Gjest Pika Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Har i det siste hatt ømme og vonde ledd - dette gjelder særlig det innerste leddet på tommelen og nå i helt nylig også i stortærne! Jeg har nylig født en herlig liten sønn. Har dessuten fått diagnosen psoriasis for noen år siden, men har aldri vært hos hudlege. Når jeg begynte å tenke på dette, skremte jeg meg selv med at det kunne være leddgikt - det går også i familien. Men er dette en vanlig måte å oppdage det på? Evt. hva annet kan det være?
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Det er typisk for folk med leddgikt at de har/har hatt psoreasis før de oppdager at de har revmatisme. Så siden det jo har blitt kaldere i det siste kan de hende at det er pga revmatisme du verker. MEN det er jo ikke poeng å ta sorgene på forskudd. Tilfeldigheter kan jo skje, så et legebesøk er vel neste steg for deg! Lykke til, og husk; dersom det er leddgikt så er jo ikke livet over av den grunn!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Tusen takk for svar! Skal gå til lege etterhvert hvis det blir værre/ikke gir seg. Men er veeeldig lei av leger og sånt nå, etter svangerskap og fødsel - har vært mer hos lege det siste året enn jeg hadde vært hele livet før, omtrent... Men svangerskap og fødsel kan ikke påvirke/fremskynde utvikling av leddgikt, kan det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå