Gå til innhold

Dine fordommer mot forumbrukere

Gjest Kristin_

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin_

Har dere noen typiske forumbruker-fordommer? Skriv dem her =) Dette skal ikke være en uthengingstråd av en enkelt bruker, men heller en slags satt-på-spissen beskrivelse av forskjellige typer forumbrukere.

La meg gi noen eksempler;

Postcounthore

En person uten noen som helst form for hobby eller jobb som krever arbeid, men heller sitter i en telletråd hele dagen for å øke postcounten sin. Alle vet at den eneste grunnen til at man har telletråder er for å få økt postcount, og at de er fullstendig ubrukelige fordi ingen faktisk leser det som står der men bare skriver inn et eller annet jalla selv. En PChore vil se ned på folk med lavere postcount, gjerne sitere en hel tråd for å bare skrive "jeg også" osv....

Whiner

Denne personen lever utelukkende ut fra andres sympati. Det klages og sytes om alt, fra unger, helse, jobbsituasjon, kjærlighetsliv o.l. Vedkommende har ingen skrupler mot å legge ut om privatlivet sitt i håp om et e-klapp på skulderen. Problemene til vedkommende er ofte ikke-eksisterende, men brukes for å få oppmerksomhet og sympati i alle situasjoner, eller for å vinne en diskusjon.

Sinnatagg/Drittslenger

Denne brukeren er en bruker som enten er veldig sjenert, er i en jobb der man får mye kjeft eller har blitt mobbet/plaget da den var yngre. Dette kompenserer brukeren for ved å kjefte på og skjelle ut andre brukere for eks. feilposting, "dumme" spørsmål eller feile meninger. Disse vil ofte gå inn i en tråd utelukkende for å se om det er noe den kan finne og rakke ned på og kritisere, uten at vedkommende har noen interesse for hva som står i tråden i seg selv. Denne typen er velkjent på alle forum, men på KG gjemmer ofte vedkommende seg bak en "gjestebruker" slik at h*n kan slenge så mye dritt h*n vil uten noen konsekvenser whatsoever. Dette blir måten denne typen person tar igjen på verden.

Noen flere :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja den politisk korrekte ;)

Det er endel faste innslag her inne som aldri har innehatt et kontroversielt standpunkt til noe. Dette viser seg spesielt i forhold til debatter som går på våre nye landsmenn og når diverse trygdeordninger blir debattert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_
Kategorisererne: De som på død og liv skal dele inn de andre brukerne i kategorier

:ler:

"Jeg er unik, jeg kan ikke settes i noen bås"

Forumet heter skråblikk og generaliseringer FFS

Endret av Kristin_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er unik, jeg kan ikke settes i noen bås"

Nei, det er vel heller noe slikt som "Du er ikke unik, du er sånn-og-slik og mener sånn-og-sånn" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sau

En som aldri starter en tråd (om annet enn eventuelle trivialtiteter som valg av vaskemiddel) og heller aldri skriver svar som en av de to-tre første. Først når noen gamle kjente har sagt sin mening kommer sauen etter og svarer tilnærmet ordrett det samme som kjenningen.

Kjenner ellers godt igjen gruppene... Noen fra det virkelige liv også:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hufse-tufsa

De utseendefixerte.

(Kanskje en variant av kategorisererne)

De er opptatt av om folk er for tjukke, for tynne, for korte, for lange, rødt hår, fregner etc etc. Det meste er uansett galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sau

En som aldri starter en tråd (om annet enn eventuelle trivialtiteter som valg av vaskemiddel) og heller aldri skriver svar som en av de to-tre første. Først når noen gamle kjente har sagt sin mening kommer sauen etter og svarer tilnærmet ordrett det samme som kjenningen.

Kjenner ellers godt igjen gruppene... Noen fra det virkelige liv også:-/

Og disse er irriterende. De virker som de bare er ute etter flest mulig innlegg, og ønsker å bli en gjeng av kosemoserne.

Enten er de tomme i huet, eller så er de sosialt uintelligente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har colabunnbrilller, masser kviser, er tynne eller tykke, fete eller hengslete, får seg aldri damer eller menn, er aldri på fest eller på byen, sitter og nerder med PC'ene sine døgnet rundt og klarer ikke å kommunisere med folk IRL. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har colabunnbrilller, masser kviser, er tynne eller tykke, fete eller hengslete, får seg aldri damer eller menn, er aldri på fest eller på byen, sitter og nerder med PC'ene sine døgnet rundt og klarer ikke å kommunisere med folk IRL.  :)

:hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Og disse er irriterende. De virker som de bare er ute etter flest mulig innlegg, og ønsker å bli en gjeng av kosemoserne.

Enten er de tomme i huet, eller så er de sosialt uintelligente..

Men Jack, du er jo en sau...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt! :ler:

kom på et par mulige kategorier til:

Show off'erne

De som bruker forumet til å skryte av sitt (innbilte/glorifiserte?) liv, og sole seg i glansen av beundrende "blikk"

De monomane

Har èn agenda/interesse og bruker forum utelukkende til å fronte dette, aldri å se i debatter/tråder som ikke har noe med dette å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola
Morsomt!  :ler:

kom på et par mulige kategorier til:

Show off'erne

De som bruker forumet til å skryte av sitt (innbilte/glorifiserte?) liv, og sole seg i glansen av beundrende "blikk"

Meg ?

De monomane

Har èn agenda/interesse og bruker forum utelukkende til å fronte dette, aldri å se i debatter/tråder som ikke har noe med dette å gjøre

Bønna og Far til 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest LilSweetie

Hadde masse fordommer mot alle som var ofte på forum før, men de har i det store og det hele forsvunnet etter at jeg begynte å henge her på KG selv ;)

Fordommer som bekreftes hver gang, er derimot de jeg har mot folk som deltar i kommentardebattene etter artikler i nettaviser.

Er de ekstremt langt til høyre i det politiske landskapet? Jepp

Hater de negre, muslimer, homoer og likestilling? Jepp

Mener de at alle er mye dummere enn dem, spesielt alle med posisjoner? Jepp

Samtidig som de fremstår som langt dummere og mindre reflekterte enn gjennomsnittet selv? Jepp

Hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare fordommer mot meg selv å dele med dere. Beklager.

TAFATT BARNSLIG JÆVEL UTEN NOEN FORM FOR LIV, GRRRR! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue
Jeg har egentlig bare fordommer mot meg selv å dele med dere. Beklager.

TAFATT BARNSLIG JÆVEL UTEN NOEN FORM FOR LIV, GRRRR! 

Så, så lille venn. *klappe på*

Faller noen ganger innfor den kategorien selv tror jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg kan tilføye de bitre som bare har en kommentar når ulike kjønnsrelaterte tråder dukker opp ; "Jævla mannfolk" eller " typisk kvinnfolk" og " Er det rart norske menn finner seg damer i Thailand".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...