Gå til innhold

Bør Norge støtte en krig mot Irak.

BK

Bør Norge støtte en krig mot Irak  

1. 1. Bør Norge støtte en krig mot Irak

• Vi bør sende soldater til krigen
      0
    • N E I S A M M E H V A F N S I E R .
      26
    • Ja uansett hva FN sier
      1
    • Bare hvis FN godkjenner det
      4

Anbefalte innlegg

Nei mener jeg aldri. Nei det bør aldri hende. Gjør Bondevik det er han like grusom som Busch. Men det er desverre en kjent sak at vår statsminnister synes alt Busch gjør er helt okey. Krigshisser er det peneste han kan kalles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

N E I S A M M E H V A F N S I E R !

Før var jeg for, nå er jeg imot.

Det virker som om Bush jr vil ha krig mot Irak bare for å ha krig mot Irak. Han påstår at han er fredselskende, men han har avslørt seg som en som LIKER krig. DET er ikke grunnlag for å krige mot Irak. Han er en krigshisser som BK sier og det virker som om han vil finne et hver påskudd til krig.

Jeg holder absolutt ikke med Irak heller og det er flere verstinger der,- absolutt. Men jeg vil helst ikke foretrekke noen av delene......

Sånt er ikke akkurat hyggelig og det er alltid mange uskyldige som blir drepte.....

Dog, Saddam og hans allierte kunne godt blitt utryddet de........

Men det er nok ikke enkelt....

Jah, dette blir bare et rart kåseri. Vet vel egentlig ikke hva jeg mener.

Men saken STINKER og jeg liker ikke Bush!

Det vrir seg i hjertet og sinnet når slikt er på gang.....

Diva :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstresiden har vridd litt på hjernene deres skjønner jeg.

Slettet. Lionda mod.

Jeg spanderer gratis enveisbillett til Nord-Korea på hele gjengen her inne. Ta gjerne med noen dere kjenner (fra Grønland eller Tøyen).

Noen av dere som vet hva muslimenes mål er?

p.s.

Tipper jeg rett så får Mullah krekar bli her sammen med alle de andre terroristene (Andrawes, flykaprerne fra gardermoen etc)!

d.s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim Erik Lokker

Hvis det blir krig - noe jeg forresten ikke håper - anbefaler jeg Ola å melde seg frivillig!

God tur!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, æsj, æsj...

Bare se på han derre Bush, da... Dum som et brød og like tom som brødboksen som brødet lå i før... ellernosånt...

En som er tilhenger av dødsdom må også være krigsglad.

I tillegg til det er han imot selvbestemt abort... det sier jo alt.

Jeg pisserpåmegnårjegtenkerpåathanerenavdetoviktigstemenneskeneiverdennå.....

Skal menneskene bli borte fra jorda engang er muligheten for det der nå ja.

:cry: :cry: :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at noen skal støtte Bush i denne "krigen mot terror". Bush virker alt for krigersk og jeg stoler ikke på hans hensikter. Det er synd at USA er så store spesielt når en mann som Bush er i teten der.

Synes ikke Norge skal støtte den krigføringen der nede uannsett. Bush vil vel helst utslette hele midtøsten, for da blir vel verden et bedre sted i hans øyne. Jeg tror at hvis USA går til krig der så er det alle de sivile som bor der som får lide. tror nemlig det at menn son Saddam blir beskyttet av sine alierte der nede til en hver pris.

Kanskje det er på tide og frata andre land deres masseødeleggelsevåpen også, synes det virker som om det sitter mange skumle mennesker med makt i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Bush har bestemt seg for å gå til krig uansett, han bare venter på et godt påskudd, slik at han kan rettferdiggjøre angrepet ovenfor de (etterhvert mange) som er imot plaene hans.

Tror nok at Saddam og Irak har sine "svin på skogen", men kan ikke se noen god grunn til å angripe dem likevel. Jeg synes Bush er en tulling! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toror dere virkelig at verdens mektigste land velger en president som er "tulling"? Han vet nok hva han gjør!!!

Det er større sjans for at et ubetydelig land som Norge velger en "tulling"...

Bush tar ihvertfall ikke imot terrorister frivillig, slik som vi gjør!!!!

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Bush er forøvrig veldig populær i USA.

Ikke tro på alt Petter Nome & co. sier!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

2 av 3 amerikanere vil ikke gå til krig uten støtte fra fn og europa.

frankrike og tyskland har sammen uttalt at de ser på krig som uaktuelt pr. i dag, og de jobber mot et felles ståsted for eu. disse landene er sentrale i fn, bare for å nevne litt fakta.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harretz har helt rett det er oljen som teller. For i dag er det Franskmenn som oppererer på oljefeltene i Irak og dette vil Busch svært gjerne at Amrikanske selskaper skal overta. I tilegge Busch sier han har beviser mot Irak men siden han ikke legger dem frem har han sansynligvis ikke noe. Busch er like ille som Hitler og Stalin han ønsker blodbad og driter fullstendig i folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!!

Blir nesten kvalm jeg, når jeg hører Bush snakke om at dette er en akmp mot terror, hele verden bør stille seg bak...

Er det noen tvil om at det han vil er å styrke sin egen og USAs posisjon!?? Og det værste - USA er aldri åpne for å å bli kritiserte, ikke en eneste gang har jeg registrert at de tok noen kritikk til etterretning! De gjør som de vil uansett - og DE ER BEST! Urg!

Det var litt oppgulp fra meg. Men jeg skulle virkelig ønske at USAs rolle i verdenspolitikken var vesentlig mindre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, absolutt ikke! Krig er ikke noe jeg støtter uansett. Så mange uskyldige liv går tapt bare pga av maktsyke menn. Tror dere f. eks at Bush ville vært med og kjempet???? Nope, didn't think so.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Mens husmødre verden over er imot krig pga. barna i Irak spør jeg;

Hva er alternativet vårt egentlig? Er det noen som tror at Saddam vil bli snill og innse at det er han og bare han selv som har ødelagt Irak. Det er ikke sansjonene som har ødelagt Irak- det har Saddam og hans menn klart helt utmerket på egen hånd.

Dette er en krig mot terror, det handler ikke om olje, det er noe Tyrkia tror fordi de er for feige til å stå imot presset fra Irak om ikke å gå over på de vestliges side. Terrorismen øker og 9/11 var bare en forsmak på det som vil skje hvis ikke Saddam og hans menn stoppes og utryddes en gang for alle.

Bomb Irak til helvete. Forsøk i størst mulig grad å unngå sivile tap. Landet skal ødelegges, ikke menneskene. Utrydd Saddam, hans familie, hans støttespillere og hans hær en gang for alle.

For bare noen få tiår siden var Irak ett land med ett topp utdanningstilbud (også for jenter), godt helsetilbud, rikelig med mat og en lysende fremtid- det Irak som en gang var skal gjennoppstå med hjelp fra Verdenssamfunnet.

Milla- støtter Bush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampen mot Bin Laden ble vridd til kampen mot Saddam - kalles verdens største pr-stunt - ingen skjønner riktig hvordan det skjedde. Men Bush har mange tilhengere ja, men kampen mot et regime er ikke det samme som kampen mot en terrorist og hans tilhengere. Her er en nyanse som man lett overser.

Det forøvrig den første krigen Norge er involvert i som ikke har fred og forsvar som mål.

Det er skremmende. Jeg er alltid for fredelige løsninger. Jeg er i prinsippet mot krig - dog ikke mot Forsvaret. Men det som skjer i verden nå er skremmende, unødvendig og jeg føler det farlig at en mann som Bush styrer dette.

Vi kan vanskelig si nei til FN, bare fordi det vil være å vende lojaliteten ryggen. Tyskland har masse økonomiske interesser i araberlandene og kan dermed lett si nei. Men likevel, de er tøffe som gjør det.

Vi er i NATO. Bare dette gjør det vondt for Norge å si nei til krig, da de som går til krig er en NATO-stormakt. For første gang har jeg begynt å lure på om det er EU som vil bevare fred i landet vårt, og ikke NATO. Hva når USA kaster blikket på vår naturriksom da? Hva da?

Nei, TusenFRED er mot krig - uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...