Gå til innhold

2004-bruder...


Chiquita

Anbefalte innlegg

Jeg har ihvertfall fortalt det til alle jeg bryr meg om, dette er såpass viktig og ikke minst fantastisk for oss at vi vil dele det med hele verden!!!

Tommy har ikke har spurt forloveren sin ennå men min har vært klar lenge! Og flere av tantene mine har begynt å sy seg ny kjole....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har sagt det til alle, og alle har reagert med glede:) det gjør jo overhodet ikke noe at vi sier det tidlig?? å gifte oss skal vi jo uansett, det er bare kjekt at hele "verden" vet det:)

ingen kommer til å reagere negativt, Chiquita. bare si det dere:)

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Jeg er fremdeles litt usikker jeg....

I vår familie, så virker det som om datoene blir satt ca 6-10 mnd i forveien, og vi har fremdeles 1 år og 6 mnd igjen!!!

Tror nok jeg og Bananmannen må snakke mere om dette - det kan da ikke bare være meg som tenker på akurat dette.....

Jeg har SÅ lyst til å si det til noen....

Spent er jog også på hvordan våre foreldre vil "ta" det....

Hmmm...

Hadde vel da egentlig vært fin å samle alle foreldrene sammen, og fortalt det til dem samtidig (våre foreldrepar har god kontakt), eller er det best å ta det "litt etter litt"...???

Er også litt usikker på når vi bør spørre forlovere... For den del - jeg er ikke helt sikker på hvem jeg ønsker som forlover enda - er "bare" 95% sikker.... Vel, egentlig VET jeg at det blir henne som jeg har i tankene, men usikkerheten gjelder om hun bor i nærheten av meg til neste år - jeg hører rykte om at hun skal flytte, skjønner dere, og det hadde vært ekstra koselig om hun hadde bodd "i nærheten"....

Vel, det er jo egentlig ikke noe problem, med teleforn, fly og alt det andre som er så lett tilgjenngelig.... :roll:

Uff, så mye det var å tenke/gruble på da....

Leit at Bananmannen ikke er hjemme i kveld, for da skulle jeg "jammen" la han gruble litt også.....

*hmm*

*gruble gruble*

Vel, nå begynner det å bli litt seint....

Lurer på om jeg skal gå og legge meg.. - Jeg blir så slapp og rolig når Bananmannen er borte, at det er helt skummelt....

Jaja, vi skrives senere....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skal gifte meg 4. september 2004. På den dagen har vi vært sammen i 13! år. Vi har pratet litt om å gifte oss før, men nå bestemte vi oss for at det er nå eller aldri. Valgte datoen fordi det er vår dag og det passet jo veldig fint at det falt på en lørdag. Desuten er jeg student nå men ferdig i juni 2004. Da passer det jo bra å innlede den neste fasen i livet som mann og kone. Gleder meg veldig men synes det er ganske lenge til da. Når begynner man å gjøre avtaler i kirke og finne lokale og slike ting. Jeg er litt nybegynner på dette omerådet som dere skjønner. - også var det kjole da. hm.... det tror jeg blir vanskelig det er jo så utrolig mye å velge i - har vel egentlig ikke noen formening om hva jeg kunne tenkt meg heller. -Eller jo...tror ihvertfall jeg vet hva jeg ikke vil ha og det er jo en start. Hvor langt har dere kommet i planlegningen? Har dere begynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skal gifte meg 4. september 2004. På den dagen har vi vært sammen i 13! år. Vi har pratet litt om å gifte oss før, men nå bestemte vi oss for at det er nå eller aldri. Valgte datoen fordi det er vår dag og det passet jo veldig fint at det falt på en lørdag. Desuten er jeg student nå men ferdig i juni 2004. Da passer det jo bra å innlede den neste fasen i livet som mann og kone. Gleder meg veldig men synes det er ganske lenge til da. Når begynner man å gjøre avtaler i kirke og finne lokale og slike ting. Jeg er litt nybegynner på dette omerådet som dere skjønner. - også var det kjole da. hm.... det tror jeg blir vanskelig det er jo så utrolig mye å velge i - har vel egentlig ikke noen formening om hva jeg kunne tenkt meg heller. -Eller jo...tror ihvertfall jeg vet hva jeg ikke vil ha og det er jo en start. Hvor langt har dere kommet i planlegningen? Har dere begynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Brumm:) gratulerer med bryllupsdato!!!!!! ikke sant det er en utrolig deilig følelse? :)

nesten flaut å si det, men jeg har allerede skrevet gjestelisten, fått forlover (både jeg og han), og bestemt oss for kirke og sted. men vi har ikke bestilt noe ennå, kirken og stedet pleier man som regel å bestille ca et år i forveien. men jeg regner med at vi bestiller i begynnelsen av sommeren, så er det gjort:)

klarer nesten ikke vente jeg!

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brum...

"Velkommen" skal du være...

Du er vel nå den eneste her enda, som ikke skal gifte seg i mai eller august :roll: FLOTTERS!!!!!

Når det gjelder å bestille kirke og sånnt, så kommer jo det an på hvor populær den kirken dere vil ha er...

Selv bor jeg på et lite sted, og her tror jeg ikke at det haster med å bestille kirke, men tror nok at det gjøres mot høsten en gang...

Det samme med lokale...

Jeg er også "trolig" ferdig med å studere i juni 2004, men lurer litt på om jeg skal at et år ekstra med det samme jeg holder på...

Selv har vi ikke fortalt at vi skal gifte oss til "noen" enda, og vi lurer på om vi ikke skal vente litt til også, pga div "famlilietragedier" som har oppstått nå i det siste....

Jeg lurer også på hvem jeg skal ha til forlover....

Bananmannen er heller ikke sikker på hvem han ønsker....

Vi har som sagt ikke bestillt kirke enda, men vi vet hvilken kirke vi skal ha.

Lokale til festen er ikke klart enda, da vi har flere "gode" alternativer å velge mellom, så her kommer nok prisen til å spille en stor rolle.

En "foreløpig" gjesteliste har vi satt opp, og har kommet fram til ca 70 personer, men vi er litt usikre om vi skal be med barn - dersom vi ikke gjør det, blir det jo noen færre....

Jeg surfer en del etter brudekjoler på nettet nå - gleder meg til å begynne å prøve....

Er veldig spent på hvilke kjoler som passer til min kroppsfasong.

Kan nesten ikke vente....

I sommer tenker jeg nok at jeg kommer til å begynne å prøve *glede glede*

(Får finne en forlover til da, og spørre om hun vil være med)

Kan du ikke fortelle litt mer om deg selv og "The Man 2 Be" da (alder og bosted, f.eks.), så lærer vi deg å "kjenne" bedre også.....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en ganske spennende tid fram til den store dagen. Mye å planlegge - hjelp. Det går nok fint, vi får følge opp hverandre. Jeg og min kjære bor i Lillestrøm så vi skal nok gifte oss i lillestrøm kirke. Har egen leilighet og er vel egentlig ganske godt etablerte. Jeg er 27 år og han er 30 år.

Jeg har bestemt meg for hvem jeg skal ha som forlover. Det var aldri noen tvil men jeg tror kanskje det er noen av venninene mine som kan bli litt skuffet. Jeg og forloveren min har gått på skole sammen siden 4.klasse og spilt fotball, basket, svømming...ja vi har prøvd mange disipliner opp gjennom årene. He he. Selv om jeg nok er mer sammen med noen av de ander vennene mine i hverdagen ( forlveren min er en del på reisefot ) så har hun alltid vært der.

Jeg vet ikke om min kjære har bestemt seg for hvem han vil ha men jeg vet han har litt problemer med å velge.

Vi har heller ikke fortalt til noen at vi har bestemt oss for å gifte oss. Tenkte vi kunne vente litt med det. Det er greit å tingene litt klart for seg når de begynner å spørre. :-)

Har så vidt begynt å titt på lokaler. Syntes hauger golfklubb er veldig koselig. ( spiller der om sommeren ) Det ligger litt utenfor Lillestrøm.

Vet ikke hvor mange vi skal be i bryllupet men jeg tror vi skal prøve å begrense det så mye som mulig. Det blir nok ganske mange allikevel - vanskelig det der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt er nok bare fornavnet her hjemme hos meg ihvertfall!

Jeg begynte vel da jeg var rundt tolv tretten år tror jeg...

Men seriøs planlegging startet halvannen time etter forlovelsen på juleaften. :D

Vi har bestilt kirke, booket lokale(vi skal ha over hundre stk så da må man være ute i god tid) laget bokstavmonogram til invitasjoner og menyer osv, vi har bedt forlovere, skrevet gjesteliste og laget bordplan. Jeg har kjøpt brudepikekjole, ringpute, brudesko, jeg har tiara til både meg selv og brudepiken, og jeg har kjøpt forlovergave til forloveren min! Så vi har nok gjort litt ja... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anitacath, i hvilken kirke skal dere gifet dere? Og hvor skal dere ha festen? Hor mye koster lokalet og maten? Jeg så du bor i det samme omerådet som meg så da får jeg kanskje en pekepinn på hva prisene ligger på her i omerådet. Må man betale noe for kirken?

*koz* Brum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, vi skal gifte oss i Vålerenga kirke for min forlovede( hi hi -endelig :D ) er Vålerengagutt...

Dessuten skal vi ha over hundre gjester, så det eneste som passer da er Losby gods. Det passer desverre ikke lommeboka mi, så vi har leid samfunnshuset på Oppsal i Oslo. Der har vi leid to saler , slik at vi har gooood plass!!

Men vi har leid brudesuiten på Losby.... :kul: (fire tusen flis...)

Vi må betale i overkant av treogetthalvttusen (fyttikatta) for kirken siden ingen av oss hører til der. Det er lønn til presten og organisten pluss leien.

Helt høl i huet spør du meg. Men når gubben på død og liv skal gifte seg der lukker jeg munnen stille igjen og tenker... hhhmmmmm han må jo få bestemme noe...stakkars...

Maten skal vi lage selv, ikkeno catering på oss. Jeg er litt sær der, jeg vil gjerne vite hva som er i maten og hvem som har laget den og sånn...

Jeg har bestilt bryllupskake på Baker Nordby til 50 stykker, det holdt sa damen selvom vi er hundre, og den er på tre etasjer og koster tre tusen pluss tusen i dep for stativet.

Så begynn å spare jenta mi, for budsjettet vårt er på ca 130 000 og da har jeg ikke regnet med brudekjolen min..

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bryllup til venninna mi i september og de hadde festen på losby. Det var veldig flott og veldig dyrt.

Nå har jeg prøvd å grov regne litt over hvor mange gjester vi vil bli og har kommet fram til 50-60 stykker. Jeg tror nok at Hauger ikke er det billigste stedet å ha et bryllup men jeg håper det er en del rimeligere enn Losby. Skal ringe å høre litt på priser og menyer for jeg tror nok at det er der jeg har lyst å feire dagen så sant det ikke er veldig dyrt. Pengene har jo litt å si :-) 130000 er mye penger. Jeg har ikke tenkt så langt enn så vi har ikke satt opp noe budsjett. man må vel kanskje opp i en sånn summ .

*koz*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjeeelp. jeg skal ikke ha mer enn ca 30-35 gjester, kirken er gratis, og stedet for festen koster ca 1500 kr, slør har jeg, ikke kjole eller sko, å fikse håret og sminken (skal til en frisør jeg kjenner, kjempeflink) koster meg en tusenlapp, hvor mye kommer vårt bryllup til å koste sånn omtrent? noen som kunne kommet med et beløp ut i lufta?

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Iset...

Jeg har hørt noen snakke om ca 1000 pr person som er bedt i bryllupet....

(sukk for oss som skal ha mange gjester)

Hvor mye dette stemmer da, det vet jeg ikke, men på vårt foreløpige budgett, så stemmer det ganske bra... (men vi har da også regnet med hotellovernatting til halvparten av gjestene også, da vi ikke vet enda om vi får dem innkvartert hos kjente og kjære)...

Vet ikke hvor mye dette kom seg på, men hvorfor kan deredu ikke bare sette opp et grovt budgett - sånn helt uoffisiellt da- så får du en lite pekepinne på hvordan det blir...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg skal også gifte meg i 2004. Vi satte datoen, den dagen vi forlovet oss(26/6-01). Vi skal gifte oss den 26 juni.

Har vært her inne og smugtittet litt innimellom. Kommer nok til å være her litt oftere, nå fremover.

Hilsen Viblie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Viblie....

Kjekt at det er flere som tør å "stå frem" her inne....

Dere har jo hatt bryllypsdatoen "lenge" - har dere tenkt på noe av planleggingen????

Vi har ikke kommet noe lengre, selv om Bananmannen har gått til innkjøp av div. bryllups-magasiner, så her blir vi INSPIRERT til 1000!!!!!!

Skal kontakte kirken, og undersøke hvor lenge i forveien de ønsker å ha "bestillingen" slik at vi får klargjor det, og så er det bare å lene seg tilbake igjen, og VENTE, vente, VENTE, vente......

Gleder meg til høsten, da er det liksom mer "lovlig" å begynne å gjøre noe....

Med det går jo fort - vi er jo halvveis i februar allerede....

*jippi*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo som jeg tidligere har fortalt, flyttet bryllupet ett år fram. Jeg har fullstendig roen for tiden. Mesteparten var ordnet til den første datoen, og alt dette ble bare flyttet til den nye datoen. Så det som står igjen må vi vente med til det nærmer seg.

Men jeg klarer jo ikke å få det helt ut av hodet selvsagt. Jeg må dagleg følge med på hva som skjer på forumet her inne. Kommer nok til å "holde det varmt" helt til den store dagen. For dette er kjempegøy! :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også gifte meg i 2004, nærmere bestemt 30.juli - har vært inne på KG i over to år nå, tror jeg. Er utrolig at jeg i følge KG ikke er annet enn "nybegynner" :roll: , er ikke så flink til å skrive masser av innlegg, med det blir nok mer i fremtiden.

Forlovet har jeg vært en god stund nå, men pga studier blir det ikke bryllup før jeg er ferdig med utdannelsen. Etter som vi begge er unge (i begynnelsen av 20-årene), vil vi si oss heldig med at foreldre betaler festen. Har så langt bestilt kirke, festen skal vi ha i menighetslokalet ved siden av. Har selvfølgelig mange tanker rundt hvordan ting skal være, men føler det er litt for tidlig å bestemme så veldig mye. Kjolen skal jeg få sydd til sommeren, om et par uker skal jeg derfor prøve brudekjoler for å se hva jeg kler, plutselig blir det til at jeg kjøper en, hmm skummelt det :-? Føler at jeg har hav av tid, men det går fort ja. Lykke til alle sammen!

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiihuuuu....!!!!!

Nå er det UNDER 1,5 år til vi gifter oss!!!!!

(Dvs, det var NØYAKTIG 1,5 år i går på Valentines-day)

Koselig å se at det er så mange 2004-bruder her inne...

Jeg føler meg liksom så "alene" når jeg tenker på at jeg ikke skal gifte meg før NESTE år, blandt alle de andre her inne!!!

Men når vi nå har kommet opp i 60 innlegg her, så er jo det et "godt" tegn da......

*jippi - det er ikke bare jeg som er "små-gal"* :hoho:

*klem*

Chiquita

(som lurer på hvor mange vi egentlig er her inne nå --- skal telle, og komme med et nytt innleg snart...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...