Gjest hopeful Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Lurer på hvordan en PP blir definert. Jeg har absolutt ingen fast syklus og går flere mnd mellom hver gang " tante" kommer på besøk. Har hatt tre mens de siste 7 mnd, vil det da si at vi har hatt 3 PP? Kanskje litt dumt spørsmål dette..
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 En prøveperiode er en menssyklus ja. Og en menssyklus starter med første dag i en mens, og blir avløst av første dag i neste mens. I forkant av mens har man EL. Gjennomsnitts/"læreboksyklusen" er på 28 dager, med eggløsning ca 14 dager før mens. Men mange, som du, sliter med uregelmessige sykluser. Og mange også med manglede eggløsning. De kan da ha prøveperioder som ikke er reelle prøveperioder, i og med at det ikke er noen eggløsning å prøve på.. Men som et utgangspunkt regner du at antall prøveperioder = menssykluser.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 En ting til: Hvis du har hatt 3 sykluser på 7 mnd, så er også tidsperspektivet inni bildet i forhold til når du skal kontakte lege og slike ting. Et par som har prøvd et år uten resultat kan kontakte lege for hjelp/start til utredning. Selv om du da "bare" har hatt 4 sykluser mens andre har hatt 12-13 på samme tiden. Det har ikke noe å si, for man har likevel prøvd lenge og det siser seg selv at man ikke har mange sjanser for klaff med så få sykluser. Ønsker deg masse lykke til videre!
Gjest hopeful Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Tusen takk for hjelpen:) Jeg har iallefall tenkt å spørre legen om jeg kan få hjelp til noe som stabiliserer systemet litt Endret 12. oktober 2006 av hopeful
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå