Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #41 Skrevet 20. oktober 2006 Vi har tenkt på det lenge og har derfor heller ikke noe hastverk med å gifte oss. Forholdet vårt holder om vi gifter oss eller ikke
Gjest Neffi Skrevet 20. oktober 2006 #42 Skrevet 20. oktober 2006 Det er mulig ja. Da vi ble sammen så ble vi enige om en dato vi ville gifte oss på. Først var det mest på spøk tror jeg. Var min forlovede som fant datoen. Det pussige var at det var på en lørdag også, så da tok vi den datoen da han fridde til meg. ← Akkurat sånn var det her også... En önskedato - drömmer er lov å ha Jeg har alltid "tullet" om at det beste er å gifte seg på 5 årsdagen... Og slik blir det. Vi har alltid planlagt langt frem i tid, allerede fra förste stund....
Majabeth Skrevet 20. oktober 2006 #43 Skrevet 20. oktober 2006 Vi forlova oss i ´94. Da vi kjøpte ringene var det ikke for at vi hadde satt dato eller noe sånt, men heller et ønske om å vise omverdenen at vi var noe mer enn bare kjærester. I år fridde jeg "på ordentlig" til min kjære, og vi gifter oss til neste år. Det er ingen av oss som bruker ringene vi kjøpte i ´94, dels fordi min ring har krympa , og dels pga hans jobb gjør at ringen kan være farlig for han å ha på. Vet ikke om vi vil bruke ring etter at vi har gifta oss heller... Det må vi nesten se på. Vi blir nok å kjøpe ringer, men om de blir brukt daglig er heller usikkert.
Gjest gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #44 Skrevet 30. oktober 2006 Forlov dere når det føles riktig for dere og ta bryllupet når dere får mulighet
Kara W Skrevet 6. november 2006 #46 Skrevet 6. november 2006 Jeg er enig i at for lange forlovelser blir litt dumme i mine øyne, men jeg synes også at et år kan bli litt kort i noen situasjoner. Går det derimot over to år, så synes jeg man har prioritert feil.
Amadea Skrevet 6. november 2006 #47 Skrevet 6. november 2006 TS her. Vi har egentlig bestemt oss for dato, men pga oekonomi og utdanning saa har vi ikke mulighet til aa gifte oss foer om 5 aar. Vi vil jo forlove oss fordi vi skal gifte oss fordi vi har bestemt oss for hverandre men ikke har mulighet til aa gifte oss foer. Tror nok vi kommer til aa forlove oss snart fordi det er en viktig markering for oss. Tusen takk for alle svar og synspunkter. ← Synes dette höres veldig fint og fornuftig ut jeg. Til dere som synes de prioriterer feil: De er jo studenter og bor i Australia! Hvis de har lyst paa et stort, flott og tradisjonelt bryllupp maa de kanskje vente noen aar da. Trenger ikke aa vaere noe galt med forholdet for det! Til TS: Dere skal selvfölgelig gjöre som dere vil! Det blir nok kjempeflott! Lykke til!
water1 Skrevet 6. november 2006 #48 Skrevet 6. november 2006 Han gikk ned og fridde denne sommeren. Det var en selvfølge for oss begge at da skulle bryllupet stå neste år. 1-2 år tenker jeg er en naturlig frist å ha på bryllupet. Forsåvidt greit nok at folk skal få gjøre det som føles rett for dem, men opplever at selve begrepet forlovelse blir litt utvannet, når folk definerer det slik de selv ønsker. SKjønner at man gjerne vil vise omverdenen at man er noe mer enn bare kjærester, men kall det kjærlighetsring eller noe da....
Amadea Skrevet 6. november 2006 #49 Skrevet 6. november 2006 Hva mener du med det? Er ikke en forlovelse der man planlegger aa gifte seg fem aar frem i tid like gyldig som en forlovelse der man har satt dato to aar frem i tid? Man lover da hverandre det samme! Det som er naturlig for noen trenger ikke aa vaere naturlig for andre PS: Jeg er ikke forlova saa jeg vet ikke hva jeg gjör paa bryllupsforum
water1 Skrevet 6. november 2006 #50 Skrevet 6. november 2006 Ser at innlegget mitt ble lite fullstendig og at jeg ikke helt forklarer hva jeg mener/sikter til. (Tror jeg bare hoppet rett inn i min egen tankerekke, og delte halvparten med dere ) Det jeg mener er: Ser det er noen som forlover seg, for så å vente på at han skal fri. Det synes jeg blir rart, og at selve forlovelsesbegrepet på den måten får en ny betydning. Er man forlovet så er man forlovet...da har nå liksom dette frieriet allerede skjedd, etter min mening. Selv om det for oss var naturlig å begynne å planlegge bryllupet etter frieriet, skjønner jeg at folk kanskje vil planlegge dette noe frem i tid, og det er vel like gyldig for det antar jeg. Det ligger vel ingen tidsbegrensning i hvor lenge man kan være forlovet antar jeg?!
Amadea Skrevet 6. november 2006 #51 Skrevet 6. november 2006 (Tror jeg bare hoppet rett inn i min egen tankerekke, og delte halvparten med dere ) ← Det er saann som kan skje baade noen og enhver! Lykke til med ditt da!
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #52 Skrevet 7. november 2006 Synes dette höres veldig fint og fornuftig ut jeg. Til dere som synes de prioriterer feil: De er jo studenter og bor i Australia! Hvis de har lyst paa et stort, flott og tradisjonelt bryllupp maa de kanskje vente noen aar da. Trenger ikke aa vaere noe galt med forholdet for det! Til TS: Dere skal selvfölgelig gjöre som dere vil! Det blir nok kjempeflott! Lykke til! ← Tusen takk for lykkeonskinger
Kara W Skrevet 8. november 2006 #53 Skrevet 8. november 2006 Forsåvidt greit nok at folk skal få gjøre det som føles rett for dem, men opplever at selve begrepet forlovelse blir litt utvannet, når folk definerer det slik de selv ønsker. SKjønner at man gjerne vil vise omverdenen at man er noe mer enn bare kjærester, men kall det kjærlighetsring eller noe da.... ← Er helt enig med deg der. Da vi forlovet oss fikk vi forsiktige spørsmål fra familien hans om vi hadde tenkt til å gifte oss også. Jeg synes det var utrolig frekt av dem, selv om jeg skjønner at det kan skje. Det er mange som forlover seg uten å planlegge å gifte seg, og det mener jeg er feil (skjønner meg heller ikke på de som klarer å bli enig om å gifte seg og planlegger bryllupet, før de forlover seg).
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #54 Skrevet 8. november 2006 Vi forlovet oss i august, og gifter oss i april... på 3-års dagen for vårt første møte . Vi var begge enige om at man bør gifte seg innen et års tid, og personlig ser jeg ikke helt poenget med å forlove seg dersom man ikke skal gifte seg før om fem år, men dere må jo finne ut hva som føles riktig for dere...
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #55 Skrevet 8. november 2006 Ser at innlegget mitt ble lite fullstendig og at jeg ikke helt forklarer hva jeg mener/sikter til. (Tror jeg bare hoppet rett inn i min egen tankerekke, og delte halvparten med dere ) Det jeg mener er: Ser det er noen som forlover seg, for så å vente på at han skal fri. Det synes jeg blir rart, og at selve forlovelsesbegrepet på den måten får en ny betydning. Er man forlovet så er man forlovet...da har nå liksom dette frieriet allerede skjedd, etter min mening. Selv om det for oss var naturlig å begynne å planlegge bryllupet etter frieriet, skjønner jeg at folk kanskje vil planlegge dette noe frem i tid, og det er vel like gyldig for det antar jeg. Det ligger vel ingen tidsbegrensning i hvor lenge man kan være forlovet antar jeg?! ← Helt enig med deg! Forlovelse er når man frir, og får ja - det morsommeste av alt er jo når folk avtaler at de skal forlove seg den og den datoen... Er man ikke per definisjon allerede forlovet når man har bestemt seg for å forlove seg, dvs love å gifte seg? Vi snakket om bryllup før frieriet (løst snakk om at vi ville gifte oss i utlandet), men ikke med andre, ikke i detalj, og anså oss ikke som forlovet før han hadde spurt meg og fått ja... Men nå diskuterte vi faktisk "farge" på evt gifteringer på tredje daten vår også, så vi har det med å være for tidlig ute
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #56 Skrevet 8. november 2006 Vi forlovet oss i august, og gifter oss i april... på 3-års dagen for vårt første møte . Vi var begge enige om at man bør gifte seg innen et års tid, og personlig ser jeg ikke helt poenget med å forlove seg dersom man ikke skal gifte seg før om fem år, men dere må jo finne ut hva som føles riktig for dere... ← Ser ikke problemet med å være forlovet i 5år, en har en forlovelse er at en har lovet å gifte seg, så får man ta bryllupet når en har råd/mulighet. For oss som betaler gildet selv så må man jo helst spare noen år før man har råd. For meg er uansett forlovelsen viktigere enn bryllupet, for det er når man forlover seg at en lover å tilbringe livet sammen. Bryllupet ser jeg kun på som en formalisering av forlovelsen.
the Sun Skrevet 9. november 2006 #57 Skrevet 9. november 2006 Har et samboerpar nær familie som har vært forlovet siden midt på syttitalet Og såvidt jeg eller noen andre i familien vet har de ikke gitet seg ennå men de bor fortsatt sammen da... og de går med forlovelsesringen begge to...
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #58 Skrevet 9. november 2006 Hvorfor skal andre ha noen rett til å mene noe om dette også. Det som er rett for dere er rett for dere! Jeg bryr meg i allefall ikke om folk er forlovet et eller 30 år.
water1 Skrevet 9. november 2006 #59 Skrevet 9. november 2006 Ikke for å være en kverulant her, men alle har vel rett til å mene noe om alt
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #60 Skrevet 9. november 2006 Ikke for å være en kverulant her, men alle har vel rett til å mene noe om alt ← Nei jeg synes faktisk ikke at alle skal bry seg med hva andre driver med. Til TS gjør det som dere føler er rett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå