Gjest Katteelsker Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg må både og Jeg sitter i borettslagets styre og fikk sint mail fra en nabo: "De som har katter bør holde de unna blomsterbedene våre" Ærlig talt.......hva er det naboen tror Hvem klarer å holde kattene unna? Har h*n bevis for at det er borettslagets katter som er i blomsterbedene? Kanskje det er den katta som bor rett over vegen Jeg vet ikke om jeg klarer å oppføre meg ordentlig overfor denne naboen jeg............ Ikke er vedkommene dum - katt har vedkommende hatt selv! Hva er det egentlig noen tenker/tror?????? *måtte bare få ut litt irritasjon*
Tabris Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg kan forstå at det er frustrerende og irriterende å ha katteavføring i blomsterbedene, men det er dessverre ikke særlig reelt å tro at en katteeier kan gjøre noe med det. Da kan blomsterbedeier heller sette ut f.eks løk eller pepper for å unngå at katten går der. Så her forstår jeg egentlig begge parter. Dvs, jeg forstår frustrasjonen til din nabo, men synes hans krav er urimelig. Kanskje er det bare et utløp for hans irritasjon? Men jeg våger å påstå at du vil ikke gjøre situasjonen bedre hvis du ikke klarer å oppføre deg sivilisert eller høflig ovenfor personen etter dette. Tvert om, da vil du oppføre deg nærmest like urimelig som han gjør. Hva med å tipse ham om hvordan han kan unngå katter i bedene? (Ref. pepper, løl el.lign).
Gjest beekeeper Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Et bra tips å gi han er å kjøpe "perler" på dyrebutikken som holder katter og hunder unna, og som kan ligge i blomsterbedet i flere måneder før det regner bort!
Tabris Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Et bra tips å gi han er å kjøpe "perler" på dyrebutikken som holder katter og hunder unna, og som kan ligge i blomsterbedet i flere måneder før det regner bort! ← Dette hjelper kanskje bedre enn pepper og løk, og det er definitvit mer langvarig. Men jeg ser ikke bort fra at vedkommende da kan svare krasst "Hvorfor skal jeg måtte kjøpe inn produkter i dyre dommer bare fordi du har katt?!"
Nightingale Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Og på den annen side, hvorfor skal du kjøpe det i dyre dommer fordi DE har bedd?
monikabrx Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 Dette hjelper kanskje bedre enn pepper og løk, og det er definitvit mer langvarig. Men jeg ser ikke bort fra at vedkommende da kan svare krasst "Hvorfor skal jeg måtte kjøpe inn produkter i dyre dommer bare fordi du har katt?!" ← forde du har valgt å bo i et boretslag det husdyr, inkl katt er tillatt.
Gjest Eir Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 forde du har valgt å bo i et boretslag det husdyr, inkl katt er tillatt. ← I tillegg til at det uansett ikke er noen garanti for at det er borettslagets egne katter som driter i bedene. Har man blomsterbed bør man være forberedt på å få katter i det, for de finnes overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå