Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #1 Skrevet 22. januar 2003 så det ble diskutert øyenskygge til grønne øyne lenger nede på siden her, så tenkte jeg kunne høre hva slags farger som passer til oss med blå.. jeg har gråblå øyne, er lys i huden og lys blond... mvh henriette
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. januar 2003 #2 Skrevet 22. januar 2003 Jordfarger er vakkert, du kan også bruke lyseblått hvis du ikke har får mye rynker rundt øynene. Milla
Gjest Duchess Skrevet 22. januar 2003 #3 Skrevet 22. januar 2003 Grønt og brunt passer oss med blågrå øyne.
Gjest Kinga Skrevet 22. januar 2003 #4 Skrevet 22. januar 2003 Øyenskygge handler om så mye mer enn bare hvilken farge man har på øynene. Hvilke farger går igjen i din make-up, dine klær, smykker osv. Hvordan vil du se ut? Naturlig og diskret eller vil du fange oppmerksomhet ved å fremheve noe spesielt? Vil du kanskje ha frem det blå eller grå i dine øyne? Oppnår man det best ved å bruke en kontrastfarge eller en farge som fanger opp nøyaktig den fargen du har på øynene; her må man prøve seg fram. Øyenskygge er ikke bare øyenskygge. Jeg sier som til hun med grønne øyne; i utgangspunktet kler du alle farger. Noen farger vil kle deg bedre enn andre. Vibeke
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #5 Skrevet 23. januar 2003 I utgangspunktet er det sånn at de fargene en person med blå øyne som vil fremheve dem, som er kontrastfarger, er i ditt tilfelle brunt og blått, du kan bruke alle nyanser av det.... Til grå øyne er jeg ikke sikker på hva slags farger du bør bruke, men spør i et parfymeri og spør hva slags type du er( vinter, vår , sommer eller høst) og hva slags farger du vil passe i .
Ada=) Skrevet 24. januar 2003 #6 Skrevet 24. januar 2003 Hei! Jeg likner nok ganske mye paa deg, gjest Jeg har is-blaa oyne, lys hud og lys blondt har. Jeg liker mye bedre aa bruke graatoner fremfor bruntoner som oyenskygger. Det er saa mange som anbefaler bruntoner til oss med blaa oyne (i hvert fall til hverdags), og selv om jeg har kjopt bruntoner i haugevis opp gjennom, ender jeg alltid opp med aa ikke bruke dem. Chanel har et oyenskyggesett med tre oyenskygger som jeg er super-duper fornoyd med. Det bestaar av en lys rosa nyanse som jeg legger over det hele forst, deretter tar jeg en morkere tone (burgunder-rosa) ved vippene, og til slutt en sot-graa skygge i globe-linjen. Dette passer utmerket til Chanel sin leppestift nr 34. (pleier alltid aa kjope rouge og leppesitft som matcher, saann at det blir et bra helhetsinntrykk). Denne sminken som jeg har beskrevet her bruker jeg til hverdags, den er diskret og fremhever bare uten aa dominere. (vet jo ikke hva du liker ) Hvis jeg skal ha en mer drastisk sminke bruker jeg en lilla, metallic blaa, eller gronn eyeliner (personlig er jeg ikke saa glad i for sterke farger i oyenskygger, men det er jo fargen som skal mache oynene, ikke om man bruker eye-liner eller oyenskygge) haaper dette kunne gi deg noen tips ogsaa! Ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå