Gå til innhold

Trenger julegavetips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fadder til en gutt på 2 år, og har ingen anelse på hva jeg skal gi i år.

Noen som har noen tips?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god stol eller saccosekk?

Det ønsker jeg til mine små, men det er for å avlaste sittegruppen vår, når vi er mange samlet.

Gjest graceland
Skrevet

Rattkjelke! Koster ca. 500 kr.

Ellers er vel puslespill og lego sikre vinnere...

Skrevet
En god stol eller saccosekk?

Det ønsker jeg til mine små, men det er for å avlaste sittegruppen vår, når vi er mange samlet.

:legrine: Ikke så lett med disse vanskelige ordene alltid... "Avlaste" betyr å hjelpe, lette (for), befri. En bruker "avlaste" i forbindelse med mennesker, ikke ting. Prøv å skrive litt enklere, det tar seg bedre ut enn å prøve seg på "avansert språk" ved å bruke ord og begreper en ikke forstår.

Skrevet

Jeg synes det er mye morsomt på disse sidene:

www.sprell.no

www.smartleker.no

Skrevet (endret)

* Saccosekk, det har vært en stor slager her i huset

* Lego, også en stor slager

* Togbane, enda en stor slager

* Trommesett :ler:

* Pekebok

Vi har en sønn på 2 år og jeg har kjøpt sånne puslespill med knotter på. Ellers så blir vel kanskje noe annet og, men på ønskelisten har jeg skrevet lego, for han elsker å leke med det.

Endret av Kittykat
Skrevet
:legrine:  Ikke så lett med disse vanskelige ordene alltid... "Avlaste" betyr å hjelpe, lette (for), befri. En bruker "avlaste" i forbindelse med mennesker, ikke ting. Prøv å skrive litt enklere, det tar seg bedre ut enn å prøve seg på "avansert språk" ved å bruke ord og begreper en ikke forstår.

ta deg ein bolle!

avlaste; -ning minske trykket, presset på; lette: bygge støttepilar for å avlaste en mur // ved å bygge ringveier avlaster man sentrumsgatene for trafikk; hun var ofte hos søsteren for å avlaste henne litt i husarbeidet / det er godt å få avlastning

hvis avlaste en mur har noe mennesker å gjøre så har du helt rett :klappe:

makan

Gjest glamourgirl
Skrevet

Enkelte byer selger bøker om hva man kan gjøre med barnet i byen en bor. Ellers så finnes det noen fantastiske barnebøker der enkelte av ordene er tatt ut, og byttet ut med bilder, slik at barnet selv er med og "leser". Disse har vært en slager der jeg har gitt dem.

Men så er jo jeg bokfantast, da :sjenert:

Skrevet
:legrine:  Ikke så lett med disse vanskelige ordene alltid... "Avlaste" betyr å hjelpe, lette (for), befri. En bruker "avlaste" i forbindelse med mennesker, ikke ting. Prøv å skrive litt enklere, det tar seg bedre ut enn å prøve seg på "avansert språk" ved å bruke ord og begreper en ikke forstår.

Jøss... Nå er jo ikke avlaste akkurat det mest uvanlige ordet i det norske språk. Vil vel ikke akkurat kalle det hverken vanskelig eller avansert...

Jeg bruker det om ting også, sammen med mange andre...

Skrevet
ta deg ein bolle!

avlaste; -ning minske trykket, presset på; lette: bygge støttepilar for å avlaste en mur // ved å bygge ringveier avlaster man sentrumsgatene for trafikk; hun var ofte hos søsteren for å avlaste henne litt i husarbeidet / det er godt å få avlastning

hvis avlaste en mur har noe mennesker å gjøre så har du helt rett :klappe:

makan

Så damen bruker barnas saccosekker som støttepilarer til sofaen, altså? :legrine:

Skrevet
Nå må dere slutte! Jeeeez!!!

:ler:

Du har helt rett, men fy så :frustrert: jeg er.

Kan ikkje jeg få avlaste så mye jeg vil? :sjenert:

Skrevet
Du har helt rett, men fy så  :frustrert: jeg er.

Kan ikkje jeg få avlaste så mye jeg vil? :sjenert:

Vær med å le litt på en fredags ettermiddag :ler:

Elelr skal vi avlaste latteren din også?

Skrevet

Tusen takk for så mange svar ... avlastende eller ikke ;)

Spørs om jeg må titte litt på togbaner eller lego, rattkjelke og saccosekk var også kjempesmarte ideer! :)

Skrevet

Denne boka er helt fantastisk for småbarn!

Den har fått terningkast seks av brukerne.. (+ enda en sekser fra meg). Er ikke så dyr om du er medlem i bokklubben heller..

Boka er sånn at man kan se i den en million (?)ganger, snakke om nye ting, lete etter ting el. Den har altså veldig lang "levetid" - også for de voksne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...