Gjest Gjest_Frua_* Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Vi har en gutt som har begynt på skolen, og jeg lurer litt på hva slags påkledning som passer best nå som det begynner å bli kaldt? Hvordan finne en god balanse på ute/inne tøy så de ikke koker bort inne eller fryser ute? Da han gikk i barnehage, så "bodde" han i ull/microfiber undertøy fra Stilongs, og han gikk gjerne rundt i bare det i barnehagen. Han er en "varm" unge, og kler fort av seg mest mulig, men det er jo ikke særlig praktisk å vandre rundt i undertøyet på skolen. Ungene går til og fra skolen, og er ellers normalt ute i skoletiden og SFO. Hvordan kler dere på ungene deres? Skal vi droppe strømpebukser og sånt og bare ha vanlige bukser og gensere men heller ha utebukse og jakke som trekkes utenpå? Eller? Takknemlig for tips!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, og været varierer jo.. men min gutt på sørlandet går foreløbig bare i vanlige klær. Han har jakke på seg på morgenen, men kommer gjerne tuslende hjem i t-skjorte. Jeg synes selvfølgelig det er for lite, men ungen blir varm av å gå. Etterhvert blir det vel å begynne gradvis med strømpebukse før vi går over til vinterdress når kulda setter inn.
Gjest allium Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Femteklassingen min blånekter å bruke ull, så det har jeg gitt opp. Jeg har til nå prøvd å tvinge ham i superundertøy på de kaldeste dagene, men overlater i stadig økende grad til ham å vurdere hva han trenger å ha på seg for at han ikke skal fryse. Han får heller bli skikkelig kald og våt, og kanskje lære av det. Det har ihvertfall lært ham å passe på lue og hansker. Han bruker ytterjakke til og fra skolen, og har en overtrekksbukse liggende hvis han vil leke i sneen. Førsteklassingen kommer til å gå i ullundertøy i vinter. Ulltrøye og stillongs eller ullstrømpebukse. Det er jo ikke så veldig varmt inne i klasserommene. Til utebruk kommer hun fortsatt til å ha hel dress. Om hun trekker den utenpå vanlig bukse, eller om hun tar av buksen først, blir jo opp til henne. Broren ville aldri giddet å skifte, men kanskje hun gjør. Hun bruker ofte et kort skjørt istedenfor bukse, da er det lettere med dress utenpå. Og nå ser jeg at du ikke spurte om vintertøy primært, men det var det jeg svarte på... Idag har førsteklassingen bomullssinglet, bomullsgenser, bomullsstrømpebukse og skjørt. Oilskinjakke utenpå. Regntøy henger på skolen skulle det øsregne. Endret 12. oktober 2006 av allium
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå