Tabris Skrevet 12. oktober 2006 #1 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg driver nå og tar bachelor i KRL, hovedsakelig fordi dette er et tema som interesserer meg veldig. Jeg vet at hvis jeg tar pedagogikk i tillegg, så kan jeg jobbe som lærer, men tror ikke det er det jeg egentlig har lyst å gjøre. Mitt spørsmål er: Vet noen om andre yrker jeg kan ha som er relevant til en slik utdannelse? Jeg har tenkt på en kontorjobb i et forlag eller en bokbutikk, f.eks innkjøp av nye bøker med ansvar for samfunns- og religionsseksjonen. Noen som vet noe mer om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #2 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har du vurdert å bli misjonær?? Det er visst ganske lett å bli det nå for tiden, med få søkere! Mvh Mona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hehe, kunne ikke falle meg inn. Men takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #4 Del Skrevet 13. oktober 2006 Leirskoler, idealistiske fjellskoler som tar i mot elever året rundt, som du sier selv: bokforlag med denne spesialiteten, læreryrket høres jo veldig aktuelt ut, og kanskje reise til Afrika som lærer der gjennom Misjonssamband eller hjelpeorganisasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #5 Del Skrevet 13. oktober 2006 For å bli leirskolelærer må du ha pedagogikk pluss fordypning. Pluss sinnsykt gode karakterer og helst vere ekspert på et tema. Kanskje du har alt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 13. oktober 2006 Takk for flere tips! Jeg er ikke kristen selv, og har derfor ingen interesse av noe som har med misjon å gjøre eller som er i regi av misjonssambandet. Men, ja, en forlagsjobb høres interessant ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #7 Del Skrevet 13. oktober 2006 Religions"anmelder" i en avis? En spalte om religion, i samarbeid med de andre religiøse med søndagsspalter? Søndagsskole? Lokal menighet? Hvis du ikke er kristen med er veldig engasjert i religion som fag, så ser ikke jeg andre muligheter enn læreryrket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #8 Del Skrevet 13. oktober 2006 Takk for flere tips! Jeg er ikke kristen selv, og har derfor ingen interesse av noe som har med misjon å gjøre eller som er i regi av misjonssambandet. Men, ja, en forlagsjobb høres interessant ut. ← eeeeeeller ta litt. vit. og trainee i et forlag så er du bedre sikra for forlagsjobb. For med kun bachelor i KRL stiller du nok litt svakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ja, jeg ser ikke bort fra at jeg tar en master ettehvert, evt. noe utdypning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #10 Del Skrevet 13. oktober 2006 eeeeeeller ta litt. vit. og trainee i et forlag så er du bedre sikra for forlagsjobb. For med kun bachelor i KRL stiller du nok litt svakt. ← Tull. Det er ikke kamp innen dette faget akkurat. Bachelor holder i massevis! Forlag og skoler høres aktuelle ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. oktober 2006 #11 Del Skrevet 13. oktober 2006 Tull. Det er ikke kamp innen dette faget akkurat. Bachelor holder i massevis! Forlag og skoler høres aktuelle ut ← Forlagsjobbing er fremdeles populært, på tross av laber lønn. Om det er veien du vil gå, hadde du nok gjort lurt i å bygge på med litt litteratur eller en tverrfaglig kulturemnesammensetning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 13. oktober 2006 Takk for svar, jeg skal vurdere nøye hvilken master jeg eventuelt tar - det er jo noen år til, siden jeg er på det første året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. oktober 2006 #13 Del Skrevet 13. oktober 2006 Siden det er så tidlig i løpet ditt enda, har du i alle fall god tid til å velge deg noen hensiktsmessige støtteemner og fri emner! Det er smart med en velkomponert bachelorgrad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ja, jeg lyst til å velge historie som valgfag andre året. Må innrømme at jeg heller mer mot historie og religion enn mot litteratur. Derfor tror jeg at min eventuelle master nok også vil helle mer den veien. Det var derfor jeg tenkte at jeg kanskje kunne få en jobb i et større forlag, eller en bokbutikk, hvor jeg kan ha ansvaret for den fagdelen. Dermed vil jeg kanskje ikke ha behov for så mye kunnskap om skjønnlitteratur? Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. oktober 2006 #15 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ja, jeg lyst til å velge historie som valgfag andre året. Må innrømme at jeg heller mer mot historie og religion enn mot litteratur. Derfor tror jeg at min eventuelle master nok også vil helle mer den veien. Det var derfor jeg tenkte at jeg kanskje kunne få en jobb i et større forlag, eller en bokbutikk, hvor jeg kan ha ansvaret for den fagdelen. Dermed vil jeg kanskje ikke ha behov for så mye kunnskap om skjønnlitteratur? Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. ← Jeg bør kanskje holde kjeft siden jeg ikke har peiling selv heller, men med litteratur mente jeg fag som dreier seg om tolkning, formidling og lignende, for å bli sterk rent tekstteoretisk. Men jeg vet jo egentlig ingenting da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå