Gå til innhold

Kontakt med eksen og familien hans

Anbefalte innlegg

Gjest Confused
Skrevet

Hei,

for noen år tilbake var jeg sammen med en gutt i 3 år...vi hadde et veldig fint forhold, men vi passet rett og slett ikke sammen. Vi hadde et rent brudd, uten sure miner, men det er selvsagt alltid hardt å ta farvel...spesielt med familien hans....jeg ble en del av den. Det var mye unger involert(ikke egne, men nieser og nevøer) som ble svært knyttet til meg...spesielt den ene jenta som bare var 5 år da vi skilte lag.

Der og da følte jeg ikke for å ha noe som helst kontakt...ville bare komme meg videre. Hadde litt småkontakt med eksen per sms, der han bl.a fortalte at jenta på 5 savnet med volsdomt. Da jeg fikk ny kjæreste, kuttet vi så og si all kontakt, men det ble kanskje noen sms'er per år, der han ville vite at jeg hadde det bra(jeg har ikke særlig familie...og familien hans ble veldig glad i meg)

Så nå, flere år etter jattet jeg litt på sms med eksen(sambo vet alt dette altså), der han skrev at jenta som nå er 10 fremdeles savner meg og spør etter meg. Jeg fikk litt vondt, og siden jeg har blitt eldre så kommer det emosjonelle gjerne litt sterkere frem når det kommer til barn.

Jeg bestemte meg for å sende henne en melding på sms, og skrive at jeg hadde savnet henne. Jeg fikk bilde og melding fra henne om at hun savnet meg også...

Så nå begynner ballen å rulle litt, med at jeg har kontakt både med henne og eksen. Jeg vil gjerne at hun skal vite at jeg er her om hun ønsker det, men jeg vil jo tro at resten av familien og snart vil vite hva som skjer med meg....

Alt skjedde litt plutselig...og jeg spurte hva sambo tenkte om det...han synes selvsagt at det er litt rart, men samtidig så vet han at den familien er den eneste familien jeg noen gang har hatt....

Vet ikke helt hva jeg vil frem til her, men er vel litt forvirret. Jeg er glad i eksen min og hele familien hans, men jeg elsker samboeren og vil dele resten av livet med ham. Jeg kommer ikke særlig godt overens med hans familie, og klarer ikke å glemme min "gamle" familie....

Jeg vil heller ikke at de ungene skal spørre etter meg og savne meg, når vi faktisk kan ha kontakt per mail og telefon....De begynner å bli så pass store at de selv bør få velge synes jeg, og nå har jeg trukket en hånd ut, og de tok den....

Hilsen "Confused"

Videoannonse
Annonse
Gjest Dallandra
Skrevet

Hmmm.... det hender da rett som det er at man blir kjent med folk via folk man kjenner, og at man etterhvert går over til å ha mer kontakt med de man ble kjent med enn med de man kjente i utgangspunktet. Litt krøkkete sagt men...

Hvis DU ønsker å ha kontakt med dem, og DE ønsker å ha kontakt med deg, så kan ikke jeg se noen store problemer med det. Men det er kanskje fordi jeg bor på landet og her har alle kontakt med alle uansett.

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at du vil ha kontakt, og det er jo veldig fint at samboeren din har forståelse for det også. Jeg var sammen med en gutt i flere år da jeg var yngre, fikk kjempegod kontakt med familien hans - han fikk til og med 2 søstre da vi var sammen som jeg bokstavelig talt kjente fra dag 1. Dessverre ble det for vanskelig å holde kontakten med dem da det ble slutt, men jeg tenker av og til på hvordan det hadde vært hvis kontakten hadde fortsatt.

Så grip sjansen når du har den!

Lykke til!

Gjest Confused
Skrevet

Takk for svar...

Bra at andre og tenker som meg når det kommer til slike rare situasjoner...for det er litt rart når det ligger sånne sterke følelser fra fortiden....

Blir spennende å se fremover om hun vil holde kontakten med meg :)

Gjest Cowgirl
Skrevet

Så lenge du spiller med åpne kort ovenfor samboeren din, og det er noe alle parter vil skulle det vel ikke være noe problem :klem:

Skrevet

Hvis det hadde blitt slutt med meg og kjæresten min, vi har vært sammen i 6 år. Og hans familie er på en måte min andre familie. Han har 4 søstre jeg har KJEMPE god kontakt med, og den eneste søstren som er like gammel som meg har jeg kjempe god kontakt med. Ser ikke på henne som svigersøster lengre, men som en venninne. Og jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det slutt med henne fordi om det skulle ha blitt slutt mellom meg og typen.

Jeg ville kanskje ikke vært sammen med henne hvis han er der. Hadde sikkert dratt på besøk hos foreldrene hans, men ikke når han er der. Og vært sammen med de mindre søskene hans. De er liksom på en måte "mine" også ;P Har vært snart vært der i halve livet deres.

Dette er selvsagt noe jeg tenker nå, men det er ikke sikkert det blir virkeligheten! Kommer nok til å holde kontakten med hun som er like gammel som meg. Men vet ikke hva som skjer med resten av familien hans..

Skrevet

En forutsetning for å holde kontakt med eks-svigerfamilien må jo være at det er greit for eks-kjæresten. Når eks-kjæresten kommer hjem til familien med en ny kjæreste kan det være vanskelig for henne å "konkurrere" med en veldig godt likt person, som er en del av familien allerede. Denne nye kjæresten skal jo prøve å fylle den rollen du har hatt tidligere. (Litt rotete skrevet, håper dere skjønner)

Gjest Confused
Skrevet

Ja, jeg skjønner det med ny kjæreste...greien er at eksen min VIL at jeg skal beholde kontakten med både han og familien fordi han vet at jeg ikke har noe særlig til familie....Det er han som har kontaktet meg, bare for å spørre om jeg har det bra...jeg vet han er veldig glad i meg enda, og at det er veldig viktig for ham å vite at jeg er lykkelig.

For å være ærlig, så tror jeg han før hadde bedt den nye kjæresten om å gå før meg...nå er han singel da, men om det skulle skje, så er jeg så viktig for ham og familien, at den nye damen kanskje ville slite litt...iallefall med ungene, da han selv har sagt at han vet at en evt. ny dame vil slite med å få den kontakten med ungene som jeg har....det er spesielt bånd der mellom oss.

Nå er jo jeg lykkelig sammen med samboeren min, og det vet eksen. Heldigvis er ikke dette et problem per idag...vi bor forskjellige steder, så sjansen for at vi skulle møtes er minimal....Men om hun hadde hatt et problem med det, så ville jeg prøvd å forklare henne at jeg ikke har intensjoner om å ta ham tilbake...da hadde jeg gjort det for lenge siden...Det er ungene som står først her...

Skrevet

mora mi ble veldig glad i eksen min,de har som muttern sier fortsatt litt kontakt,sel vom eksen og jeg var bitre uvenner,fortsatt ikke perlevenner.. så føler jeg ikke at det gør meg noe,vi var sammen i fem år og vi grodde lissom inn i hverandres familier,har ikke noe særlig kontakt med familien hennes untatt når vi møtes på butikken og den slags,men det er vel ikke akkurat kontakt heller,det eneste jeg faktisk savner ved eksen er familie, hennes søstre var lissom mine søstre.. nå er de gamle nok til å dra på byen og møter de ofte,føler fortsatt at de er søstrene mine,selv om det er fem år siden det ble slutt,eksen hadde et veldig bra forhold til søstra mi også,hu var jo det store forbildet og søstra mi har jo vokst opp med hu der, hun jeg er sammen med nå har også et veldig bra forhold til familien min og hun er jo det nye forbildet,men søstra mi har fortsatt kontakt med eksen,synes bare det er bra jeg,at eksen faktisk har lyst til det,greit at vi ikke tåler trynet på hverandre,men var jo ikke bare vi som var glad i hverandre en gang i tida,så for meg gjør det ikke noe,tror ikke samboeren min bryr seg så veldig heller,hun vet jo at det er hun jeg er glad i.man kan jo ikke ha akkurat nekte folk å ha kontakt med hverandre heller,så lenge jeg slipper å møte eksen i døra hjemme så kan a komme å gå akkurat som hu vil:) plager ikke meg eller samboeren min ihvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...