Gå til innhold

Hvordan lære hunden å trekke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde å lære hunden min å trekke meg på ski forrige vinter, men det gikk heller dårlig. hun skulle bare gå ved siden av meg, veloppdratt som hun er, og med en gang vi kom opp i litt fart så skulle hun ta meg, ikke så veloppdratt allikevel. jeg prøvde å rose som en gal hver gang hun gikk foran, fikk en bekjent til å løpe foran sånn at hun løp, men synes det sitter langt inne... denne vinteren SKAL vi lære oss dette. Trenger alt jeg kan få av tips til å lære inn dette riktig. Hadde en golden før som tok dette på en tur, forsto det med en gang, så litt nytt for meg at det skal være så vanskelig :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Turboguri
Skrevet

Hva med å prøve med små ting først.. Som f. eks et akebrett uten noen på, et dekk eller noe.. Lære henne henne det først! :)

Bare et forslag ;)

Skrevet (endret)

Det kan sitte langt inne om du først har lært å gå pent i band (ikke trekke).

Hvilken hund er det?

Det går nok lettere om du kan ha med deg et menneske til, som går med hunden - og du strener i vei foran. Tren ofte og korte perioder, og ikke hold høyt tempo i begynnelsen. Poenget er at hunden skal trekke i selen og ikke bli særlig sliten. Øk tempo og distanse når hunden er trygg og klarer oppgaven.

Lykke til

Endret av Ut i det fri
Gjest Gjest_Vedvik86_*
Skrevet

Hos oss gikk prosessen med å lære bikkja å dra veldig av seg selv.. men vi begynnte allerede da han var valp.. begynnte med små ting som feks murstein som han trakk etter seg når vi gikk tur... etterhvert bildekk og til slutt oss.... men det kommer selvsagt veldig ann på hva slags rase det er.. om det ligger "i blodet" eller ikke.. vår bikkje var en Alaska Husky og det og trekke hundespann og liknende for han var svært naturlig... :)

Skrevet

Portugisisk vannhund! :) de skal ha det litt i seg de også.... Takk for gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...