Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #1 Skrevet 22. januar 2003 jeg har kræsjet bilen min for en liten stund tilbake! først i dag fikk jeg tilbakemelding om at jeg måtte betale en egenandel på 6000 kroner. for dte første hva er en egenandel? og hvorfor er det så dyrt? har hørt at det finnes egenandeler på bare 3000 kr. men det stod i brevet at siden kjøreren av bilen er under 20 år vil det koste 6000 kr. men jeg er 20, og ikke under 20!
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2003 #2 Skrevet 22. januar 2003 En egenandel må alle betale hvis de er skyld i uhellet.Dette står i vilkårene til forsikringselskapet.. og du burde sette deg inn i de om du skal kjøre bil Når det gjelder under 20 aner jeg ikke om de regner fra fylt 21?
Gjest Lea Skrevet 22. januar 2003 #3 Skrevet 22. januar 2003 Du bestemmer vel selv hvor stor egenandelen skal være.. når du inngår avtalen med forsikringsselskapet. Mulig at det fines regler mht alder som gjør det umulig å sette egenandelen lavere enn 6000. Uansett: Høy egenandel = lavere premie og lav egenandel = høyere premie. Les avtalen du har inngått med forsikringselskapet ditt, der skal alt stå svart på hvitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå