Gå til innhold

Pengepremie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sett at du vant flere millioner, tror du at du ville forandret deg noe personlig, bortsett i fra å kjøpe masse nye nyttige ting. Tenker mer på oppførsel og væremåte overfor de du kjenner.

Jeg tror nok jeg ville spandert litt på alle kompisene og familien først og fremst.

Men hadde nok ikke skiftet personlig karakter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ville nok vært den samme ;)

Skrevet

Jeg ville nok blitt oppfattet som den samme, hatt samme karakter som idag. Men jeg hadde nok blitt litt lykkeligere da penger kan gjøre en mer fri til å gjøre ting en trives med, og man trenger ikke stresse med å få endene til å møtes.

Selvfølgelig kan penger gå til hodet på enkelte. Man sier at en stor sum penger ikke vil forandre en, men det vet man kanskje ikke før man står oppi det.

Skrevet
Sett at du vant flere millioner, tror du at du ville forandret deg noe personlig, bortsett i fra å kjøpe masse nye nyttige ting. Tenker mer på oppførsel og væremåte overfor de du kjenner.

Jeg tror nok jeg ville spandert litt på alle kompisene og familien først og fremst.

Men hadde nok ikke skiftet personlig karakter.

Tror ikke penger noen gang kan forandre personligheten til folk.

Skrevet

Jeg er helt overbevist om at penger kan forandre folk. Penger gir makt, og makt forandrer folk.

Jeg håper jeg hadde klart å ha beina på jorden, men man vet jo ikke noe før man har vært i situasjonen selv.

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Mange studier viser at store omveltninger i livet, enten i positiv eller negativ forstand (vinner i lotto, finner den store kjærligheten, blir lam etter trafikkulykke) ikke har så store konsekvenser for folk som man på forhånd hadde regnet med. Altså, folk forandrer seg ikke så mye, de blir ikke generelt lykkeligere av å vinne i lotto (på sikt), og ikke generelt mer miserable til sinns av å sitte i rullestol (på sikt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...