Gå til innhold

Oppbevaring av strikkepinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har omsider dratt fra strikketøyet igjen og ideen om å organisere litt system for strikkepinnene kom denne gangen også.

Jeg har nå alle strikkepinnene i originalemballasjen.

Jeg vet jeg er nevrotisk på dette området (system), men hva gjør dere med strikkepinnene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en eske fra Ordning&Reda, den er cirka 10 cm høy og passer veldig fint til å ha strikkepinnene i. Lar dem bare ligge i originalemballasjen oppi esken, da ser jeg fort hvilken str de er osv.

Funker for meg med liten plass!

Gjest Dallandra
Skrevet

Mine ligger i originalemballasjen, kanskje med unntak av en kjempetynn pinne (1,5 eller 2) som står i pennebøtta(hvorfor er den der?). De ligger samlet i en pose sammen med endel garn og oppskrifter, og den posen ligger sammen med endel andre poser med garn i. Jeg har tenkt tanken på å kanskje sy en systematisk sak til strikkepinnene, men jeg tenker så mange tanker. En dag i en ideell verden har jeg supersystem på alt.

Skrevet

Jeg har rundpinnene i en skuff, strømpepinnene i en skuff med bestikkinnlegg og langpinnene i en liten bøtte. En vakker dag skal jeg ha lekre futteral til dem.

Skrevet

Jeg strikker ikke, men mamman min hadde et langt tøystykke som var bretta dobbelt nesten helt opp, slik at det ble en "lomme" denne lomma delte hun inn i rim og broderte på størrelser over dem. Denne kunne rulles sammen og knytes igjen...

Hmm.. dårlig til å forklare, men den var visst veldig praktisk :) Går vel kanskje ikke på rundpinner da men...

Skrevet

Mamma har også noe sånt, men jeg har ikke så mange strømpepinner. Flest rundpinner.

Skrevet

Rundpinnene mine ligger i posen de ble kjøpt i, slik at jeg skal vite størrelsen, og alle disse ligger igjen i en sånn tykk, gjennomsiktig pose med lynlås som fås på matbutikken.

Til de andre pinnene har jeg kjøpt et hylster av tre på Bærums verk.

Skrevet

Jeg har egne futteralmapper til rundpinnene. De få strømpepinnene jeg har slenger løst rundt i en Ikea-boks sammen med pinnemålet.

Skrevet

Mine pinner (som ikke er brukt på år og dag) ligger i en Pringles-eske. Et sånt hylster med plastlokk. Den er akkurat passe høy til å romme det meste av sånt. Jeg har lekt meg litt med decoupage utenpå esken og dekket den med motiver fra servietter etter å ha malt den hvit.

Rundpinnene ligger stort sett i originalemballasjen.

Skrevet

System?

Jeg har noen her og noen der, en i håret og noen på badet... Fullt virrvarr...

Skrevet

Har ikke noe spesiellt system til de annet enn at de ligger i orinalembalasjen. I 2 små plast "kurver", en til rundpinner og en til strømpepinner. Ønsker meg et annet system på det! Men hvordan? ;)

Skrevet

Jeg har fått en sånn blikkboks det har vært congnac i.....grei oppbevaring for strikkepinner...

Skrevet

Jeg har kjøpt meg stoff til å sy slik beholder til...

Gleder meg til å reise hjem til mamma og låne symaskinen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...