Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:grine:

Han spiller dataspill fra åtte om kvelden til vi legger oss i elleve tiden.

Har tatt det opp med han "hundreganger", det blir bedre en periode, så sklir det ut igjen.

....det skal være sagt at jeg har pms nå, og er kanskje ikke den mest forståelsesfulle, men jeg blir snart sprø. :grine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Very Victoria
Skrevet

Skjønner han godt jeg, PMS damer er slitsomt.

Skrevet

:ler:

Ok...men han har spilt HVER DAG i 8 måneder, og jeg har da vitterlig ikke pms så lenge da...

Skrevet

Hvorvidt det er ett problem mener jeg kommer an på hva han ellers skulle brukt tid på. Dersom du mener at dette går utover kvaliteten på forholdet deres bør du ta opp det med han, men da bør du vinkle det på det at du føler at dere har litt lite tid sammen, og ikke at han spiller for mye data, siden det er det som er problemet. Dersom dette bare er tid hvor dere ville sittet og sett på tv istedet, feks, så ser jeg ikke helt at det burde være noe problem.

Gjest synseren
Skrevet

Samboeren min spiller også pc-spill ofte. Før så jeg kanskje på det som et problem, men skjønner nå at det er avkobling som er viktig for han. Han blir i bedre humør og får ny energi av spillingen.

Vil råde deg til å finne en hobby som er like altoppslukende som spillingen er for han. Selvfølgelig finnes det grenser for hvor ofte han spiller, du bør kunne forvente at han bruker en del av tiden sin på deg også. Spillingen skal ikke bli galskap.

Skrevet

Det hadde jeg også blitt gal av. Hadde gitt han et ultimatum. Meg eller PCen. Kjenner en gutt som fikk det ultimatumet av dama si og det åpnet øynene hans. For mange så bli spilling en besettelse, og de klarer ikke slutte...

Skrevet

Her i gården er vi to som i perioder er en smule hekta på dataspill. Men vi prøver hardt å begrense spillingen noe slik at vi faktisk har tid til å være sammen også. For det kan neppe kalles kvalitetstid når vi sitter foran hver vår datamaskin og snakker gjennom spillets chat-funksjon?

Dataspill er kjempeartig, men når det blir timesvis med spilling hver kveld blir det etterhvert mange timer foran maskinen. Og det er lett å bli fulstendig hekta. Av og til trenger man en pause fra hele spillet!

Skrevet

Han virker veldig umoden. Kanskje ikke noe å satse livet ditt på?

Skrevet

Hva gjør du når han spiller dataspill? Sitter du og glor på tv? Kanskje han gjør det av akkurat samme grunn som du...at han er lei av at du gjør noe han ikke liker?

Ikke meningen å kritisere deg nå, bare lufter litt idéer her.

Ellers så kan jeg jo fortelle deg at jeg hadde det på akkurat samme måte med min x. Vi hadde pc'n på soverommet og han ga seg ikke når jeg la meg for kvelden heller. Kunne sitte oppe i flere timer etter at jeg hadde lagt meg, selv om jeg ga tydelig uttrykk for at både lyden og lyset fra skjermen plaget meg.

PC-bruken hans ble til slutt hans bane...jeg orket ikke mer (var jo selvsagt ikke bare det som gjorde det, men det var en STOR grunn). Jeg klarte ikke se for meg et videre liv med ham hvis han bare skulle sitte der og kope foran en skjerm.

Så mitt råd er at du bør ta det opp med ham før det blir et alt for stort irritasjonsmoment for deg, og du sier ting du vil angre på.

Skrevet (endret)
:grine:

Han spiller dataspill fra åtte om kvelden til vi legger oss i elleve tiden.

Har tatt det opp med han "hundreganger", det blir bedre en periode, så sklir det ut igjen.

....det skal være sagt at jeg har pms nå, og er kanskje ikke den mest forståelsesfulle, men jeg blir snart sprø.  :grine:

Jeg synes det høres skikkelig kjedelig ut og hadde ikke syntes det var OK hvis mannen min skulle sitte foran PCen hver eneste kveld, hele uka. Vi har begge våre hobbyer og interesser, men det tar ikke på langt nær SÅ mye tid pluss at vi også tilbringer tid sammen. Viktig i et forhold, synes nå jeg da...

Hvor mye tid tilbringer dere sammen uten andre forstyrrelser da? Skrur han av PCen og gjør noe hyggelig sammen med deg, eller skjer det skjeldent? Kommer han seg ut på andre ting om kveldene, eller er han passiv ellers også?

Endret av Caramba
Skrevet

Kjæresten min spiller mye...så jeg begynte jeg og;) Faktisk ganske gøy å spille sammen i store onlinespill som wow (world og warcraft). Og sånn ellers bruker jeg mye tid i stallen hos hesten, så da kan gubben spille så mye han vil.

om man ikke liker det, kan man gjøre noe annet imens. Det kunne like gjerne vært noe annet han syslet med på fritiden.

Se det positive i det, det er faktisk deilig med noen avbrekk fra hverandre i hverdage;)

Gjest squeeky
Skrevet

Eller kjøp PS2 og finne noen morsomme spill der dere kan spille annethvert liv og hjelpe hverandre gjennom spillet. Vi har perioder hvor vi blir besatt av spill, og spiller som gærne :ler:

Skrevet

Vant Tiger Woods PGA Tour golf spill i fjor før jul. Gjett hva jeg gjorde den jula... :ler: Men sånn sykelig avhengighet fikk jeg ikke - selv om det ble noen timer foran pc'n ja. Nå spiller jeg bare golf litt dann og vann... ble litt lei jeg da.

Skrevet

8 til 11 er da ikke så ille, min spiller fra han kommer hjem fra jobb (mellom halv fem og halv åtte) til et-to-tre på natta ;) Spiller wow. Han har pauser innimellom da, men spillet står på hele tiden.

Skrevet

Jeg blir skremt når jeg leser om alle som kaster bort utrolig mye tid på WoW. Jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke har en kjæreste som driver med sånt. Jeg hadde ikke kunne leve i ett forhold hvor den ene part satt foran PCen absolutt hele kvelden uten å bidra med hverken sitt nærvær i forholdet eller husarbeid.

Det virker som noen blir så hekta på dette at ingenting annet en spillet betyr noe. Kjærester, jobb, barn og hus kan seile sin egen sjø. Når noen spiller PC-spill hver eneste kveld, hele kvelden så grenser det veldig til sykelig avhengighet i mine øyne. Hva synes dere andre?

Skrevet
Når noen spiller PC-spill hver eneste kveld, hele kvelden så grenser det veldig til sykelig avhengighet i mine øyne. Hva synes dere andre?

Gjennomsnittsnordmannen ser på tv i rundt 4 timer hver dag, og det er bare passiv underholdning. Da synes jeg det er bedre å bruke den samme tida på ett dataspill, hvor man ihvertfall må være aktiv og deltagende selv.

Hvor mye tid man spiller er i seg selv ikke en indikasjon på avhengighet, dersom man har mye tid kan man like gjerne bruke den på dataspill. Sykelig blir det først når man feks nedprioriterer husarbeid, jobb, kjæreste osv, til fordel for å spille.

Skrevet

Etter at jeg slo opp med eksen har 'Ikke data-/spillnerd' kommet aller øverst på "sjekklista" før neste forhold.. Ekstremt frustrerende!!!

Skrevet
Gjennomsnittsnordmannen ser på tv i rundt 4 timer hver dag, og det er bare passiv underholdning. Da synes jeg det er bedre å bruke den samme tida på ett dataspill, hvor man ihvertfall må være aktiv og deltagende selv.

Hvor mye tid man spiller er i seg selv ikke en indikasjon på avhengighet, dersom man har mye tid kan man like gjerne bruke den på dataspill. Sykelig blir det først når man feks nedprioriterer husarbeid, jobb, kjæreste osv, til fordel for å spille.

Alternativene bør etter min mening ikke stå mellom tv hver kveld og pc hele kvelden, hver kveld. Nå er jeg samboer med en som spiller mye, men ikke HVER dag, og han går an å få med på andre ting. I perioder spiller han riktignok mer enn jeg trives med, så jeg skjønner godt frustrasjonen til de som har WoW-hekta samboere...

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Hvorvidt det er ett problem mener jeg kommer an på hva han ellers skulle brukt tid på. Dersom du mener at dette går utover kvaliteten på forholdet deres bør du ta opp det med han, men da bør du vinkle det på det at du føler at dere har litt lite tid sammen, og ikke at han spiller for mye data, siden det er det som er problemet. Dersom dette bare er tid hvor dere ville sittet og sett på tv istedet, feks, så ser jeg ikke helt at det burde være noe problem.

Jeg synes Eir sier mye fornuftig.

Du må akseptere at dataspill er hobbyen hans, men som enhver hobby skal det ikke gå ut over forholdet.

Foreslå at dere setter av bestemte kvelder i uken der dere to gjør noe sammen i stedet.

Gjest world ...
Skrevet

En av mine unge naboer avsluttet nettopp et lengre samboerforhold da mannen i hennes liv hele tiden brukte tiden på å spille, han fikk valget mellom henne og å spille, og han valgte å spille og flyttet ut.

trist, men dette er et spill som har vært veldig diskutert i media i det siste vedr. spillavhengighet osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...