Gå til innhold

Bryllupslokaler i Trondheim???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!! Jeg skal gifte meg i Trondheim i høst, og sliter med å finne selskapslokaler!!! :roll: Noen tips og forslag?

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde sikkert håpet på et svar nå, men jeg tror jeg skuffer deg der... :murvegg: Grunnen til at jeg svarer, er at jeg lurer på det samme, så jeg håper du snart får svar fra noen.

Skal gifte oss om to år i Trondheim, og har ikke bestemt noe lokalet ennå. Forloveden har nevnt et lokale som ligger oppi Jonsvatnet (der han har vært på musical-fest for noen år siden), men jeg vet ikke hva det heter. Han tror det skal være stort og rimelig. Kanskje du finner det?

Ellers så har jeg vært på Lade i bryllup en gang, men husker desverre ikke navnet på det lokalet heller. Men jeg tviler på at det er dyrt.

Kan du få noen svar snart? :cry:

:vinke: Lillen

Skrevet

Hallois!

Vi skal ha det på GRENADEREN. (Restaurant rett ved nidarosdomen) men vi har kikket på mye annet før vi bestemte oss. 35 gjester til middag og 80 til kaffe kommer her på rundt 45.000,- -50.000,-

Et rimelig tips er Jernbanefolketshus i kjøpmannsgata. Her kan du ha kokk, bar og det meste selv. Bord dekketøy og så videre finnes selvsagt da...

Kjenner du en frimurer er frimurerlosjen? Løkky ju!

Ranheim Gård drives av Haralds selskapsmat - veldig fint nå når de har pusset opp. (Har de gjort det enda ?)

Ringve Gård - pent og knalldyrt, veldig strikt med rydding osv...

Loiselyst Gård på Leangen er et uprøvd alternativ..

Konklusjon:

1 Lag budsjett

2 Finn gule sider

3 Ring og spør etter pris

4 Ta det beste du har råd til

Jeg ville startet med Jernbanefolkets hus. Er det på sent høsten er det surt og grått og folk er innendørs allikavel. Leia er lav og sprit og vin kjøper du i Sverige. Finn deg en kokk og treretters med vin og bar til 70 personer kommer da på snaue 20.000.... MAX!!

B-b-b-b-b-billig! :kul:

Skrevet

8)

Jeg har faktisk bestilt Jernbanefolkets Hus, var i bryllup der engang. MAX!!! Svigermor bor i Østfold og har planer om å kjøpe matvinen for oss i Sverige :kul:

Men det ved Jonsvannet er vel LIAN HERREGÅRD? Sjekket der, men jeg ville helst ha et sted der vi kan ha egen bar!

Nå blir det brølløp!!! :D

Skrevet

I Trondheim vil jeg på det varmeste anbefale Lian Herregård som ligger 8 km utenfor byen. Det er flott utsikt over byen og det er naturskjønne omgivelser. Kjøkkenet er kjent for sin gode mat. .

www.lianherregaard.no

Lykke til - håper dette blir vellykket. Min venninne giftet seg der, og vi hadde det helt flott.

Telefonnummer kan ikke legges i innlegg og er derfor fjernet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det eneste lokalet jeg kan komme på ved Jonsvannet, er Jonsborg. Det er et samfunnshus hvor du kan ha bar selv. Lian herregård ligger IKKE ved Jonsvannet...

Skrevet

Tror det var Jonsborg jeg mente ja!

Man kan da vel bare lage sin egen bar, egentlig! Siden vi har tenkt å stå for drikke selv...

Vet ikke om det er kjøkken der; er det det? Har tenkt på den billige muligheten å ha sodd, vi... Sparer tusener av kroner på det! Jeg er ikke så veldig tradisjonell av meg i utgangspunktet; har aldri vært i et "tradisjonelt" bryllup. Er det greit å ha sodd eller? Er ikke det vanlig festmat i Trøndelag?

:D

Skrevet

I trøndelag er jo sodd festmat, så det passer jo utmerket....

Vi skal selv også ha sodd når vi gifter oss neste høst.

Sodd er jeg veldig billig i forhold til andre retter, og jeg og Bananmannen synes det er kjempegodt, så da er ikke det noe å dvele med.... :sjarmor:

Vet mange som bruker "sjenning" ("Skjenning"?) (flatbrød med "sukker-trekk" ) til sodden, men det er jo en smakssak....

Når en "sparer" så mye penger på å ha sodd, kan en jo heller koste på seg litt ekstra på andre områder...

*klem*

Skrevet

Vi liker det vi og! :D

Godt å se at det er andre som også skal ha sodd (da jeg ble litt usikker selv en liten stund...)

Nå skal jeg legge frem bevismateriale nr 1 for forloveden :kul: , for han mente nemlig at sodd ikke var "bra nok" for vårt bryllup! Han er tre-retters typen! Men det gidder ikke jeg å bruke penger på, for da må vi gifte oss i 2011!!

Skrevet

Jonsborg (på Jonsvatnet!!!!) er perfekt lokale til bryllup :)

Det er kjøkken der, og gode muligheter for å lage bar. Lokalet er ganske stort, så det kommer an på hvor mange gjester dere skal ha.

Et mindre og mer sentralt lokale er Trygg-huset på Lade (like ved kirka).

Der er det også kjøkken og utstyr.

Det finnes mange lokaler rundt omkring i byen, de fleste bydeler har sitt eget hus. Sjekk litt i nærheten av der dere bor.

Lykke til :D

Skrevet

Murvel: Du vet ikke ca-pris på Jonsgorg eller Trygg-Lade vel?

Tror det er perfekt for oss!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...