Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #1 Skrevet 22. januar 2003 Hei er d noen her som bor på landet og i så fall hvor? Jeg skal kanskje flytte fra byen til lander så jeg bare lurer på om dere trives.
Nelle Skrevet 22. januar 2003 #2 Skrevet 22. januar 2003 Jeg bor på en gård - ikke aldeles i distriktet, men føler allikevel at jeg representerer distriktsnorge... Det er supert å bo her!! Utrolig vakre omgivelser, kattugler i hagen - i tillegg til masse andre dyr (elg, rådyr, rev etc). Usjenert. Kan spille så høy musikk jeg bare vil uten at noen klager. Og bare 15 min. med bil inn til byen. Landet = Supert!! Nelle
Mirabella Skrevet 23. januar 2003 #3 Skrevet 23. januar 2003 "Landet" og "bygda" er jo så mangt da.,..Fra landlige omgivelser like utenfor Oslo, til bygder på som er mer eller mindre "isolerte" i vinerhalvåret...Vest, øst, nord og sør...Så dette er nok veldig individuelt.. Om du skulle flytte så sier ihvertfall min livserfaring at du bør lytte til magefølelsen din når du kommer til ditt nye sted..Om du blir godt mottatt i starten f.eks. Det er fint å kunne spille musikk så høyt man vil og alt det der, om man bor slik til.....Men det finnes jo tilnærmet bybebyggelse i mange bygder og da (med husa temmelig tett inntil hverandre) Akkurat det med at man ikke bor tett innpå folk liker jeg kjempegodt, og det er en fordel med bygda..Hørte dere at jeg sa det? Men man er jo avhengig av å ha jobb og kanskje også litt nettverk.... Mirabella
Gjest Duchess Skrevet 23. januar 2003 #4 Skrevet 23. januar 2003 Bygda er idyllisk og veldig koselig. Det er også et svært frustrerende sted å bo. Ryktene florerer, og det er ikke så altfor ofte disse ryktene er sanne, men sladre, det skal man lilevel, og man finner gjerne på litt ekstra i samme slengen for at storyen skal høres bedre ut. Privatliv vil man jo gjerne ha, men når alle kjenner absolutt alle og naboen din nesten vet hva du har fått i posten før du vet det selv kan det bli litt mye. Kommer det en ny en til bygda, skulle man ikke tro de har sett folk før, de gransker deg opp og ned og er temmelig nysgjerrige på hva du er for slags skapning. Men det kommer jo an på hvor liten og intim plassen du bosetter deg på er.....desto mindre sted, desto flere sladrekjerringer har jeg nesten inntrykk av. Men absolutt: Det er også veldig veldig koselig på bygda. Et eget lite samfunn.
Gjest Lottemor Skrevet 23. januar 2003 #5 Skrevet 23. januar 2003 jeg har bodd litt hær og litt der fra jeg var en litan jente.... var mye ute hos min mormor på en øy uten for Bergen som heter Askøy.... Hun bor ganske så langt ute og det er et godt stykke til butikk,byn og andre aktiviteter. Jeg må si at jeg savner roen ,stillheten og landskapet..... det er vanskelig å komme seg inn i en liten byggd om man ikke har familie eller sånn der. Litt skeptisk til fremmede og da byfolk kan mange være slik jeg har oppfatt det. det er jo så flott å bo på landet,har tatt med et par bilder slik at du kan se hva jeg kalder landet.... Savner å bo der,allt var så enkelt og fredelig http://www.carwalks.com/images/Sprite%2016.jpg http://www.herdlagolf.no/bilder/herdla005.jpg
*Lavendel* Skrevet 25. januar 2003 #6 Skrevet 25. januar 2003 Jeg bodde i Oslo og Bærum noen år, helt til en dag jeg bare fikk nok! Jeg flytta hjem, til et lite sted i Nordland, med noen få tusen innbyggere. Det er fredelig og rolig, treffer alltid noen man kjenner, fin natur.... og ikke minst, perfekt for ungene.... Jeg kunne ALDRI tenke meg å flytte fra bygda, og hvem i H****** bryr seg om sladder....Neei, det driter jeg i. Lenge leve bygdenorge!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå