Gå til innhold

Dilemma - bør jeg skifte jobb?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har akkurat blitt kontaktet av et annet firma som lurer på om jeg er interessert i å gå over til dem. Trives godt der jeg er nå og er veldig i tvil om jeg vil bytte jobb. Jobben jeg skal utføre blir mer eller mindre den samme i det nye firmaet, men de betaler en god del bedre.

Føler egentlig at det er lønna som er den store forskjellen mellom de to firmaene og at det er driveren for å evt skifte jobb.

Hva synes dere? Hvor stor lønnsforskjell (per år) må til for at dere evt skal skifte jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville kanskje vurdert å ta turen innom sjefen og sagt at jeg var tilbudt så så mye mer et annet sted.

Kanskje du får bedre lønn der du er.

Veit ikke helt hvor mye de måtte tilbudt før jeg byttet jobb. For meg betyr arbeidsoppgavene og trivsel mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes ikke så veldig seriøst ut av dette firmaet. Legg frem saken for sjefen som jente 26 foreslo. Da viser du også at du er lojal mot firmaet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes lønnen betyr mest. Hvis det nye stedet kan tilby 50 - 100 000 (eller høyere) mer enn nåværende arbeidsgiver er det verdt å flytte mener jeg.

Man finner hyggelige kolleger/folk overalt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt minst 100 000 mer.

Men jeg ville ikke byttet til lik jobb i konkurrerende firma uansett- jeg blir for knyttet til firmaet/kollegene der jeg jobber til å kunne svitsje sånn.

Så jeg ville nok gått til sjefen og helt åpent fortalt om tilbudet og hva du har fått av lønnstilbud, si at du ikke ønsker å bytte jobb, men at du vanskelig kan forsvare å "betale" kr (mellomlegget) for å jobbe der, og høre om det er mulig å innføre en bonus e.l. som kan være en gulerot for deg der du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...