Gå til innhold

2004-bruder...


Chiquita

Anbefalte innlegg

Hei Chiquita :kul:

Jo vi bestiller kirke ca et år i forveien, jeg tror nok vi kommer til å gifte oss 28 august altså:) ja jeg tror faktisk vi gjør det. drit i om datoen er kul eller ikke, dessuten er sikkert ikke 4 april på en lørdag heller :blunke: .

jeg kommer til å ringe presten ca i juni/juli. så er iallefall DET fastsatt. dessuten vet jeg hvor vi skal ha festen, det er bare 5 minutter å gå fra kirken, rett nedi veien. så der også kommer jeg til å bestille samtidig som jeg bestiller kirken.

hvor mange gjester skal dere ha? jeg har regnet ut ca 30 gjester. ikke såå mange, men det er dyrt nok. PJUH. men men jeg vil heller bruke litt penger og ha et minneverdig og flott bryllup:) vi har begge valgt våre forlovere også:) venninna mi besvimte nesten av glede :ler: hun ble kjempeglad:) det samme ble hans forlover:)

vi har sagt det til min familie, alle vennene våre og hans familie. alle ble kjempeglade :D . så alle vet det, selv om det er en stund til. dessuten får hans foreldre en mulighet til å legge bort littpenger da de vil være med å betale (helsigvis:))

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Afrodite

Hei!

Vi satt datoen vaar i gaar kveld. Det er jo to og et halvt aar til, men pga av vaares noe spesielle situasjon (vi vet ikke naar vi reiser fra Kypros enda, og alt maa gjoeres over telefon, mail og nett) saa valgte vi aa starte planleggingen tidlig. Vi forteller det til naermeste familie i slutten av april. paa forlovelsesfesten.

Jeg tror jeg skal starte en egen 2005side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til Afrodite:) tiden går jo superfort. jeg fårnesten litt panikk jeg, når det gjelder pengene. det er slett ikke billig ågifte seg. jeg tror vårt bryllup kommer på en 40-50 000 kr. men det er jo verdt det:)

hmm hadde ikke vært dumt å ha egne sider for hvert år.... feks "brud 2003, 2004, 2005, osv" leser du dette webmaster? hehe.

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har regnet sånn grovt, og da kom vi frem til ca 70 personer som vi ønsker å invitere....

Vi er litt usikker på om hvor mange av dem som blir bedt til middag, men vi regner med at det blir de fleste av dem, siden de aller fleste er tilreisende.

Vi vet heller ikke om vi skal be barn, da dette er noe vi egentlig ikke ønsker, men vurderer å sette en "aldersgrense" på ca 15 år.... (Er litt usikkert enda det da, selvfølgelig)

Da blir det jo ikke fullt så mange som vi ber, naturligvis, men det blir "fremdeles" 55-60 stk....

Vi har ikke satt opp noe bestemt budgett, men etter en "grovregning" kom vi frem til ca 70.000,- uten bryllupsreisen... :o

Vi vet det er mye, men det er bare å sette i å spare....

Prisene vi har regnet med er også ganske "høye" i forholg til hva lokale koster her, hvilken mat vi skal ha, osv, så vi regner med at de faktiske utgiftene blir litt mindre enn dette, ja.... *håpe håpe*

Bananmannen viste meg "sparekontoen" son nå i går, og han var "stolt" da han sa at han allerede hadde satt inn 2000,-....

Jepp, det er en begynnelse....

Jeg skal også sette vekk så mye jeg kan av stipendet/lånet jeg får nå fremover, så vi håper da å ro iland dette på en måte....

Vi skal også selge en bil nå til sommeren/høsten, hvor vi håper å få satt vekk en del penger fra.... (Nå skal vi jo bygge garage + veranda i tillegg da, så en får sette vekk så mye en klarer)

Vi tror vi skal klare å sette vekk ca 30 000 - 50 000,- kroner av denne bilen til vi skal gifte oss, så det ser jo lovende ut... *pjuh*

Så får vi se hva vi bruker feriepenger til nå fremover - vi har bestemt oss for at vi "bare" skal en liten tur til Danmark i sommer, så der bruker vi forhåpentligvis ikke alle feriepengene :roll:

Jeg liker ideen din, Iset, om en egen side for 2003-bruder, 2004- bruder og 2005-bruder, men men.... det er jo ikke det som har høyest prioritet her inne, tenker jeg.... :sjarmor:

*klem*

Chiquita

(Som måtte inn å legge et siste innlegg før forumet stenger i morgen)

*grue grue* Får helt sikkert abstinenser jeg da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har regnet sånn grovt, og da kom vi frem til ca 70 personer som vi ønsker å invitere....

Vi er litt usikker på om hvor mange av dem som blir bedt til middag, men vi regner med at det blir de fleste av dem, siden de aller fleste er tilreisende.

Vi vet heller ikke om vi skal be barn, da dette er noe vi egentlig ikke ønsker, men vurderer å sette en "aldersgrense" på ca 15 år.... (Er litt usikkert enda det da, selvfølgelig)

Da blir det jo ikke fullt så mange som vi ber, naturligvis, men det blir "fremdeles" 55-60 stk....

Vi har ikke satt opp noe bestemt budgett, men etter en "grovregning" kom vi frem til ca 70.000,- uten bryllupsreisen... :o

Vi vet det er mye, men det er bare å sette i å spare....

Prisene vi har regnet med er også ganske "høye" i forholg til hva lokale koster her, hvilken mat vi skal ha, osv, så vi regner med at de faktiske utgiftene blir litt mindre enn dette, ja.... *håpe håpe*

Bananmannen viste meg "sparekontoen" son nå i går, og han var "stolt" da han sa at han allerede hadde satt inn 2000,-....

Jepp, det er en begynnelse....

Jeg skal også sette vekk så mye jeg kan av stipendet/lånet jeg får nå fremover, så vi håper da å ro iland dette på en måte....

Vi skal også selge en bil nå til sommeren/høsten, hvor vi håper å få satt vekk en del penger fra.... (Nå skal vi jo bygge garage + veranda i tillegg da, så en får sette vekk så mye en klarer)

Vi tror vi skal klare å sette vekk ca 30 000 - 50 000,- kroner av denne bilen til vi skal gifte oss, så det ser jo lovende ut... *pjuh*

Så får vi se hva vi bruker feriepenger til nå fremover - vi har bestemt oss for at vi "bare" skal en liten tur til Danmark i sommer, så der bruker vi forhåpentligvis ikke alle feriepengene :roll:

Jeg liker ideen din, Iset, om en egen side for 2003-bruder, 2004- bruder og 2005-bruder, men men.... det er jo ikke det som har høyest prioritet her inne, tenker jeg.... :sjarmor:

*klem*

Chiquita

(Som måtte inn å legge et siste innlegg før forumet stenger i morgen)

*grue grue* Får helt sikkert abstinenser jeg da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hehe.. har ikke registrert meg ennå.. skal nok gjøre det etter hvert.. måtte bare innom her i dag siden vi "satte månde" i går... Januar 2005!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg blitt en av dere som skal gifte dere i 2004 jeg også. Hadde egentlig satt dato 2.mai i år. Men det er blitt utsatt til 22. mai 2004.

Da har jeg iallefall god tid til å planlegge resten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit med den utsettelsen, da! :cry:

Men, ja, nå har du enda mere tid! Og da kan jo også bryllupet bli enda bedre, kanskje!

Lykke til

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anitacathrine

:D

Hurra hurra kjæresten min har endelig fått ut fingeren, og fridde på selveste juleaften!!

Det tok ca halvannen time fra ringen satt på fingeren min til datoen var fastsatt, nemlig 29.mai 2004!!!! :D :D :D

Nå er jeg kjempespent på om det finnes flere som har bestemt seg for samme dag som oss, som skal gifte seg i Oslo?? Vi gifter oss kl 13 i Vålerenga kirke.....

Hipp hurra for alle vordende bruder, endelig er jeg også en!

( vi har vært kjærester i nesten tre år bare, er litt utålmodig jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Jeg og min utkårede gifter oss også neste år. Datoen vi har satt er 22. mai. Dvs. at det er et år og 4 mnd til!

Men jeg har også begynt å småplanlegge for en stund siden. Det er jo kjempe spennende!

Lykke til alle dere andre som også skal gifte dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk....

Gleder meg masse jeg også....

HAr bare 1 STORT problem; tenker alt for mye på det...

Jeg og Bananmannen snakker om det så fort vi har et rolig øyeblikk (vel, kanskje ikke fult så ille da, men det føles sånn)

Synes det er kjempemorro at det er så mange 2004-bruder her inne - er kjempespennende å dele tanker og ting nå, før den STORE planleggingen begynner.....

Hmmm....

Skal vi nå se hvor mange vi er da:

Chiquita 14.08.04

Iset 28.08.04

Mettis

Frøken

Turi 22.05.04

anitacathrine 29.05.04

Poca 08.05.04

Wenke 22.05.04

HELE 8 STYKKER....

Og turi og Wenke skal gifte seg samme dag.....

Hehe - ut fra de som har kommet med en dato til nå, så er det i mai og august det STORE skjer neste år..... *hehe*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja og vi er senest ute hihi. men august er en FLOTT måned å gifte seg i! da er været kanskje mer stabilt, og dessuten har både min forlovede og svigerfar bursdag rett før bryllupet (24 og 26 august):)

jeg og min snakker også om det HELE tiden!!!!! han gleder seg ihjel og jeg gleder meg mer! jeg ble skikkelig glad da jeg såat det også er andre her inne som skal gifte seg i 2004, det hadde jeg ikke trodd. trodde jeg var kjempetidlig ute hehe. men tenk, det er bare halvannet år til, og vet du hva Chiquita? DENNE SOMMEREN KAN VI BEGYNNE Å PLANLEGGE PÅ ORNTLI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. da skal kirke bestilles, sted for festen ordnes, da må vi begynne å tenke på gjestelisten (jeg har jo skrevet den for lenge siden da :oops: ) osv osv osv. Kjolen må ordnes til jul en gang tenker jeg. Har vi en utrolig spennende tid foran oss? JAAAA! vi skal gifte oss, og tenk, i september i år kan vi begynne å si til alle "vi skal gifte oss i august!!!!!

Jeg er helt vill altså, det eneste som kan overskygge dette, er en baby. og det jobber vi med:) men vi har goooood tid:)

klem Iset :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte bare bli maibryllup for vår del. Vi traff hverandre i mai og våren er etter min mening den fineste årstiden. :P Jeg ser at det er flere som synest det. Mange maibruder her. :D

Siden vi har utsatt bryllupet, så er omtrent alt klart. Iallefall de tingene som må bestilles tidlig. Flyttet bare datoen på både lokalet, fotograf, frisør ++.

Så nå kan vi slappe av og ta de små tingene etterhvert. På tross av at det er litt kjedelig å utsette bryllupet, så har jeg funnet ut at det er deilig å ha god tid. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde KJEMPELYST å gifte oss 13 juni, for det var den dagen vi ble sammen, faktisk fredag den 13 juni (1997). :o

vi ble faktisk enige om å gifte oss 12 juni, pga at 13. var på en søndag, men så ville heller mannen ha det i august. så da ble det det:)

jeg ville helst hatt det 04.04.04 jeg, men det ble litt tidlig, da vi ikke har så mye penger. får litt panikk når jeg tenker på det. men gifte oss, skal vi!!!!! om det så skulle vært i et lite treskur med plastblomster fra Sparkjøp :ler:

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men tenk, det er bare halvannet år til, og vet du hva Chiquita? DENNE SOMMEREN KAN VI BEGYNNE Å PLANLEGGE PÅ ORNTLI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. da skal kirke bestilles, sted for festen ordnes, da må vi begynne å tenke på gjestelisten (jeg har jo skrevet den for lenge siden da :oops: ) osv osv osv. Kjolen må ordnes til jul en gang tenker jeg. Har vi en utrolig spennende tid foran oss? JAAAA! vi skal gifte oss, og tenk, i september i år kan vi begynne å si til alle "vi skal gifte oss i august!!!!!

JAAAAA Iset - Jeg vet!!!! :hoppe:

Kjenner det sitrer i hele kroppen når jeg tenker på det....

Jeg lurer på hvor lenge jeg klarer å "holde meg" - dvs hvor lenge jeg og Bananmannen klarer å "holde oss" før vi begynner med den verste planleggingen :ler:

Og ikke minst - hvor lenge vi klarer å holde det hemmelig!!!!

Tro om vi klare å holde oss til kirke og lokale er bestilt..... :oops:

Er vel like sprekke-ferdig begge to....

(Vel, jeg har sprukket til en god veninne, som har fått STRENG beskjed om å ikke si noe, og det tror jeg hun holder... *håpe håpe*)

Kan da ikke forstå at dette skal være så vanskelig!!!!

*sukk*

Kanskje jeg også skal fortelle hvorfor valget falt på august hos oss:

Vi var begge enige i at vi ville gifte oss på sommeren/tidlig høst, og da fant vi ut at august var en fin mnd...

Datoen ble verre å sette - vi kikket en stund på august 2005 (som ble først bestemt), men fant ut at det ikke var noen "fine" datoer som passet oss der...

Da begynnte vi å kikke på 2004 i stedet....

VAnskelig....

Vi var en liten stund "innom" juni også, men, nei....

Det følte vi ikke ble riktig...

August 2004 hadde mange "fine" datoer... Men hvilke av de????

Bananmannen hadde litt lyst på den 21. august, men jeg hadde ikke så lyst, da skolen helt sikkert hadde begynnt da, og jeg ville ha litt "fri" imellom bryllupet og skolestart.

så da ble det den 14. august i stedet....

INgen av oss hadde noen "motforestillinger" om denne datoen, og da ble det sånn.....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅHHHHH ja dette er vidunderlig dere!!

Og mye fordi jeg har skjønt at det ikke er jeg som er gal som har begynt så tidlig!! :D

Det er ssssååååååååååå vidunderlig å være bride to be at jeg har sommerfugler i magen !!

Men hvorfor er det sånn? Har noen tenkt på det?

Vi fastsatte datoen samtidig som vi forlovet oss, altså på juleaften, og det tok en time -jeg tuller ikke- før mamma hadde gjestelista klar!!

Nå er ganske mye på plass men mye er igjen... har kjøpt brudepike kjole (som kan syes ut) og brudesko, og ringpute, også fikk jeg tiara av min elskede i høst...

Sukk.... 483 dager igjen..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe mamma er også heeelt klar:) forloveren min også, hun snakker ikke om annet! :ler:

jeg har ikke kjøpt noe, men jeg har slør. det fikk jeg kjøpe billig av ei venninne som giftet seg i april i fjor. dessuten har jeg henne å spørre når det gjelder bryllups-planlegging, hun giftet seg nemlig i samme kirke som vi skal, og hadde festen på samme stedet vi skal ha festen:) veldig greit.

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fortalt det til andre enn den nærmeste familien???

Og hvordan har de reagert, når det er SÅ lenge igjen????

Vi har funnet ut at vi ikke skal si det til noen, pga dette - er litt "redd" for å få "negative" tilbakemeldinger ved å gå ut med det såp tidlig....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...