**Tingeling** Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Hei! Jeg har nettopp fått meg tørketrommel. Når jeg ser på vaskeanvisningen så er det egentlig ganske få plagg den kan brukes på... så den blir egentlig mest brukt på håndklær og sengesett. Hva bruker dere egentlig tørketrommelen mest til?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Da jeg flyttet, gadd jeg ikke kjøpe ny tørketrommel av nettopp den grunnen at den bare ble brukt til håndklær, sengetøy og "hverdagsundertøy".
Hu i Svingen Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Fordi vi har en gammel(!) tørketrommel som sluker strøm prøver vi (jeg) å begrense bruken mest mulig. Håndklærne må inn der for å få av lo og hår, ellers brukes den bare i nødsfall (dvs. hver gang Donnie vasker sine klær, for det skjer alltid den samme dagen som han trenger rent tøy - typisk...). Ellers er den jo grei til sengetøy, olabukser, skjorter og dundyner. Også fristende å bruke den til undertøy og sokker, siden de tørker raskt, men tar en evighet å henge opp.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg bruker den til håndklær og sengetøy. Duntøy og puter. Sokker og bomullstruser går dit også. Enkelte gensere, t-skjorter og bukser. En del av det som er merket som IKKE skal i tørketrommelen, går dit allikevel. Det går helt fint. Du lærer deg etter hvert om hva som kan gå. Nå har tørketrommelen min ikke virket på en måned og jeg skal si deg at jeg er dritt lei tøy som henger til tørk. Det tar en evighet så sant jeg ikke har tørkestativet i stua hvor det er litt varmere. Jeg synes ikke noe om å ha sånt stående i stua. Har jeg det på soverommet tar det godt over et døgn før det tørker. Gjett om jeg savner tørketrommelen min. Må bare få den reparert.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg bruker tørketrommelen til nesten alt tøy jeg! det eneste jeg ikke tar i trommel er klær av ull. Ellers: håndkler, sengetøy, olabukser, t-skjorter, college gensere,yttertøy, undertøy, sokker..en gang tok jeg også et par skinnhansker. (nå er det dukkehansker) bortsett fra bukser, så kjøper jeg gjerne t- skjorter og gensere en str. større enn jeg trenger, siden de ofte kryper litt etter trommeltørken. Og ja, den bruker mye strøm, men det forsvarer jeg med at jeg sparer på oppvarming når den ustanselig går rundt :-)
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 Har merket at ting falmer veldig hvis man bruker trommel. Så svarte klær eller ting man vil beholde fargen på er ikke lurt å ta inni der. Men ja, er veldig fristende, for det er så drit med tørkestativer overalt.
Malama Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Det er mest til sengtøy og håndklær, for de tar så enorm plass å henge opp, også blir de så mye mykere. Det går noen genstre/t-skjorter, særlig de som tilhører min bedre halvdel, for de er uansett så store at det ikke gjør noe. Pluss at han typisk sett ikke kommer på at noe må vaskes før han trenger det da. (eller kanskje det er jeg som ikke er flink nok til å huske på å vaske regelmessig?)
Gjest KATTAstrofe Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg tromler alt bortsett fra jeans og ullklær og finklær. Jeg er ikke så redd for klærne mine, har enda til gode å slite ut klær jeg har eid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå