Gå til innhold

Barn som har alt av leker

Fremhevede innlegg

Gjest bølla utlogget
Skrevet

Jeg har bare skumma denne tråden, men mener trådstarter lurte på hun skal gjøre med julegaver til de barna som har alt.

Mine nieser er slike barn. Så iår har jeg kjøpt billetter til Disney on Ice showet i januar. Jeg gir de heller en artig opplevelse som de vil huske, enn leker som havner i skapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er så enig i at mange barn har for mange leker. Barna noen av mine venner og familie har så utrolig mye leker at jeg synes det er litt skremmende å se haugene med plastdingser som aldri blir brukt. De er glade for presanger i fem minutter, virker det som. De jeg kjenner som har begrenset gavehaugene har absolutt mer takknemlige barn som faktisk gleder seg til jul og bursdag.

Jeg skal også ta dette opp med besteforeldre slik at det ikke kommer småtteri hele tiden, men at de heller kjøper praktiske ting eller litt mer holdbare leker når barnet vårt kommer i gave-alderen.

Endret av Caramba
Skrevet

Men jeg ser jo at jeg har mere materielle goder enn mine foreldre hadde på samme alder; 2 biler, oppvaskemaskin, tørketrommel, kenwood makin, bosch kjøkkenmaskin, pc, laptop, printer, scanner, mp3 spiller, generøst innhold i kjøkkenskapene, kamera, stue og tv stue, 3 stk tv, +++

Mine foreldre har igjen mer enn mine besteforeldre...

Så det er nok ikke bare barna våre som er bortskjemte... :sjenert:

De fleste har det godt i Norge.

Mayamor

Skrevet

Men jeg ser jo at jeg har mere materielle goder enn mine foreldre hadde på samme alder; 2 biler, oppvaskemaskin, tørketrommel, kenwood makin, bosch kjøkkenmaskin, pc, laptop, printer, scanner, mp3 spiller, generøst innhold i kjøkkenskapene, kamera, stue og tv stue, 3 stk tv, +++

Mine foreldre har igjen mer enn mine besteforeldre...

Så det er nok ikke bare barna våre som er bortskjemte... :sjenert:

De fleste har det godt i Norge.

Mayamor

:klappe:

Veldig sant, mayamor!!!

Skrevet

Her kommer det nye leker inn i ny og ne. Det værste er kanskje alle små billige lekene som de får av venner i bursdagen, og slikt som besteforeldrene og andre legger ved gaver som ellers er fornuftige.

Ungene har ganske lite rom,men mye hyller. Når det begynner å bli for mye rot tar jeg alt de ikke bruker ofte og setter på loftet. En gang tok jeg alle lekene etter en langvarig ryddestreik hos de små. Men nå er det stappfullt igjen. Før jul tømmer vi alltid rommet for det meste, annet enn favorittlekene, og det er det jeg som bestemmer, ikke ungene. Etter julaften greier de da bedre å verdsette gavene de har fått.

I tillegg oppfordrer vi familien til å kjøpe mer fornuftige ting og mindre leker, hvis de ikke virkelig virkelig ønsker seg noe spesiellt.

Skrevet

Mine små hadde for masse leker. Så vi tok en altfor stor pose, og vi fylte den til randen. Så nå har de bare noen leker som de faktisk leker med. Togbaner og slikt. Så nå ønsker de seg bare leker som de faktisk vil ha, fordi de vet hva de har og hva de mangler.

Husker når gutten fylte fire. Da fikk han en slags gammeldags tremus som man trykte under, og så bøyde den seg alle veier. Kunne ikke kostet mer en 50,-. Han elsket den! Kunne sitte i evigheter og trykke på den dansemusen. Like fasinert hver gang. Og lillebror syntes den var gøy han og :)

Skrevet
hei.

Skal ikke hakke på deg altså....men er det ikke litt dumt å bidra til pengesirkuset med å tilby 50 kroner for å gå på butikken?

Jo det er sant, men la oss si det sånn at det var en glipp og jeg hadde jo aldri i verden gjort dette hver uke. Jeg synes at 50 kr for å gå totalt 100 meter er ganske bra betalt og jeg blir bare så sjokkert når han ikke gidder selv med den betalingen. Jeg er suuuuuper kjip i forhold til faren hans.. En gang i blant har jeg lyst til bli betraktet som litt kul jeg også, men det er jo nyttesløst hvis det er snakk om penger. Jeg hverken kan eller vil matche gavene til sambo. MEN jeg har funnet ut et triks.. Ytelse mot ytelse prinsippet fungerer fint. Eks. jeg sier at hvis han går i butikken for meg, så blir jeg med på å bygge lego med han etterpå eller lignende.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...