Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Har et litt rart spørsmål... Vi har passet et par hunder for to ulike vennepar. Begge er hannhunder, og vi har passet dem hver for seg. De får gå fritt rundt i huset og har sovet på gulvet på soverommet om natten. Med begge to har vi opplevd det samme: hunden ligger og sover, vi begynner å "kose oss" i senga, og etterhvert som hunden oppdager at det skjer noe blir den urolig. Den ene hunden løp ut av rommet. Han stod og tittet inn når han hørte det var rolig igjen, men ville ikke komme inn før vi ropte på ham. Den andre hunden peip og ville opp i senga, og plutselig hadde han klart å hoppe opp selv om det er noe han ikke klarer til vanlig. Han stakk snuten borti hodene våre som for å sjekke litt hva som foregår. Bare det at han våknet la en demper på situasjonen, og med hunden oppi sengen avsluttet vi hele "prosjeket". Vi har ikke passet dem mange dagene av gangen, så det er ikke noe problem å vente med sexen til hunden har reist hjem igjen, men jeg må si at jeg er nysgjerrig på hvorfor det fører til denne oppførselen. Og spørsmålet er da: hvorfor reagerer hunder på at mennesker har sex? Tror de at vi sloss? At vi leker? Lukter den kjønnslukter?
Tabris Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har vært borti det samme. Hvis samboer og jeg begynner å "tulleslåss"/kile el.lign, så blir hunden veldig urolig; bjeffer, blir rastløs, nærmer uler. Begrepet kos og nærhet for kosen og nærheten sin skyld er noe som knapt eksisterer i hundeverden. I grove trekk kan man si at hunder fra naturen av kun har fysisk kontakt i to situasjoner: 1. Ved parring 2. I slåsskamper/lek Sannsynligvis så reagerer hundene fordi de tror dere slåss eller leker. Enten ønsker de da å skille dere for å skape fred, eller så ønsker de å delta i leken. Jeg kjenner også til en hannhund som knurret hver gang mannen i huset kjærtegnet sin kone - da er det snakk om uenigheter i oppfatning av status i flokken. I en ulveflokk er det kun alfa-paret (lederparet) som får parre seg. Hvis noen med lavere rang gjør det, så kan de bli angrepet av resten av flokken. Enkelte hunder som føler de har meget høy rang, kan reagere aggressivt på den måten. Men siden det ikke er deres hunder, så tviler jeg på at det er tilfelle her. Undersøkelser har vist at hunder ikke er interessert i menneskelige kjønnslukter. Ikke spør meg hvordan de har gjennomført en slik undersøkelse.
Gjest TS igjen Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Ok, da var det som vi trodde. Og den undersøkelsen tror jeg at jeg ikke vil tenkte på Ja, ja, når vi får egen hund skal den i hvert fall ikke sove på soverommet vårt!
monikabrx Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Dette er ganske vanlig... Den hunden som ville opp i senga, ville være med å leke.. Den som forsvant ut, har fåt kjeft, og beskjed om å forlate romet tidligere.. Vi har en fuff på nesten 80 kg. om vi glemmer å lokke døra, står han plutselig oppi senga og ser ned på oss.. Lukk døra, så slipper dere overaskelser..
Gjest Eir Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Undersøkelser har vist at hunder ikke er interessert i menneskelige kjønnslukter. Ikke spør meg hvordan de har gjennomført en slik undersøkelse. ← Det kommer vel an på hvordan man definerer "interessert". Hunden vår prøver ihvertfall alltid å stikke snuta opp i skrittet mitt når jeg er nypult, så det må da være noe hun synes er spennende med det...
Murron Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Vi har en fuff på nesten 80 kg. om vi glemmer å lokke døra, står han plutselig oppi senga og ser ned på oss.. ← ikke noe gøy kan jeg tenke meg...
monikabrx Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 ikke noe gøy kan jeg tenke meg... ← det er i sånne situasjoner jeg skulle ønske jeg hadde en shitsu..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå