Gjest Cruella Skrevet 22. januar 2003 #1 Skrevet 22. januar 2003 Jeg trenger litt hjelp til å finne rette farge på Foundation. Jeg bruker nå en fra Chanel, husker ikke helt navnet, tror fargekoden er 15. Jeg synes den blir litt for gulaktig. Jeg har fra naturen av, det man kaller olivenfarget hud. Synes uansett det er vanskelig å treffe på rett nyanse. Noen som har merke m/farge å foreslå? Anyone? Pliis? Lisa-Beth
Lisle Skrevet 22. januar 2003 #2 Skrevet 22. januar 2003 jeg har alltid dette problemet med underlagskremer. ekspertene (sminkebladene vet dere :blunke: ) sier alltid at man må velge en nyanse som er lysere enn din egen hudtone... klin umulig for meg som er en bleikfis og ingen merker lager noe som er lyst nok for meg og de nærmeste jeg kommer er for rosa ;(
starie Skrevet 22. januar 2003 #3 Skrevet 22. januar 2003 Fargen på foundation skal være mest mulig lik din egen hudfarge, både når deg gjelder tone og hvor lys/mørk den er. Ikke bruk foundation som er mørkere enn huden din, det ser bare så utrolig lite bra ut. Bruk heller et solpudder og rouge for å få en frisk farge og glød i ansiktet. Mange tenker ikke på om de har en kald eller varm hudtone når de kjøper foundation og ender opp med noe som blir helt feil. Test på kjevebenet eller helst skulderen for å finne riktig hudtone. Be om hjelp i parfymeriet eller ta med en venninne som kan hjelpe deg. Når du legger en kladd med foundation på kjevebenet skal den nesten ikke vise på huden. Lykke til
Ada=) Skrevet 24. januar 2003 #4 Skrevet 24. januar 2003 Jeg ber alltid om aa faa en prove med meg for jeg kjoper foundation. Og har de ikke prover, saa lager de bare en ved aa fylle litt opp i en bitte-liten plastboks med lokk. Saa faar du provd den ut hjemme og kan faa sett skikkelig etter om det er riktig farge til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå