkter :blunke:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå