Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #1 Del Skrevet 12. oktober 2006 Noen her som har hørt om den reisende høgskolen (eller One world institute) som ligger ved Lillehammer? Man er 6 måneder på skolen, så samler man milder til å dra på solidaritetsarbeid i utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 12. oktober 2006 #2 Del Skrevet 12. oktober 2006 huff.. jeg forbinder det med en tidligere kommunistisk folkehøyskole som utnyttet studentene og gjorde eierne styrtrike.. men men.. kan godt hende jeg blander med noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. oktober 2006 #3 Del Skrevet 12. oktober 2006 huff.. jeg forbinder det med en tidligere kommunistisk folkehøyskole som utnyttet studentene og gjorde eierne styrtrike.. men men.. kan godt hende jeg blander med noe annet.. ← Mener du Arbeidersbevegelsens folkehøgskole Ringsaker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 13. oktober 2006 #4 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det er faktisk mulig! For all del ikke meningen å komme med "vranglære her". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. oktober 2006 #5 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hadde bare vært spennende å høre om hva du hadde hørt om Arbeiderbevegelsens Fhs On topic: Jeg prøvde å google denne reisende høgskolen da, men hjemmesiden deres var nede, og jeg fant ikke noe særlig om den, bortsett fra at den ligger på Øyer.. Så jeg ville ikke tatt den så veldig seriøst egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tita K Skrevet 13. oktober 2006 #6 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hva vil du vite om AFR - Arbeiderbevegelsens folkehøgskole Ringsaker? Det er ikke det samme som den reisendehøgskolen. Jeg har gått på AFR og det var et kjempefint år hvor jeg lærte mye og utviklet meg mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. oktober 2006 #7 Del Skrevet 13. oktober 2006 Den reisende høgskole og AFR er to helt forskjellige ting og må for all del ikke sammenblandes. AFR er et seriøst sted, mens Den reisende høgskole ikke er noe å trakte etter. Denne skolen er knyttet til den omstridte danske Tvind-bevegelsen (samme som står bak UFF/Humana). Tvind framstår nærmest som en sekt, og har blitt beskyldt for hjernevasking og utnytting av medlemmer. Bevegelsen har støttet tvilsomme regimer i Afrika (f.eks. Mugabe) og økonomien er svært ugjennomsiktig. Bevegelsens grunnlegger. Mogens A. Petersen, har blitt rettsforfulgt for underslag av bevegelsens midler. Lillelys assosiasjoner stemmer med andre ord. Se her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. oktober 2006 #8 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har selv gått på AFR, men det har jo vært litt av hvert der gjennom årene også.. Derfor jeg lurte på om Lillely forvekslet de. Kunne jo ha vært Magasinet (Dagbladet) hadde en sak om en av hjernene bak den skolen der, men jeg gadd ikke å lese.. Hvis du har lyst å reise å lære så finnes det jo andre alternativer tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 14. oktober 2006 #9 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det stemmer at det er Tvindbevegelsen jeg forbinder med en sånn skole, jeg var bare ikke helt sikker på hvilken skole det var i Norge. Har et familiemedlem som gikk på en sånn skole for mange år siden. Han hadde det stort sett veldig fin, men noen svært ubehagelige opplevelser også . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #10 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvilke svært ubehagelige opplevelser?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 14. oktober 2006 #11 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det vil jeg ikke gå inn på her, da det vil være en form for identifisering av vedkommende. Det var av en helsemessig karakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå