Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Går det an å dypfryse gode epler nå, for så å ta dem opp til jul og steke dem halve sammen med juleribba? Jeg spør fordi det ikke alltid er gode epler å få tak i til jul, og nå har jeg tilgang på Aroma. Jeg innbiller meg at det går, fordi eplene likevel mister sin "sprø" konsistens når de blir stekt?
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg vet ikke om det går, men det funker jo med bær og sånt. Om man oppbevarer epler i kjeller holder de forøvrig nesten hele vinteren, men det er jo ikke alle som har kjeller, da... Du kan jo prøve å fryse noen, ta dem opp og steke dem etter noen dager/en uke.
skrue Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Går det an å dypfryse gode epler nå, for så å ta dem opp til jul og steke dem halve sammen med juleribba? Jeg spør fordi det ikke alltid er gode epler å få tak i til jul, og nå har jeg tilgang på Aroma. Jeg innbiller meg at det går, fordi eplene likevel mister sin "sprø" konsistens når de blir stekt? ← Har aldri prøvet, men du kan jo dypfryse ett eple idag og steke på søndag og se hvordan det går?
Gjest TS Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Will do. Kommer tilbake med svaret på hvordan det gikk.
Gjest glamourgirl Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Må du ikke preparere epler og annen frukt før du fryser den? Hvis ikke råtner den? Hvor er mammas Husmorskolebok når jeg trenger den? Endret 13. oktober 2006 av glamourgirl
Gjest glamourgirl Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg tenker og tenker på dette Og tenker på epler som detter av trærne eller blir "tatt av frosten" de råtner og blir brune. Jeg er ganske sikker på at du må forvelle eplene før du fryser dem. Som du må med grønnsaker.... Får ringe moren
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg tror du tar feil Glamourgirl. Råtne gjør eplene først når det blir mildvær (eller; de råtner på bakken før frosten kommer.)
Gjest glamourgirl Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Meget mulig! Kjenner jeg er litt spent på resultatet her... Kanskje jeg må ringe mor
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Eplet ligger i dypfryseren. Blir stekt eple på meg i morgen
Gjest gjesta Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Her står det litt om temaet En til Endret 13. oktober 2006 av Tocogo
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Da har jeg prøvd! Stekte det frosne eplet sammen med et friskt eple (delte begge i to). Det frosne eplet væsket masse i ovnen, og fruktkjøttet ble alt for "mykt", i tillegg ble det faktisk litt brunt også. Konklusjon; Stekte epler i ovnen må være ferskvare ved tillaging. Frosne går til nød, men var ikke fristende.
Lula Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Tror neppe det blir noen suksess å fryse epler, for så å tine dem. Jeg ville kjøpt eplene når jeg skal bruke dem, jeg da. Men om du absolutt vil bruke de eplene du har tilgang til nå ville jeg tilberdt dem først og SÅ frøset dem. Det vil gi et vesentlig bedre resultat enn motsatt. Endret 17. oktober 2006 av Lula
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå