Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm.. jeg har hatt SmartFTP i et halvt år jeg.

Har aldri fått noen melding om at prøvetiden er ute heller.

Men du kan prøve å gå inn på denne siden: http://www.online.no/guide/veiledninger/hj...jemmesider/ftp/

Der ligger det flere FTP-programmer og det var fra den siden jeg lastet ned SmartFTP.. kanskje du får det til der??

Og en ting til:

Hvis du henter bilder/animasjoner fra nettet: Ikke kopier og lim inn.

Du må lagre bilder på din egen PC ved å høyreklikke og lagre bilde som.

Animasjoner rører ikke på seg i FrontPage, men hvis de blir lagret riktig så vil de bevege seg når siden ligger på nettet.

Prøv å forhåndsvise siden, så vil du se hvordan det ser ut!

Skrevet

Takk for fint svar Lea, den siden skal jeg prøve når jeg kommer hjem ( er på jobb nå, hvilende nattevakt).

Jeg får fint til å kopiere animasjoner jeg, men det går bra og høyreklikke også. Og jeg sjekker sidene mine i forhåndsvisning hele tiden.

Men jeg har opplevd det jeg beskrev: at animasjonene rører på seg når jeg legger de inn mens jeg fortsatt er på nettet, men blir som et bilde hvis jeg har logget meg ut før jeg legger det inn på siden min. Og når de først er lagt inn på siden min, da kan jeg logge meg ut fra nettet og de rører fremdeles på seg.

Det er kanskje ikke så vanlig å logge seg ut mellom disse opperasjonene, men det har altså jeg gjort. Det er ikke bestandig jeg får sitte i fred når jeg jobber, og da logger jeg meg ut for så å sette meg tilbake å fortsette der jeg slapp. Det som er lagt på utklippsbordet ligger jo der fremdeles.

Skrevet

Dette skjer fordi animasjonen fortsatt ligger på en annen side på nettet. Når du kobler fra, så blir den ikke som før.

For å forklare litt nærmere:

Hvis du kopierer Ctrl+C et bilde eller en animasjon fra "Ola sin side" og limer den inn Ctrl+V på din egen side, så vil den vises helt til "Ola" fjerner er den fra nettet/siden sin.

Derfor står det ofte på sider med animasjoner at man skal lagre bildet på sin egen harddisk (høyreklikk-lagre bilde som). Og det er å anbefale at man gjør det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...