Gå til innhold

Kamchatkakrabbe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte kamchatkakrabbe på Smart Club i dag. Den var rosa og så dermed kokt ut men glemte helt å spørre der om den var det. Noen som har vært borti slik krabbe? Skal bruke den til forrett i morgen fredag...

Videoannonse
Annonse
Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Har bare spist en, og det var jo godt... Har du prøvd å søke etter oppskrifter?

Skrevet

Jeg har tilbehøret klart men problemet er at jeg ikke vet om den i rosa tilstand er kokt eller rå...

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Jeg tipper kokt, men lover ingenting.

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg hadde laget en salat Chelsea, og strødd biter

av krabbekjøttet over. ;)

*og ja den er kokt*

Endret av Tyr
Skrevet

Har aldri laget det før, føler meg rimelig dum nå... :rodme:

Skrevet
Har aldri laget det før, føler meg rimelig dum nå... :rodme:

Hva har du ikke laget før ? ;)

Skrevet

Jeg har aldri servert kamchatkakrabbe, bare spist det på restaurant.

Derfor vet jeg ikke om den jeg har kjøpt er rå eller kokt. Er det sånn som reker er de jo grå som rå og rosa som kokt og disse krabbeklørne jeg har kjøpt er rosa...

Skrevet (endret)

Er kjøttet hvitt eller litt gjennomskinnelig? Hvitt kokt, gjennomskinnelig rått.

Klørne er litt rødlilla før de blir kokt, så ikke så lett å se på utsiden om de er rå eller kokte.

Mest sannsynlig er den kokt, har ikke sett frossen rå kongekrabbe i vanlige butikker.

Lykke til, det er en fantastisk råvare :)

En rå kongekrabbe

Endret av pulverheksa
Skrevet
Er kjøttet hvitt eller litt gjennomskinnelig? Hvitt kokt, gjennomskinnelig rått.

Det er hvitt så den er nok kokt, ja. Takk for all hjelp. :)

Skrevet

Stort sett alt av skalldyr må kokes kort tid etter at det hentes opp fra sjøen for at det skal holde seg og for at det skal være sikkert å spise.

Frosne skalldyr er kokt på fangstfartøyet eller på fiskemottaket før det fryses ned. Skalldyr som selges som ferskvare MÅ være levende. Du kan risikere matforgiftning dersom du koker og spiser døde skalldyr.

Når det gjelder Russerkrabben/Chamchatkakrabben/Kongekrabben, så spises kun bena, og disse er altså kokt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...