Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 11. oktober 2006 #1 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har en ikke krav på dagpenger før det har gått 8 uker, eller er det bare hvis en har sagt fra seg jobben sin.. Jeg har vært vikar siden jegslutta på skjolen, men nå ser det plutselig litt verre ut. Må jeg da vente 8 uker uten lønn etter at jeg har meldt meg arbeidsledig? Eller gjelder ikke dette da jeg slutta på skolen i vår??? LItt trangt å gå uten penger i 8 uker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 11. oktober 2006 #2 Del Skrevet 11. oktober 2006 Karenstida på åtte uker gjelder vel bare dersom du selv har sagt opp jobben din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 11. oktober 2006 #3 Del Skrevet 11. oktober 2006 åhh..... takk gud... Kunne liksom fort ha gått galt med null lønn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 11. oktober 2006 #4 Del Skrevet 11. oktober 2006 Karenstida på åtte uker gjelder vel bare dersom du selv har sagt opp jobben din. ← Det stemmer, og i tillegg kan man søke om å bli gjort unntak for, dersom man blir nødt til å si opp jobben, av ulike grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 12. oktober 2006 #5 Del Skrevet 12. oktober 2006 men en anna ting.... noen som vet hva du minimum får?? nedre grense liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 12. oktober 2006 #6 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Sakset fra NAV: "Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du: Har fått redusert arbeidstiden din med minst 50 prosent. Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 94 338 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 188 676 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene Er reell arbeidssøker. Er registrert som arbeidssøker, og sender meldekort hver 14. dag. Bor eller oppholder deg i landet. Som hovedregel ikke skal være skoleelev eller student. ... Hva kan du få? De føreste 5 dagene av den dagpengeperioden du har fått innvilget, vil ikke bli utbetalt. Disse dagene kalles ventedager, og tjener som din egenandel. Kun dager hvor alle vilkårene for rett til dagpenger er oppfylt, regnes som ventedager. Hvis du ikke har hatt så mange som 5 slike dager i løpet av de 3 første ukene (for eksempel på grunn av arbeid, ferie eller sykdom), må du søke dagpenger på nytt. Dagpengenes størrelse beregnes ut i fra ditt dagpengegrunnlag. Dagpengegrunnlaget består av arbeidsinntekt og eventuelle folketrygdytelser du fikk utbetalt i siste kalenderår (fjor) eller i gjennomsnitt for de 3 siste årene før du fremmet krav om dagpenger." Her finner du alt om dagpenger. Sitatet er forkortet Veslejenta - moderator Endret 12. oktober 2006 av Veslejenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå