juliannae Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Får bare beskjed om at datamaskinen støtter ikke delte mapper, jeg har en relativt ny data så det skal jo ikke være noe som mangler da, får heller ikke vite hva jeg trenger av tillegg slik at jeg kan få delte mapper. Jeg har prøvd å slette msn å lagre det på nytt uten hell!! Tipper det er ganske kjekt med delte mapper, må ha det, bare må ha det
juliannae Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 12. oktober 2006 Bare jeg som har dette problemet :icon_question:
Crazee Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Når du seier msn så meinar du Live Messenger, sant? MSN messenger er det gamle namnet for tidlegare versjonar, som ikkje støttar delte mapper. Og, så klart, dei du vil dela mapper med må òg ha Live Messenger.
juliannae Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2006 Du har rett, jeg mener live messenger. De jeg skal dele med har nok også det siden jeg får tilbud fra de om jeg vil dele mapper og når jeg takker ja, får jeg bare beskjed om at min datamaskin ikke støtter delte mapper!?!
Crazee Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Du har kryssa av for at du skal bruka delte mapper? (Tools -> Options -> Sharing Folders på engelsk)
Gjest Svimle Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har også dette problemet. Jeg får heller ikke krysset av under options som beskrevet av brukeren over her, da dette alternativet er i grått (går ikke an å krysse av rett og slett), og det står under at maskinen ikke støtter delte mapper. Jeg har deaktivert både anti-virus og brannmur, uten at det løser problemet. Jeg har vel mer eller mindre gitt opp dette, jeg..
juliannae Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2006 Samme her, Svimle! jeg vil også krysse av for delte mapper, men jeg får ikke lov
juliannae Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2006 Ingen som har klart å løse dette??
Gjest Svimle Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg kan jo legge til at den stasjonære maskinen klarer det helt fint, men ikke laptopen min... Dumme teite greier
Crazee Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 Kva filsystem brukar de? FAT32? Eg leste at problemet kan liggja der, at de må konvertere til NTFS før delte mapper kan brukast. Er det slik Svimle, at du har FAT32 på laptopen og NTFS på den stasjonære? I så fall kan det jo ha noko for seg... det står om å konvertere til NTFS her, hjå Microsoft. (Om de ikkje veit om de brukar FAT eller NTFS, høgreklikk på harddisk-ikonet i utforsker og velg Egenskaper for å sjå etter.)
juliannae Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 13. oktober 2006 det er laptop som ikke funker her. Men er på sporet av noe nå da, skriver inn noen kommandoer på ledetekst, jeg har funnet ut at jeg må konvertere fat 32 til ntfs, men det er ikke bare bare. Jeg har kommet så langt men nå fikk jeg beskjed om å skrive inn gjeldende volumetikette for stasjon c, så dermed bød det seg ett nytt problem. Noen som har en enkel måte å finne ut av det så takker og bukker jeg :bukke: Skal hjelde deg, Svimle hvis jeg får dette til!
Gjest Svimle Skrevet 13. oktober 2006 #12 Skrevet 13. oktober 2006 Jepp, er FAT32 på denne også.. jeg har ikke formatert maskinen etter at jeg fikk den, men det er visst på tide at jeg gjør det da (jeg formaterer alltid til ntfs..) Takk for opplysning, nå skjønner jeg i alle fall HVORFOR jeg ikke får det til å funke! Tænk ju!
juliannae Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 13. oktober 2006 Bare hyggelig, jeg har aldri konvertert før og trenger litt hjelp med det så hvis du kan den biten tar jeg gjerne mot hjelp. Har kommet til at jeg skal taste inn gjeldende volumetikett på stasjon c, aner ikke hvordan jeg finner ut av det??
Crazee Skrevet 13. oktober 2006 #14 Skrevet 13. oktober 2006 Har du gitt harddisken eit namn? Det er volumetiketten, og det ser du jo i utforsker
juliannae Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg fikk det til , googlet volumetikett, da fant jeg ut at det skulle være ACER, men virker som pc'en er treigere, men det kommer seg kanskje?
Gjest Svimle Skrevet 13. oktober 2006 #16 Skrevet 13. oktober 2006 Hehe, jeg har også Acer-maskin! Disken er konvertert, og nå funker delte mapper! Takk alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå