Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bestilt noe fra josefssons.no og når jeg fikk pakken idag var plagget altfor stort så jeg vil sende den tilbake og be om å få en i et mindre nummer. det står at jeg kan gjøre det på internett men jeg finner ikke ut av det når jeg går på mine bestillinger og trykker på bestillingsnummeret så står det ingen muligheter for hvordan jeg kan returnere den. så jeg må vel gjøre det manuelt på følgeseddelen. men jeg syns det er litt vanskelig. har noen andre her gjort det før? er det bare å skrive på følgeseddelen den størrelsen jeg vil bytte til, lime returserviceklistremerket på pakken (kan jeg bruke samme emballasje som pakken kom i? en stor plastpose det står josefssons på) og legge den i en postkasse? er returlappen ferdigfrankert? håper noen kan hjelpe meg her :( og holder det at jeg betaler for plagget når jeg får det tilbake i ny størrelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel betale for retur og ny transport selv?

Skrevet

Får du ikke opp returseddel med pil nede til høyre når du går inn på internett og klikker på riktig bestillingsnr?

Hvis ikke må du fylle ut manuelt ja. Du kan pakke varene i hva du vil så lenge selve varen er i originalemballasje og det går klart frem hvem som skal ha pakken. Du må skrive på årsak for retur på returseddel, pakke varen og sette på returportolapp som fulgte med. Så er det bare å sende pakken. Portoen er betalt ja, men du må betale den i ettertid. Men josefssons har billigere porto enn om du skulle betalt selv for portoen.

Skrevet

Etter å ha fylt ut skjema, slik de andre ovenfor beskriver, er det bare å pakke inn klærne i posen (emballasjen) du mottok. Du kan sette returportopakkelappen over den originale lappen, så slipper du at Posten sender pakken tilbake til deg. Pakken leveres på postkontoret eller post i butikk (og ikke i rød eller gul postkasse hvis returlappen er merket R3, da dette er en pakke).

Det sies at hvis pakken veier under 350 gram er det lurt å sende brevet som brev, til 22 kroner. Er pakken over 350 gram, vil det lønne seg å bruke returportolappen (som er ferdigfrankert). Selv synes jeg det er best å bruke returportopakkelappen, hvis denne har sporingsmulighet (R3 og pakkenummer) for da har jeg kvittering på sendingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...