Gå til innhold

Har sånn angst...

Anbefalte innlegg

Gjest sliten gjest
Skrevet

De to siste mnd har jeg tatt litt av når det gjelder shopping kan man si.

Trengte alt nytt til å gå tur med hunden i all slags vær; goretex jakke, bukse og dyre sko. Så måtte jeg også ha joggebukser.

Så kommer vi til hverdagsklærne, som jeg egentlig aldri blir fornøyd med.

Har brukt masse tusen på støvletter, vesker, gensre og jakker.

Har brukt av sparepengene mine, og nå har jeg fått av angst av hele greia :tristbla:

Har liksom ikke noe stil lenger, bare kjøpt masse som ikke passer sammen når jeg kommer hjem og sår prøvd det. Men det er for sent å bytte inn igjen tingene.

Har noen andre her også perioder der dere tar helt av på shopping og driter i å være så fornuftig hele tiden?

Og har dere noen ideer om hvor jeg kan få hjelp til å finne min egen personlige stil? Er så lei av å følge moten slavisk hele tiden, og har lyst til å være fresh uten å skille meg ut. Eller kanskje noen av dere har lyst til å komme med noen tips?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkle først: Prøv å selge de klærne du virkelig ikke trenger på finn.no eller qxl.no eller ebay.com. Så får du kanskje litt penger igjen, og får ryddet ut av skapet. Alternativt kan du tromme sammen venninner og se om det er noen som har noe dere kan bytte.

Jeg har forsåvidt også tatt litt av på shopping, men da kun med bankkort og ikke kredittkort. Når det er tomt, så er det tomt, og jeg har ikke endt opp med altfor høy kredittkortgjeld. Gjør bare sånt på slutten av en lønning, så det ikke er så mye som går med.

Når det gjelder sin egen stil, så lurer jeg litt på det samme. Men jeg har etterhvert klart å bli enig med meg selv om hva slags siluett som funker for meg, og ta utgangspunkt i klær som bygger opp under det. I tillegg liker jeg Audrey Hepburn og 50-tall, og lar meg inspirere av det. Jeg synes forsåvidt det er helt fint å skille meg litt ut da, selv om jeg ikke er så klar for å bli omtalt som "hun loco dama". ;) Men du kan jo følge moten uten å ta helt av. Du trenger kanskje ikke mange støvletter, det holder nok med 2 par. (OK, det holder egentlig med 1 par, hvis det er et bra par.) Se hvilket tilbehør som er hot, og kjøp det i stedet for hele antrekk. Og se hva som kan brukes igjen etter par sesonger. Du kan jo også prøve å bare handle en gang i uka, så blir det ikke så mange små-kjøp. Tror du lettere føler hva du har kjøpt hvis du drasser rundt på 3 fulle bæreposer, enn litt her og litt der. Da er det kanskje også lettere å finne ting som passer sammen, hvis du koordinerer det som finnes i posene.

Skrevet

jeg er shoppegal...har et helt rom fullt av klær..sko og vesker..

har nå bestemt meg for å selge masse på ebay og andre steder..mange ting med lappen på..jakker og sko..helt nytt...orker ikke vente på at jeg "kanskje"kommer til å bruke det..

når det er sagt tror jeg at jeg har min stil..vanskelig å definere den...da jeg alltid henger på med moten..ikke nødvendigvis ALT..men finner ting som er meg..liker å alltid føle meg fresh.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Du skal ikke tilfeldigvis ha kjøpt en jakke på vero moda i fjor som du kunne være interesert i å selge? Den jakken jeg tenker på er i mørk blå eller svart, kort modell ull eller tweed, belte i livet, har ganske stor krage og har knapper,dobbeltspenn knapper så vidt jeg husker. De har noen lignende på vero moda nå men de har ikke belter i livet.

Skrevet

Fshionsara høres ut som ei skikkelig hurpekjerring! :ler:

Skrevet
Fshionsara høres ut som ei skikkelig hurpekjerring! :ler:

javel..takk det samme.

Skrevet
Du skal ikke tilfeldigvis ha kjøpt en jakke på vero moda i fjor som du kunne være interesert i å selge? Den jakken jeg tenker på er i mørk blå eller svart, kort modell ull eller tweed, belte i livet, har ganske stor krage og har knapper,dobbeltspenn knapper så vidt jeg husker. De har noen lignende på vero moda nå men de har ikke belter i livet.

Ikke på vero moda nei..men har 2 jakker kjøpt i London som jeg skal selge..som likner veldig..en i rød..en i blå..skal legge ut bilder.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Fint, jeg bruker forresten str 38 eller M

Skrevet

Jeg vet heller ikke åssen stil jeg har.

Den stilen jeg har hatt til nå, er at det har alltid vært noe som ikke passer inn, som får meg til å se ut som er wannabe, og en dridonge som ikke kan kle seg.

Mange ganger ser jeg ut som en dame, ofte nå med drainpipes pumps, cardigan og en eller annen genser.

Men så plutselig kan jeg gå med baggy jeans, topp og bolero samt adidas-jobbesko eller flate ballerina.

Jeg er en blanding av de stilene, men jeg vil blande stilen til en stil, ikke 2

Skrevet

Regel nummer 1,

bruke aldri mer penger enn du har råd til, betal regninger og det nødvendige først.

Regel nr 2

Tenk helhetlig når du handler, hva skal jeg bruke det samen med? Passer det inn i garderoben min?

Regel nr 3

Kjøp typisk moderne ting på kjedebutikkene som Hennes etc. Bruk mer penger på basisplagg

For å skape din egen stil, miks og match etter hvordan du syntes det ser bra ut. Velg bare klær som passer deg og din kropp. Fremhev de delene av kroppen du er fornøyd med, gjem de andre. Ikke kjøp noe bare fordi alle andre har det, eller du har sett det i et magasin. Øv pg prøv er mitt råd.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...