Thomasine Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133953 Hva skjer??!! Hva får noen til å gjøre sånt mot andre... Jeg har aldri vært voldelig av meg, men må vel innrømme at kjeften kunne brukes i yngre dager... Det ville aldri falle meg inn å i det hele tatt tenke på det disse jentene har gjort her... Er det for mye vold og sex ute og i det fri (blader i kiosken, video/dvd, nedlasting av diverse på nett...)?? Klarer man ikke skille virkelighet og fantasi (uff så trist å slik fantasi... )...??
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg skjems på vegne av kvinnekjønnet... Men det ser ut til at flere yngre jenter enn før blir voldelige og mangler empati for andre, og det er nesten mer skremmende enn at gutter er voldelige (for det er vi jo "vant til" at noen er). Jeg er på en rar måte vant til å tenke at jenter generellt er klokere enn gutter på dette området, fordi de IKKE tyr til vold. Jeg er barnløs men kunne vært mor til disse jentene i alder, men mine barn hadde ikke fått anledning til å utvikle slike jævlige tendenser. Jeg tror dessverre at foreldrene må ta litt skyld her, for ikke å ha vært nok tilstede, eller for å la ungene seile i sin egen sjø og gjøre det de selv vil uten grenser hjemmefra. Sexfikseringen i samfunnet kan kanskje få en liten del av skylden, men i hovedsak mangler det oppdragelse på empati. Helt for jævlig!!!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Voldtekt har vanligvis ikke noe med sex å gjøre, men med makt (men finnes sikkert untak). Jeg tror ikke man kan skylde på sexfikseringen i samfunnet på grunn av det de gjorde. For min del kunne de like godt ha fått 21 års fengsel, men blir vel 3 år fengsel og en klapp på skulderen til offeret
Gjest Bajas Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Jenter slåss også når jeg var tenåring, men da var jenteslåsskamper mest lugging og kloring... og sjelden at jentene brukte knyttneven. Nå er det helt vanlig med slåsskamper mellom jenter, hører jeg datteren fortelle. Jentene bruker knyttneven mer enn lugging/kloring. Jentevold kommer til å øke fremover, men når jenter også voldtar en jente, ja da har det gått for langt. Greit nok at jenter vil og kan slåss, men voldtekt... Er det ikke lenger tilstrekkelig å banke opp en jente etter en konflikt, men de måtte volta henne også for å ytterligere ydmyke sitt offer. En skremmende utvikling.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133953 Hva skjer??!! Hva får noen til å gjøre sånt mot andre... Jeg har aldri vært voldelig av meg, men må vel innrømme at kjeften kunne brukes i yngre dager... Det ville aldri falle meg inn å i det hele tatt tenke på det disse jentene har gjort her... Er det for mye vold og sex ute og i det fri (blader i kiosken, video/dvd, nedlasting av diverse på nett...)?? Klarer man ikke skille virkelighet og fantasi (uff så trist å slik fantasi... )...?? ← Dette er vel ikke vanlig,en det sier meg at disse jentene har manglet grenser hele livet.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Blir litt oppgitt over enkelte av tingene som sies her... Dere er klar over at jenter/kvinner også utøver vold? At det er kvinner som slår mann og barn på lik linje med menn? Bare fordi mørketallene er store betyr det ikke at det ikke eksisterer (eller at det er nytt nå). Med det sagt så nekter jeg ikke for at det muligens har blitt verre de siste årene, men å si at jenter ikke har kunnet være voldelige før nå er tull. Jenter som voldtar er heller ikke helt nytt, selv om det er mye sjeldnere enn den andre veien. Det seksuelle her er jo tydeligvis gjort for å nedverdige offeret mest mulig, da de filmet det og så sendte det til andre. Hvem som får nytelse av slikt (eller av å se på det) skjønner ikke jeg... syke personer..
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Ja, hva i all verden er det som skjer? Jeg tror mye skyldes at familier går i oppløsning - ikke nødvendigvis pga samlivsbrudd, men at man ikke har tid til hverandre pga at foreldrene er så opptatt av å realisere seg selv og pleie egne venner på hver sin kant. Sett samvær og gode samtaler med barna i sentrum, så vil barna bli trygge og ikke få seg til å gjøre sånt mot andre.
Thomasine Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2006 Hmm.. ingen som har sagt at jenter/kvinner ikke kan være voldelige...? Det kan de absolutt.
monja Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131344 Her står det mer om saken. Jeg må si at jeg er rystet.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 tenåringsjenter kan være veldig slemme mot hverandre. trussel om juling og baksnakkelse å også slåsskamper sjer
Gjest Ylva Virvla Skrevet 19. oktober 2006 #11 Skrevet 19. oktober 2006 Stakkars jente. Helt jævlig sak. Men kan begrepet "voldtekt" brukes i denne saken. Er det voldtekt å tvinge noen til å onanere?
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #13 Skrevet 19. oktober 2006 Stakkars jente. Helt jævlig sak. Men kan begrepet "voldtekt" brukes i denne saken. Er det voldtekt å tvinge noen til å onanere? ← Nå vet man jo ikke AKKURAT hva som skjedde her, men det er ivertfall klart at det er overgrep og vold. Så å kalle det voldtekt synes jeg stemmer bra jeg, siden jenta ble tvunget til å gjøre noe seksuelt¨og grov vold var også med i bildet.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 viss jenta hadde gjort noe galt og venninnene var sinna på henne kunne de bare ha banka henne opp og gitt henne juling. trenger liksom ikke voldta henne og klippe av henne håret og holde henne fanget i lang tid liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå