Gå til innhold

Er Peder Ås skyldig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger ja, mens andre ganger er han helt uskyldig. :blunke:

Skrevet
:ler: i mitt juridiske studie var han som regel skyldig :ler:
Skrevet

Peder Ås er personen som brukes i alle eksempler i alle juridiske lærebøker. Så det den opprinnelige meldingen egentlig sa var noe sånnt som:

Altså jeg studerer , lissom, jus og er veldig flink altså. Er det, altså, noen andre som, lissom, studerer jus her?
Gjest Alf Kaida
Skrevet

Jeg leste et sted at Peder Ås ble tillagt ansvar/erstatningsplikt/skyld i omtrent 75 % av oppgavene der han figurerte. Stakkars fyr, det er jo nesten som å forhåndsdømme.

Skrevet

Og ofte fungerte han sammen med Marte Kirkerud :ler:

Snakk om å være ute å kjøre i alt man gjør - stakkars folk.....

:sjarmor:

Skrevet

Selv jeg som, lissom, ikke, noen gang, på en måte aldri, har studert jus vet at Peder Ås somregel er skyldig, men ikke alltid da lissom. Nesten... ;)

Skrevet

Jepp, jeg synes ofte Peder Ås blir skyldig til fordel for Lars Holm.

Jeg ææh lissom studerer på en måte litt lissom juss.

Skrevet

Ja, det er han som tar støyten. Marte Kirkerud er også sleip og sniker seg unna.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Peder Ås er godt kjent innen økonomi også.

Han må ha en særegen evne til å sette seg inn i håpløse situasjoner ;)

Skrevet

Peder Ås er fullstendig katastrofe, ingen andre er så helkriminell som ham! Han er en komplisert personlighet som alltid må kverulere og lage bråk for andre. :)

Han har fulgt meg helt fra videregående skoles "Rettslære" og ut hele studiet...kunne de ikke bytte ham ut snart? :forvirret:

Hva med å opprette flere personligheter og variere litt?

Jeg er lei av Peder, og ønsker ham langt vekk! :frustrert:

Skrevet

Ikke bare er han skyldig og ansvarlig i 75% av tilfellene, han får stort sett lite av arven også.

Lurer på om ikke dette må være navn de innprenter alle forelesere og lærebokforfattere at SKAL brukes om personer i alle juridiske og økonomiske fag?

Skrevet

Peder og Marte er jo typisk "kriminelle" navn. Derfor er han skyldig. Han bare er nødt til det, ellers blir det helt feil.

Skrevet

Stakkars den/de som eventuelt faktisk måtte hete Peder Ås :forvirret:;)

Skrevet
Stakkars den/de som eventuelt faktisk måtte hete Peder Ås :forvirret:  ;)

Jeg vet ikke om det er jeg som har kommet på en fantastisk idé eller noe, men jeg mener å huske at Injuria (juss-studentenes avis i Bergen søkte opp en Peder Ås og intervjuet ham. Hvis ikke, kunne jeg gjerne gjort det.

Skrevet
Jeg vet ikke om det er jeg som har kommet på en fantastisk idé eller noe, men jeg mener å huske at Injuria (juss-studentenes avis i Bergen søkte opp en Peder Ås og intervjuet ham. Hvis ikke, kunne jeg gjerne gjort det.

I følge SSBs navnestatistikk er det 3,2,1 eller 0 som heter Peder Ås. I følge telefonkatalogen på nett er det en Peder Ås i Norge, og han bor i Oslo (Vil tro han ikke er sønn av en jurist, eller kanskje nettopp han er det?)

Skrevet
I følge SSBs navnestatistikk er det 3,2,1 eller 0 som heter Peder Ås. I følge telefonkatalogen på nett er det en Peder Ås i Norge, og han bor i Oslo (Vil tro han ikke er sønn av en jurist, eller kanskje nettopp han er det?)

Hvis han er sønn av en jurist så er det i så fall en fantasiløs jurist. :ler:

Skrevet

Altså den juristen ville ikke ha barn i så fall - det er ikke snakk om.....

:overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...