Gå til innhold

Undertøy...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har stort sett likt kjoler med "korsett-topp" hittil (men jeg har jo ikke valgt kjole enda da), så da skal jeg vel ikke ha korsett under den, men man har/kan ha bh under? (slik som jeg har når jeg prøver, har konsekvent stroppeløs bh på prøveturer)

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leter frem en gammel tråd jeg...

Kjolen er valgt. Og nå er den kommet til butikken!

Og undertøy... der er jeg like langt. eller kort. Altså, aner ikke enda.

Innbiller meg kanskje et korsett-lignende greier. Tittet på den de kaller corsage her, men den er litt "kjedelig"?

Lurer på om jeg tørr kjøpe undertøy en annen plass enn i brudebutikken, med tanke på å prøve det under kjolen først... men den der er ikke sååååå dyr, og kan helst sikkert brukes på bryllupsreisen om den ikke passer under kjolen?

Men, direkte spennende var den jo ikke da. Kanskje bedre å prøve noe på brudebutikken? (ender opp med ALT fra samme butikk jeg? Sko, kjole, smykke, og undertøy også? (men sløret har jeg kjøpt et annet sted, de hadde ikke den lengden jeg ville ha) Min forlovede har prøvd klær der også, men om han leier der eller i butikken i Ålesund, der vi skal gifte oss, er noe usikkert...)

Men jeg er HØYST usikker.

Jeg ser for meg at han skal kle av meg på hotellrommet på bryllupsnatta, så det jeg har under kjolen ser jeg også for meg er "bryllupsnattundertøyet", så det må være behagelig, viktigere enn pent. Min kommende ektemann er ikke såååå opptatt av det der likevel (men etter hans utsagn kan jeg jo godt ha noe nytt...) og komfort gjennom 14-16 timer veier tyngre enn hvordan det ser ut de få minuttene før det er av uansett... Men nytt, og helst litt pent, skal det jo være, for det er tross alt bryllupsnatta vår. (og deretter bryllupsreisen vår, kan vel alltids pakke med akkurat undertøyet, om det passer seg sånn)

Men hva... hva skal jeg velge?

Skrevet

Vel, den jeg hadde sett på nettet hadde de ikke i noen av de butikkene jeg var i... så hva det blir til er jeg høyst usikker på...

Skrevet

jeg tror ikke jeg kommer til å fukusere på hva jeg skal ha under kjolen, blir en slik klistre-på-bh. har lenge vurdert hvordan være sexy etter en hot sommerdag fra kl 7 på moraren til 2-3 på natta. undertøyet vil jo vært svett, og ekelt etter så lenge. så satser på å skifte på hotellet slik jeg er ren og lukter godt. Kommer også til å overraske med noe nytt på bryllupsreisen også

Skrevet

Men jeg kommer neppe til å skifte på natta. Helt ærlig tror jeg muligens jeg komme til å SOVE på natta.

Om det er en VARM sommerdag vet jeg ikke, men en lang en i alle fall. Å få av meg kjolen kommer jeg til å trenge hjelp til, og slikt er en nybakt ektemanns jobb, synes jeg. Derfor synes jeg det godt kunne vært pent under der.

Jeg tusla i butikker for å se om jeg fant den fra triumph. Vel, 4 butikker som selger merket, tre av dem hadde angel curves, minst en av disse hadde dog så vidt jeg kunne finne kun bh, med eller uten avtagbar stropp, og ikke truse. Langt mindre noe "spennende" som den corsage jeg så etter.

Skal lete et par andre plasser også, ellers blir jeg sikkert å se etter noe på kjolesalongen.

Skrevet

Hmm... jeg begynner nå å lure jeg, jeg tenkte jo at som brud "skulle" jeg ha noe sånn "korsettlignende", ikke bh og truse...

Men ettersom jeg ikke trenger at det hlde inne magen eller noe sånn, og kjolen i seg selv er litt sånn "oppstivet" med spiler, så jeg sånnsett ikke trenger noe korsett, skal jeg hekker gå for bh og truse? Angel curves er forøvrig den som det er bilde av i reklamen på topp av KG her fra tid til annen, da har hun strømpeholder, og det er kanskje likegreit som den jeg så for meg?

Eller, ER det med "brudete" med sånn korsettlingnende?

Skrevet
Hmm... jeg begynner nå å lure jeg, jeg tenkte jo at som brud "skulle" jeg ha noe sånn "korsettlignende", ikke bh og truse...

Men ettersom jeg ikke trenger at det hlde inne magen eller noe sånn, og kjolen i seg selv er litt sånn "oppstivet" med spiler, så jeg sånnsett ikke trenger noe korsett, skal jeg hekker gå for bh og truse? Angel curves er forøvrig den som det er bilde av i reklamen på topp av KG her fra tid til annen, da har hun strømpeholder, og det er kanskje likegreit som den jeg så for meg?

Eller, ER det med "brudete" med sånn korsettlingnende?

Jeg ser på samme undertøy. Har spiler i kjolen, så jeg skal bare ha BH. Prøvde med korsett, men det ble bare klumpete.

Har du funnet en forhandler som har akkurat det som det er bilde av? (altså Angel curves, som det er bilde av på toppen her)

Skrevet

Jeg har sett i alle fall DELER av det som det er bilde av her på cubus eller lindex. (husker ikke helt, jeg var innom 2 lindex og to cubus i 'Bergen sentrum på fredag) Jeg vet at jeg har i alle fall sett den bh'n, og minst to ulike truser (men det finnes tre, tai, hister og string, jeg har mest lyst på tai tror jeg, lite lysten på en gnagende string under den kjolen, og bruker ikke mye hister, synes taitrusa var penere/mer blonde...

Det jeg tenker på er at jeg ba min kjære beskrive hva han så for seg (jeg prøvde å få vite om han ønsket korsettlignende eller bh/truse) og fikk til svar "noe hvitt". Mer detaljer ga svaret "blomder skader sikkert ikke". Og derfor... så synes jeg at den som jeg egentlig så på kanskje er for "enkel", og at om jeg bruker bh med truse og strømpeholder så er det mer blondete?

Ettersom den ikke har mye spiler slik jeg ser det den jeg så på, i angel curves, så tror jeg ikke det ville blitt knumpete, men det vet jeg ikke før jeg får prøvd den, og det får jeg ikke, da ingen selger den! Jeg har funnet det i nettbutikk da, men føler meg mildt sagt utrygg på å kjøpe undertøy i en nettbutikk. Det skal være passe størrelse og behagelig, jeg skal ha det på i 14-16 timer!!! Da vil jeg gjerne prøve.

Det finnes en triumph-butikk på mitt hjemsted, som jeg har mulighet til å stikke innom om en måned. Men det er en hel måned til (og nei, jeg kommer meg ikke dit før, det er 35 mil dit), og jeg vet ikke om prøving av kjolen for tilpassing skal skje før den tid, og jeg må jo prøve undertøyet under kjolen før den sys til vel... (og nei, jeg føler ikke for å sende hverken min mor eller min forlover på butikken og kjøpe det for meg. Da kunne jeg sånnsett likegodt kjøpt på nett også...)

Skrevet

Timarco Norge.

http://triumph.timarco.no/List70c634b8-17a...808e60d71f.aspx

De opererer med litt høyere priser enn de veiledende prisen på triumph sine sider (og den prisen jeg fant på triumph har stemt med det jeg har funnet i butikkene mener jeg, bortsett fra da at jeg ikke finner alle delene...)

Det er nesten fristende å bestille den... men så er det det at jeg lurer på om jeg skal gå for BH og truse og strømpeholder i stedet... men det hadde vært litt kjekt å ha den "hele", men jeg vet ikke om jeg får brukt den noen gang, vet ikke om den passer under kjolen, vet ikke om den er behagelig, også er den litt "enkel"?

Skrevet

Nå har jeg vært runden og undersøkt alle de oppgitte forhandlere i Bergen (samt funnet minst en butikk som ikke står på lista som likevel hadde et lite, begrenset utvalg...) og INGEN har det jeg ser etter. Flere har angel curves, og en har også strømpeholder (en i hver størrelse, men man kan jo håpe der er mer på lageret da..)

Jeg vurderer å gå for det, da slik "hun i reklamen" ser ut, men jeg vet ikke helt...

Alternativt selges den jo på nett, men jeg er ikke helt komfortabel med å kjøpe uten å få prøvd, selv om jeg i dag har prøvd den stroppeløse bh'n da, og funnet ut at jeg tror nok den passer best i min "vanlige bh-størrelse) Det var forøvrig en forvirrende opplevelse, for jeg fikk den på et vis til å passe i både A, B, og C-cup jeg da. (men A var nok litt liten) B er min faste, men den i C er heller ikke for stor, bare mer "heldekkende" på en måte...)

Det finnes en triumph-butikk i Ålesund, jeg hadde et håp om at de kanskje kunne ha litt bredere utvalg, dvs ha den, men jeg vet ikke. Jeg skal til Ålesund i påska, men det er litt lenge til. Jeg føler ikke for å sende min forlover på undertøyjakt for meg, og jeg vet ikke om de har den, så det er dumt å gamble på. Jeg kan ringe dem og spørre da (det er dessverre komplett umulig å oppdrive en mailadresse.. Jeg liker å sende mailer, det kan jeg gjøre på kveldstid, når jeg er kommet hjem fra jobb, får formulert meg skriftlig, og får skriftlig svar. (dessuten har jeg et snev av telefonskrekk, i alle fall for å spørre etter undertøy....)

Vel.. kanskje ender jeg opp med å kjøpe noe på brudebutikken likevel?

Skrevet

jeg forsøkte å spørre min kommende mann ang undertøy på natta, litt sånn fisking om han så for seg noe sexy under med tanke på at han sikkert skal hjelpe meg med å ta av kjolen.. han sa at det var vel ingenting å tenke på.. Hm.. ikke helt svaret eg så for meg.. det eneste han sa var: ikke strømpebånd og en haug med blonder.

Hm.. ikke lett, vi vil ha det sexy, praktisk, behagelig, funksjonelt, og helst være mulig å få tak i..

eg har kjøpt en stroppeløs på h&m, skal kjøpe et sånn innlegg på undertøysbutikk, og så prøve det sammen med kjolen og håpe det passer..

Skrevet

Hm.. ikke lett, vi vil ha det sexy, praktisk, behagelig, funksjonelt, og helst være mulig å få tak i..

Ja... storkrevende er vi....

I tillegg har min sagt at han gjerne ser for seg blonder han da.. og noe litt "heldekkende", og det gjør at jeg er litt skeptsik til den bh-løsningen, rett og slett fordi jeg tror han, som meg, ser for seg "korsett".

Som er umulig å oppdrive.

Jeg vil ikke ha for mye blonder, fordi jeg vil den skal kunne brukes under kjoler, andre enn brudekjolen, uten å sytnes. Og den der ER enkel, i motsetning til det meste annet jeg har sett...

Livet er ikke enkelt.

Men på den annen side, om jeg ikke har større problemer enn undertøy (og en vanskelig dame på tilbords som får meg til å revurdere hele ønskeliste-opplegget) så ER vel livet ikke så vanskelig?

Skrevet

Kan ikke butikkene bestille opp for deg da? Slik at du får prøvd korsettet?

Skrevet

Hmm... usikker, kanskje? Men når de generelt ikke har det i sortimentet, om jeg får dem til å spesialbestille det, å bør jeg vel nesten kjøpe det? (jeg er jo ikke 100% sikker på hvilken størrelse det skal være heller, men TROR det da...) Hva om det ikke er behagelig?

Så mye å bekymre seg for...

Skrevet

Skader jo ikke å spørre om muligheten er der ;)

Skrevet

Nei, det gjør jo forsåvidt ikke det...

Vi får se, i dag skal jeg rett hjem etter jobb i alle fall, sikter på en kort da.

Og MERKER meg at klokka nærmer seg 12, i dag skal jeg ha lunsj! Sitte ned, spise lunsj. Ikke putte i meg ei skive et par timer senere, på kontoret fordi jeg glemte lunsjen...

Ikke lett å både tenke bryllup, og jobbe, og likevel få med seg at verden går videre...

Skrevet
Nå har jeg vært runden og undersøkt alle de oppgitte forhandlere i Bergen  (samt funnet minst en butikk som ikke står på lista som likevel hadde et lite, begrenset utvalg...) og INGEN har det jeg ser etter. Flere har angel curves, og en har også strømpeholder (en i hver størrelse, men man kan jo håpe der er mer på lageret da..)

Hvor fikk du tak i strømpeholder? Var det i en kjede-butikk? (f.eks. cubus eller Lindex? Leter etter tilsvarende i Oslo :)

Skrevet

Det var på den ene cubus-butikken

De hadde strømpeholder. Men ikke den andre cubus-butikken, og ingen av lindexbutikkene.

Så det er nok litt opp og ned hav de ulike butikkene gidder ta inn, rett og slett?

Men INGEN plass har jeg sett tai-truse, så det må bli hipster da (jeg har ikke lyst på string den dagen, i tilfelle den "kryper"... Den dagen har bruden ALLTID et par øyne på seg, sa ei i brudebutikken, så uansett hva du gjør, noen ser deg....

Vurderer å kjøpe stroppeløs bh, og truse og strømpeholder (og deretter begynne jakten på strømper i rett farge, for det har jeg ikke sett noen plass, de har svarte og brune. EN plass har jeg sett hvite, de var KRITTHVITE da, og det passer ikke med vaniljefargt undertøy, offwhite sko, og ivory kjole... (med andre ord, alt det andre er "offwhite" bare md ulike navn...)

Skrevet
Det var på den ene cubus-butikken

De hadde strømpeholder. Men ikke den andre cubus-butikken, og ingen av lindexbutikkene.

Så det er nok litt opp og ned hav de ulike butikkene gidder ta inn, rett og slett?

Men INGEN plass har jeg sett tai-truse, så det må bli hipster da (jeg har ikke lyst på string den dagen, i tilfelle den "kryper"... Den dagen har bruden ALLTID et par øyne på seg, sa ei i brudebutikken, så uansett hva du gjør, noen ser deg....

Har du peiling på størrelsene på strømpeholder? Er det bredde rundt hoftene?...

Det blir ikke litt mye da, med hipster under strømpeholder? strømpeholderen er jo ganske bred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...