sprettball Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har stålfliser på kjøkkenet, og de er så vanskelig å holde ren! Noen som har noen tips på rengjøringsmiddel, teknikker og redskap for å gjøre jobben lettere? Vanlig blåjiff og en nal blir ikke bra nok.
Grace Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har fått tak i en spray som de bruker på sykehus og sånn. For det er jo alle husholdningsmaskiner av stål.. (komfyr, kjøleskap etc..) Og det funker som bare søren.. Mulig de har den hos apoteket eller så kan du jo søke på levrandører av slikt på nettet. Du får sikkert kjøpe en flaske hos de..
Krista83 Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 De selger slikt på elektrobutikker som er beregnet for stålproduktene de selger der. Det selges en del forskjellig, men de skal også ha en spray, den har rød kork og rødt på etiketten. Den er kjempe god...
Octavia Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har stålvask integrert i 180 cm benkeplate i stål, så problemet mitt blir noe av det samme, regner jeg med. Jeg vasker med en klut, og tørker over med et kjøkkenhåndkle, helst i lin, etterpå. Har du prøvd mikrofiberklut?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Problemet med stål er at når det blir rengjort vil overflaten bli "tørr" og trekke til seg spesielt fett. Merker etter fingre og sprut fra matlaging lager stygge merker. Løsningen er å sette overflaten inn med en fetthinne etter rengjøring (microfiber er helt topp) Det finnes spesialmiddel for dette evnt. kan du bruke Johnsens babyoil. Det skal kun en liiten mengde til, overflaten skal ikke være glinsende eller feit. Dette funker som bare det og gjør det daglige renholdet superenkelt.
skrue Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Ok, avsporing. Forstår jo at det er populært og moteriktig og alt det, men den siste kommentaren får meg til å smile litt. Hvorfor må man på død og liv bruke materialer på kjøkken som krever mer vedlikehold eventuelt spesialisert og dyrere vedlikehold enn hva som hadde vært nødvendig?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 Vi har alt av hvitevarer samt hette i stål. Gjør det enkelt her, tørker over med fuktig klut, har tørr klut klar og tørker over med en gang. Tar ikke mange minuttene å gå over alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå