L@dy Skrevet 22. januar 2003 #1 Del Skrevet 22. januar 2003 Tenkte jeg skulle lære meg litt hjemmeside snekring og fant ut at FrontPage kan være ett ok program å begynne i. (Jeg har forsåvidt Adobe på maskina og`, men jeg er ikke helt fortrolig med Golive enda...) Men vertfall, jeg tenkte jeg skulle prøve å få lagt på en animasjon, men det går ikke. Vet jo ikke om jeg skal ha den der, om jeg får lagt ut noen hjemmeside til slutt. Men det er nå mer for å trene meg litt på det. Men den animasjonen som jeg henter på nettet, den blir bare som ett "Bilde" når jeg legger den på. Hva gjør jeg feil? Forresten, er litt usikker på om jeg har hentet den inn riktig da...På FP går jeg på " Sett inn", videre til "andre komponenter"..Og der er det forskjellige valg... "ActiveXcontroll, Java applet, Plugin modul og power point animasjon". Jeg har nå forøvrig forsøkt alle disse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. januar 2003 #2 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg er ikke så fryktelig begreistret for FrontPage selv, men mener da at du kan velge Insert- From file og hente opp animasjonen. Den beveger ikke på seg der og da, men hvis du klikker på forhåndsvisningsmappen (nederst på skjermen) vil du se ting akkurat som de ser ut når siden er lagt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugo Skrevet 22. januar 2003 #3 Del Skrevet 22. januar 2003 Hei! Lagde også min første side i FP, er vel ikke det beste verktøyet men det duger jo... Når jeg satte inn animasjoner så valgte jeg sett inn, bilde, fra fil så kommer den der du har pekeren... Får å se animasjonen i bevegelse må du velge preview(husker ikke hva det står på norsk). Håper du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 22. januar 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 22. januar 2003 Den beveger ikke på seg der og da' date=' men hvis du klikker på forhåndsvisningsmappen (nederst på skjermen) vil du se ting akkurat som de ser ut når siden er lagt ut.[/quote'] Hmm...men jeg har ingen knapp nederst på siden...Klør meg i hode...Eller noen forhåndsvisning knapp i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. januar 2003 #5 Del Skrevet 22. januar 2003 Det er ingen "knapp", men noen sånne mapper liksom. Helt nederst i bildet, til høyre på skjermen står det mest sannsynlig Normal - HTML -Preview (eller forhåndsvisning). *peker* Klikk på preview eller forhåndsvisning og siden kommer opp som den vil vises på nettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 22. januar 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 22. januar 2003 Hei! Takk for svar. Men jeg har ingen mapper som du beskriver. Kanskje jeg har deaktivisert de på en måte?! Har leita "rundtomkring" om jeg kan få det frem via menyen. Men blir ikke noe klokere. Vet ikke om det har noe å si at jeg har "antikvitet" frontpage fra microsoft `97? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. januar 2003 #7 Del Skrevet 22. januar 2003 Mulig at det var annerledes i Office -97 ja. Har du prøvd hjelp-funksjonen? Søk etter forhåndsvisning og se hva du finner. Det er i alle fall helt normalt at det ikke er bevegelse i det bildet der du redigerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 22. januar 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 22. januar 2003 Har prøvd hjelp funksjonen, men fant ikke noe der. Men nå vet jeg vertfall at det ikke var noe gale siden det ikke var bevegelse i bilde. Litt fremgang er det jo.... Takk for hjelpen! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugo Skrevet 22. januar 2003 #9 Del Skrevet 22. januar 2003 Du kan jo bare åpne siden din i explorer, så får du se hvordan den vil se ut der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 22. januar 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 22. januar 2003 Du kan jo bare åpne siden din i explorer' date=' så får du se hvordan den vil se ut der....[/quote'] HURRA! Det virka...animasjoner som hoppa rundt...Takk skal du ha! En lærer så lenge en lever! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 22. januar 2003 #11 Del Skrevet 22. januar 2003 Har lekt litt med frontpage nylig, og syntes det var gøy. Spørs om det er like morsomt når jeg skal prøve å få sidene ut på nettet.. Jeg fant en web-editgreie i office på maskinen min her hjemme, men det virket simplere enn frontpage.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. januar 2003 #12 Del Skrevet 22. januar 2003 Starya: Å lage hjemmesider er kjempegøy. Og det fine er at du kan begynne med en helt enkel side og siden lære deg mer og mer. FrontPage er greit i den forstand at det ofte "ligger på PC-en". Det er også ganske brukervennlig og har maler du kan begynne med. Men jeg synes faktisk at det er litt vrient jeg. Har ikke prøvd så mange ganger heller. Bruker i stedet Dreamweaver, som går ut på det samme.. ikke nødvendig å kunne så mye HTML. Å få sidene ut på nettet er ikke så vanskelig som det høres ut. Du trenger jo et sted å laste opp sidene dine til da. Men når det er i orden, så er det ingen kunst å få det til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 22. januar 2003 #13 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg syntes frontpage var "skitenkelt", men detsverre er det ikke det jeg har på min maskin.. Eller, hvis det ligger der har ikke jeg funnet det.. :-? Det eneste jeg har kommet over er når jeg åpner et nytt office-dokment, og kan velge web-format. Lastet nylig ned et ftp-program på maskinen, men det skjønte jeg lite av. Hentet det på home.no. Har også tittet endel på angelfire, men.. I am lost. Den eneste siden jeg har klart å få til er en enkel greie hos telenor, men den online-edit greia de har er en smule tragisk, egentlig.. synes nå jeg.. sånn ser den ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 23. januar 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 23. januar 2003 Hmm...tenkte på å laste ned en nyere versjon av Frontpage istede for å bruke "antikvitet" programmet som jeg bruker. (Fra `97) Har vært å sett på sidene på Microsoft office...men jeg blir litt forvirra på hva jeg skal laste ned. Er jo så mange alternativer, programmer og ditten for datten at jeg atter en gang begynner å klø meg i hode. Kanskje jeg ikke kan laste det ned heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. januar 2003 #15 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg tror nok ikke at du kan laste ned en nyere versjon av FrontPage (f.eks 2000). I alle fall ikke på lovlig måte. Da må du nok fylle opp lommeboka til Bill Gates i stedet. :evil: Hvis du har FP-97- så kan den sikkert brukes uten store problemer. Antar at det bare er noen mindre forskjeller på de forskjellige versjonene. Noen nye funksjoner, litt mer brukervennlig osv i nyere versjoner. Og hvis du vil ha et nytt program, så finnes det flere å velge mellom. De fleste er bedre enn FrontPage, men også mindre brukervennlige og mer omfattende. Tenk deg godt om før du evt. kjøper en nyere versjon. Starya: Joda, du kan fint lage hjemmesider i Word o.l. Og jeg er helt enig.. den greia Telenor har (hjemmesidegeneratoren) er håpløs. Jeg prøvde den og fikk nesten krupp.. tregt, vanskelig å plassere ting, få valgmuligheter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 23. januar 2003 #16 Del Skrevet 23. januar 2003 Vel, skal ein prøve ein editor, så er kanskje FirstPage 2000 noko å prøva? Må innrømma eg ikkje har erfaringar med programmet sjølv (brukar Dreamweaver) men det får ofte svært god kritikk. Og så er det gratis: http://www.evrsoft.com/ Når det gjeld å laga heimesider i word - vel... Eg vil ikkje anbefala det. Kanskje lett å laga på den måten, men koden den lagar er grusom (om det ikkje har skjedd endringar i siste versjon? Trur'kje det.) Og er koden grusom, kan det bli problem å vise sidene :-( Dersom Adobe GoLive er ein mulighet, ville eg faktisk testa ut den eg. Skal vera betre enn FrontPage (i alle fall FP97 og tidlegare...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 23. januar 2003 #17 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg har bare laget et par test-sider i word enn så lenge, og de vises greit på nett. Fikk etter mye om og men lastet de opp med smartftp. Jeg har heller ikke behov for noe særlig mer avanserte greier (enda), så jeg "avventer situasjonen".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 23. januar 2003 #18 Del Skrevet 23. januar 2003 This title is no longer available! The program you've requested, "1st Page 2000", is not available for download at this time. You might try searching for this title at a later date, or use the search box to look for a similar program now. Fikk ikke lastet det ned, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 23. januar 2003 #19 Del Skrevet 23. januar 2003 Fikk ikke lastet det ned, jeg... Hmmm - synd :-( Kanskje du finn noko på http://tucows.online.no/htmledit95_default.html ? Evt. Kazaa... Du har kanskje ikkje bruk for noko "avansert" no - men gode verkty gjer alltid ting både lettare og kjekkare :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 13. februar 2003 #20 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har FrontPage 2000 og synes den er enkel å bruke. Dette fordi det bygger på samme prinsipper som andre Microsoft programmer. Her om dagen så oppdaget jeg at når jeg prøvde å legge inn en animasjon som jeg hadde henter på nettet så ble den bare til et bilde hvis jeg hadde koblet meg fra nettet før jeg la animasjonen på den siden jeg ville ha den. Dette ble langt og vanskelig, håper dere skjønner hva jeg mener. Når jeg henter animasjoner gjør jeg det på enkleste måte: Merker animasjonen Kopierer animasjonen ved å trykke Ctrl + C Setter markøren der hvor jeg vil ha animasjonen Limer inn animasjonen ved å trykke Ctrl + V Men jeg har et stort PROBLEM, og det er at jeg får ikke til å laste siden min ut på nettet. Jeg har skaffet meg plass på Home.no, så det er klart. Men der må jeg bruke FTP for å laste opp siden. Jeg får ikke til å laste ned SmartFTP, fordi det har jeg gjort tidligere, og den får man prøve i bare en mnd. Jeg finner heller ikke noen andre FTPer. Er det noen som kan hjelpe meg med dette) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå