Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Vet dere hva frisører gir som råd, angående hvor ofte man bør vaske håret? Og er dette avhengig av hvordan hårtype du har, tørt, fett, normalt osv. ?
Gjest Tirana Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Mora mi er frisør og hun sier hver tredje dag til meg. Jeg hadde tidvis litt småfett hår(på vinteren når jeg gikk med lue) men etter at jeg begynte med det, har håret stabilisert seg og er faktisk rimelig fint! Flott glans! Vet det høres litt sjelden ut... Ei klassevenninne hadde fett hår, og skulle kompensere med å vaske det både morgen og kveld.. Resultatet var at hodebunnen alltid glinset av fett, mens tuppene så ut som noen hadde tygd på....
Kiama Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg vasker annenhver dag, og det fungerer fint på mitt hår. Har langt, "normalt" hår.
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg vasker det hver tredje eller noen ganger hver andre dag. Håret mitt ser ikke noe skittent ut av den grunn. Frisøren har sagt at det kan være en av grunnene til at håret mitt er så lite slitt. I tillegg til at jeg aldri føner det og svært sjelden varmebehandler det på annen måte. Med mitt lange, tjukke hår, ville jeg aldri ha vasket det hver dag. Syns det tar lang tid å vaske, i tillegg til at det tørker seint. Hvis jeg føner det, ser jeg ut som en puddel, så det er helt uaktuelt. I tillegg syns jeg ofte at håret er finest dagen etter at jeg har vasket det, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg vasker det hver tredje eller fjerde dag. Helst skulle jeg gjort det hver tredje, men det går ikke opp med antall dager i uken. Hvis jeg bare skal sitte hjemme og daffe en søndag for meg selv, gjør det jo ikke noe om håret ikke er helt tipp topp.
Malama Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 Det bør helst gå noen dager mellom ja, og jeg vasker nok håret ca hver 3. dag selv. Som nevnt går ikke dette helt opp med ukedagene (men jeg vasker heller håret oftere i helga jeg da, for da er det så good tid til et langt bad, eller en lang dusj) Men 2-3 ganger i uka er somregel nok. Selvsagt da ikke dersom man trener og svetter masse hver dag, for dersom håret blir vått av svette er det jo greit å vaske det etterpå... Men legg hårvasken til treningsdagene da? Jeg trener ikke jeg, så jeg har ikke det problemet, og vasker altså håret 2-3 ganger i uka, det funker fint
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg trener hver dag, og vasker dermed håret hver dag. Kanskje jeg ikke burde vaske håret så ofte likevel? Hmmmm....
Malama Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Det sliter jo på håret og tørker det ut når det vaskes daglig, så om du ikke blir våt i håret av svette slik at det blir ubehagelig å ikke få vasket det, så er det nok en fordel om du klarer å la være. for hårets del (men jeg skjønner jo at man ikke vil gå på jobb/skole med svett hår da.)
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg trener hver dag, og vasker dermed håret hver dag. Kanskje jeg ikke burde vaske håret så ofte likevel? Hmmmm.... ← Jeg trener hardt nesten hver dag, men vasker ikke håret etter hver eneste trening, da hadde håret blitt aaalt for slitt. Det går fint å vaske det bare 2-3 ganger i uken. (selv om det er deilig å få kaldt vann i hodet når man nettopp har trent ) Du kan jo bare prøve å la være å vaske det, og se hvordan det går. Er jo ofte man vasker seg mer for at man -føler- seg skitten enn for at man faktisk er det.
Tusseline Skrevet 12. oktober 2006 #10 Skrevet 12. oktober 2006 Det er greit aa vaske haaret hver dag, saalenge du bruker en MILD (nöytral pH) shampoo.
yenoh Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 Et par ganger i uka, det vil vel si hver 3.-4. dag. Har atopisk hudtype, og har fått beskjed av legen om å ikke dusje oftere enn to ganger i uka. Går da ut fra at omtrent det samme gjelder håret, siden jeg har prøvd å vaske det oftere, og det ender opp med at jeg klør på meg flere lekre sårskorper i hodebunnen. (Ergo, det klør, veldig, og når jeg først begynner å klø, da klør jeg meg til blods.)
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Hva hvis man har tørt hår? Er hver 3. dag ok da?
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 Og jeg vasker håret hver dag... skjønner ikke at dere klarer å gå i tre-fire dager. Synest håret ikke lukter godt bare det har gått to dager siden sist vask. Jeg dusjer hver morgen og da vasker jeg også håret. Dusjer dere ikke hver dag heller?
Malama Skrevet 12. oktober 2006 #14 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg gjør ikke det (men det har det vært mange nok tråder om... Jeg vaaker meg jo uansett daglig) Men man trneger jo ikke vaske håret hver gang man dusjer heller da (og evt bare bløte det, ikke vaske det om man absolutt vil ha det vått for frisering (bedre enn å vaske det hver dag i det minste, vil jeg tro))
Gjest Blanca Skrevet 12. oktober 2006 #15 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har veldig stritt og langt hår og det vaskes hver dag. Håret mitt er aller finest nyvasket. Bruker føner av og til, gode produkter og håret mitt er veldig lite slitt. Skulle ønske jeg kunne vasket det sjeldnere, men det fungerer ikke på mitt hår; da blir det bare hengende rett ned som en gardin.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 12. oktober 2006 #16 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har alltid vasket håret mitt hver gang jeg dusjer, av ren vane. Har stritt halvlangt hår (langt inntill nylig) som tørket fort, så det var ikke noe problem sånn sett. Dessuten syntes jeg det føles skittent ut etter en dag uten å vaske det. Også liker jeg at det lukter nyvasket Men har fått råd om å vaske det sjeldnere så skal prøve på det Litt vanskelig, siden jeg automatisk væter håret og hiver sjampo i det når jeg dusjer, før jeg får tenkt meg om.
Malama Skrevet 12. oktober 2006 #17 Skrevet 12. oktober 2006 Sett shampoen litt vekk (ute fra dusjen eller noe slik) sånn at du BEVISST må velge å få tak i shampoen før du putter den i håret?
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. oktober 2006 #18 Skrevet 12. oktober 2006 Og jeg vasker håret hver dag... skjønner ikke at dere klarer å gå i tre-fire dager. Synest håret ikke lukter godt bare det har gått to dager siden sist vask. Jeg dusjer hver morgen og da vasker jeg også håret. Dusjer dere ikke hver dag heller? ← Det er jo fullt mulig å dusje uten å vaske håret da
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. oktober 2006 #19 Skrevet 12. oktober 2006 Og samboeren kan si til meg at det lukter godt av håret selv om det ikke er nyvaska. Når det heller ikke ser skittent eller fett ut før det har gått noen dager, ser jeg heller ingen grunn til å styre med vasking hver dag.
Karamba Skrevet 12. oktober 2006 #20 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg vasker vanligvis håret mitt annenhver dag, og av og til drøyer jeg det til hver tredje. Vasker jeg det sjeldnere enn det ser det fett ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå