Gjest Bertine Skrevet 11. oktober 2006 #1 Del Skrevet 11. oktober 2006 Mannen min vurderer å søke på denne jobben: https://www.nav.no/sbl/as/stillingssok/stil...e.do?id=1209139 Men hva vil de si å jobbe innen/lære retail faget??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 11. oktober 2006 #2 Del Skrevet 11. oktober 2006 Sånn rent generelt betyr ordet retail rett og slett salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 11. oktober 2006 #3 Del Skrevet 11. oktober 2006 Retail betyr detaljhandel. Hos en detaljist kan man kjøpe varer enkeltvis, det er altså ikke snakk om store volum. Detaljhandel foregår typisk i butikker, på torg ol. og er rettet mot forbrukere, ikke industriforetak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 11. oktober 2006 #4 Del Skrevet 11. oktober 2006 Oki, så enkelt altså Takk for svar ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 13. oktober 2006 #5 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Jeg lurer på hvorfor det plutselig har blitt så vanlig med fancye ord ingen forstår seg på... Det er mere forvirrende enn fristende, cardigan i stedet for jakke osv, offår ikke si jakke a? Bachelor, hva i huleste ER det egentlig? Hva står ordet for? Alle er visst blitt det for tiden, åssen ord brukte de før? Det virker en smule overlegent og uekte for meg... Endret 13. oktober 2006 av M.P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 14. oktober 2006 #6 Del Skrevet 14. oktober 2006 Bachelor, hva i huleste ER det egentlig? Hva står ordet for? Alle er visst blitt det for tiden, åssen ord brukte de før? Det virker en smule overlegent og uekte for meg... ← Man kan få en Bachelor etter en treårig utdannelse på universitet eller høyskole. Bachelor er et uttrykk som brukes internasjonalt og ble innført i Norge i 2003. Bachelor- og mastergradene erstatter de tidligere cand.mag.- og cand.scient.-gradene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kråkebolle Skrevet 14. oktober 2006 #7 Del Skrevet 14. oktober 2006 Bachelor, hva i huleste ER det egentlig? Hva står ordet for? Alle er visst blitt det for tiden, åssen ord brukte de før? ← Bachelor er jo "Ungkar", mens Master er "Herre". Bachelor og Master brukes nå i høyere utdanning på samme måte som Svenn og Mester brukes i håndverksfagene. Hva det het før? Ikkeno. Både Bachelor og Master er nemlig lavere grader enn gradene de erstattet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå