Gå til innhold

Undertøy...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om undertøy på den store dagen?

Det skal jo gjerne gi den rette støtte, og være behagelig, gjennom en lang dag, og være spennende for brudgommen ved leggetid, og selvsagt hvitt og nytt (en selvfølge for meg i alle fall, at det skal være hvitt)

Jeg vil ha hvite (eller muligens offwhite?) strømper også, enten staypus eller strømper. (Jeg kan ikke fordra strømpebukse, og under en sånn kjole.. neitakk, jeg vil ikke ha strømpebukse, nok stress når jeg skal på do...)

Men hvor kjøper dere undertøyet (det må jo passe med kjolen også...) og hva skal det egentlig være?

(ok, jeg pleier ikke spørre folk om undertøyet deres sånn til vanlig altså, men akkurat brudeundertøy er det nesten lov å spørre om her inne?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kikket litt på brudebutikker, men vurderer sterkt å kjøpe det på en undertøysforretning. Regner med at de har litt mer utvalg i litt flere størrelser.

Jeg regner med å ha korsett. Dette fordi jeg har noen kilo for mye, dermed hjelper det til med å holde inn. (Kan jo bruke det under andre selskapskjoler senere...)

Min vennine som ikke har noen kilo for mye kjøpte et hvitt undertøyssett i en undertøysforretning. Brudgommen var visst veldig fornøyd ;)

Skrevet

jeg vil også kjøpe det i en undertøysforretning. Kommer til å ha korsett (gir kjolen fin form, og ser sexy ut på :sjarmor: ), truse og strømper av et slag.

Hvitt eller ivory selvfølgelig

Skrevet

Jeg ville egentlig ha korsett jeg også. Synes det ser så flott ut både med tanke på å få litt fin form til kjolen og når kjolen skal av ;)

Men kjolen min hadde korsett liv, og da ble det litt mye med to korsett...Det var også 30 grader den dagen vi giftet oss, så er veldig glad jeg droppet det!

Jeg leitet lenge etter fint undertøyog endte til slutt opp å kjøpe det i en brudesalong.

Alt i samme hvitfarge som kjolen (ivory het det muligens...eller er det en blåfarge det?! :sjenert: )

Hadde BH, truse hofteholdere og strømper. Lekkert! :)

-M-

Skrevet

Jeg kommer nok til å ha et undertøysett på meg under kjolen. Den er stroppeløs og med laaav rygg, så da må jeg ha en som man bare klistrer på (?). Tar med meg undertøy og sniker meg inn i det og kanskje en pen "morgenkåpe" i silkelignende stoff på bryllupsnatten. Da blir det rent og pent til møtet med mannen også :)

Skrevet

Ahh... skifte undertøy til "natten"?

Prøvde kjole med snøring i går, og da sa dama i nutikken at "brudgommene pleier like snøring" så jeg antok liksom at han skulle ta av meg kjolen jeg da... Og derved oppdage hva jeg hadde under...

Skrevet

Ja, hvis man har planer om å gjøre det slik så er det kanskje litt vanskeligere. Snøring er jo ikke akkurat "barebare" å ta av og på, så da kan du jo ikke snike deg ut på badet for å skifte undertøy heller.

Dersom det passer med korsett under din kjole, ville jeg kanskje valgt det. Det får jo som oftest kjolene til å sitte ekstra godt/pent på.

Skrevet

snøring erfarte jeg i butikken at jeg definitvt trenger hjelp til å få av ja, så han MÅ liksom delta der. Den kjolen tror jeg også det VAR korsett i da (at man rett og slett snørte på korsett, som var meget pent pyntet og hang fast i en kjole...) Og da.. ehh... snører han av meg kjolen og finner meg uten noe mer under der da (for den kjolen som det var korsett i skulle man ikke ha bh under i alle fall) (jeg har jo da selvsagt truse og strømper da...)

Hmm.. så mye å lure på.

ellers tenkte jeg på korsett ja, gjerne et som "gir meg pupper", for det har jeg ikke så mye av.. ene kjolen jeg prøvde i går var helt umulig, jeg ville trengt myyye silikon for å passe inn i den, men korsetter kommer vel også med pushup?

Mye å tenke på. Jeg får vel finne KJOLEN først, og se hva som passer under. Jeg har ikke så mye behov for å "holde inn" ting, men gjerne få litt former, og korsett er jo uansett greit å ha under en kjole da :)

Skrevet

Ja, det er ikke mye å skryte av her heller :P Derfor hater jeg i grunn å prøve undertøy. Men jeg skal i hvert fall unne meg noe skikkelig undertøy fra en skikkelig undertøysbutikk til bryllupsnatten. Det er i grunn til praktisk at jeg ikke trenger så mye støtte når jeg må ha sånn "klistrepå"-bh under kjolen.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Du kan faa korsett med push-up, ja. Men enig at det er best aa bestemme kjole forst, og saa undertoy som passer til den.

Skrevet

funker neppe med "klistre på" for E cup, så vi kan jo i det minste trøste oss med det da (muligens for "sprett-pupper i silikon i E-cup, de trenger kanskje ikke likstre-på engang? Men de er det vel ikke så mange av...)

Skrevet

hva gjør dere som har noen kg for mye??

ikke lett dette synes jeg da en skal se slankes mulig ut i kjolen og så skal en også ha sexy undertøy :forvirret:

Skrevet

Er det ikke der korsett i hovedsak komemr inn? "holde inne" litt av hvert, og samtidig er det jo sexy undertøy det da...

for meg som ikke skal "holdes inn" er korsettet mer fordi et ER sexy undertøy, samt støtte og "formgiving" i den grad det funker...

Skrevet

Min MS kjole har korsett i seg.....jeg har planer om kun truse ;) Skal ha "sandal type sko" så jeg kan ikke ha strømper...

Han tenkt å ha noe fint jeg kan ta på meg etter at kjolen går av om det "passer seg sånn".....

Skrevet

Bare pass på at det som er innerst er behagelig, det blir som regel en lang dag! Skal du ha strømper og ikke stay up, sjekk at stroppene fester godt så du ikke står med strømpene på knærne!

Har du tenkt å ha strømpebånd?

Skrevet

Er det noen som har tips til bra steder man kan kjøpe fine korsetter og annet brudeundertøy?

Skrevet
Bare pass på at det som er innerst er behagelig, det blir som regel en lang dag!  Skal du ha strømper og ikke stay up, sjekk at stroppene fester godt så du ikke står med strømpene på knærne!

Har du tenkt å ha strømpebånd?

Jepp, behagelig er nok viktig.

Jeg vet ikke om jeg skal ha strømper eller stayups enda, men at de holder er VIKTIG ja :) Strømpebånd... er det til noe annet enn pynt? Jeg kan jo GODT ha det for pynt da altså... ;)

Men, heldigvis trenger jeg ikke bestemme meg for dette helt enda. Men tnke p det skal jeg, og finne ut av det etterhvert. Tida går kjempefort, det er 8,5 måneder igjen, og de første 3,5 (siden frieriet) har i alle fall gått rasende fort!

Skrevet

Jeg skal ha krinoline, så da trenger jeg også et korsett for å støtte det opp. Korsettet tenkte jeg skal være stropløst, ganske lavt, men fortsatt med god støtte til puppene (gjøre mest mulig ut av det lille jeg har). Ellers tenker jeg strømper og strømpeholder. Jeg skal ikke ha strømpebånd. Jeg lurte litt på å ikke ha truse, men forloveren min sin reaksjon var at det bare var ekkelt. Tror nok hun har litt rett, så jeg vurderer å bare ha en enkel truse som jeg sniker av meg før min ektemann får anledning til å kle av meg.

Skrevet

:)Jeg skal ha stayups strømper-strømpebånd-truse og bh.

Er ikke helt sikker på bh ennå -har tittet litt rundt ,men har ikke funnet en fin en ennå-skal hvertfall ha en uten stropper .Kjolen er stroppløs.

Hadde kjøpt et korsett,men det kan jeg ikke bruke pga at det er korsett i kjolen.

:klem: BIRE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...