Gå til innhold

Nå er jeg litt fortvilet......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er som følger...

Min søster har to hunder, den ene er en skikkelig røyte hund med mye og lang pels. Den andre røyter ikke, men den er hvalp og ergo er den "overalt"...

Jeg blir fryktelig sliten når de har vært på besøk, hun tar det som en selvfølge at hundene skal få komme inn og omentrent gjøre hva de vil....*sukk*

Kattene mine går IKKE overens med hunder og søsteren min nærmest forlanger at kattene må ut for at de ikke skal klore hundene hennes...

Hva ville dere ha gjort?

Hvordan gjør dere med hunder det når dere drar på besøk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går vel an å si i fra? Er ikke verre enn det.

Skrevet
Det går vel an å si i fra? Er ikke verre enn det.

Har prøvd å ymte frampå, men hun må vel ha det i klar-tekst..

Jeg er klar over at jeg på en måte har gravd min egen grav når jeg har latt det skure og gå så lenge at det irriterer meg grusomt...

Gjest Deception
Skrevet

Vi har unghund på 11 måneder, og det eneste stedet han faktisk får lov til å være med inn, er til svigerforeldrene mine. De har et veldig fint forhold til ham, og vi bodde mer eller mindre der i to uker etter at vi hadde fått ham. Ellers er han gjerne med oss overalt, men han må pent nødt til å vente i bilen.

Verre er det når folk kommer på besøk, og bortimot forventer at hunden må settes i bur eller være ute. Jeg synes at på hans hjemmebane, må folk klare å ta hensyn.

Skrevet
Vi har unghund på 11 måneder, og det eneste stedet han faktisk får lov til å være med inn, er til svigerforeldrene mine. De har et veldig fint forhold til ham, og vi bodde mer eller mindre der i to uker etter at vi hadde fått ham. Ellers er han gjerne med oss overalt, men han må pent nødt til å vente i bilen.

Verre er det når folk kommer på besøk, og bortimot forventer at hunden må settes i bur eller være ute. Jeg synes at på hans hjemmebane, må folk klare å ta hensyn.

Ja, jeg er enig med deg!

Tro om jeg skulle komme med mine katter til søster og forlangt at hundene måtte ut.. :overrasket:

-bare for å sette det på spissen...

Gjest Deception
Skrevet
Ja, jeg er enig med deg!

Tro om jeg skulle komme med mine katter til søster og forlangt at hundene måtte ut.. :overrasket:

-bare for å sette det på spissen...

Eller, som jeg har opplevd. En unge kommer på besøk, er egentlig litt redd hunden (han er jo stor og leken), men vil tøffe seg. Når h*n så løper bort, løper hunden etter, og vi får olme blikk fra de voksne.

Gjest Pusemamma
Skrevet

Synes det er en uting at folk tar med hund på besøk. Selv da jeg ikke hadde dyr ga jeg klar beskjed om at jeg ikke vil ha hunder ihuset. Du har har lov og gi beskjed. Dette bør hun og andre respektere. :sjenert:

Skrevet
Eller, som jeg har opplevd. En unge kommer på besøk, er egentlig litt redd hunden (han er jo stor og leken), men vil tøffe seg. Når h*n så løper bort, løper hunden etter, og vi får olme blikk fra de voksne.

Uff, høres slitsomt ut!!

Synes det er en uting at folk tar med hund på besøk. Selv da jeg ikke hadde dyr ga jeg klar beskjed om at jeg ikke vil  ha hunder ihuset. Du har har lov og gi beskjed. Dette bør hun og andre respektere. :sjenert:

Det er vel akkurat der problemet ligger....at hun ikke respekterer dette. :tristbla: Jeg frykter hvis jeg sier det rett ut som det er, blir søster forbannet på meg... :sjenert:

Skrevet
Uff, høres slitsomt ut!!

Det er vel akkurat der problemet ligger....at hun ikke respekterer dette.  :tristbla: Jeg frykter hvis jeg sier det rett ut som det er, blir søster forbannet på meg... :sjenert:

Hun har ingen grunn til å bli forbannet. Hvis hun blir det, må du rett og slett bare drite i det. Det er -ditt- hjem, du skal ikke trenge å få det fullt av viltre hunder og hundehår hvis du ikke vil, og kattene dine skal iallefall ikke trenge å bli fortrengt fra sitt hjem pga av det. Jeg har hund selv, men jeg tar -aldri- med hundene til folk uten å vite at det er helt ok for dem, og at de er helt klar over at det blir hår og slikt. Som regel tar jeg dem bare med tli folk som har dyr fra før, så de vet hva røyting kan medføre.

Skrevet (endret)

Jeg tar hunden min med meg overalt hvor jeg kan. Det gjør at hun slipper å være så mye alene, og hun blir vant med å være på besøk og kan dermed "oppføre seg". Mange av de jeg kjenner har en eller flere katter, men det har sjelden eller aldri vært problematisk å ta henne med. (Enkelte tar faktisk kattene sine ut for at min hund skal få være der. Katten tar ikke skade av det, selv om jeg selvsagt ikke har problemer med å forstå at en del kan være prinispielt uenige). Når hun er i røyteperioden eller har løpetid, så tar jeg henne ikke med meg noe sted. Hvis jeg gjør det, så tar jeg med et pledd eller håndkle og hun får bare ligge der. Det er respektløst og frekt å forvente at de man besøker uten å mukke skal støvsuge og vaske gulv etter ens hund (eller barn)!

Til syvende og sist er det likevel huseier som bestemmer om dyr skal få være med eller ikke. I tillegg mener jeg det nesten sier seg selv at hvis man tar med seg en hund på besøk, så må hunden kunne oppføre seg. Noe annet er direkte frekt i mine øyne.

Hvis du ikke ønsker å ha hundene på besøk, så si i fra. Mener du virkelig at det er din søster som bestemmer hvilke regler du skal ha i ditt eget hus? Blir hun sur, så er det hennes problem. Da er hun kanskje ikke vant med at du setter foten ned. (Hvis ting har gått så langt at man må sette foten ned, så får man heller tåle at man kanskje må tråkke på noen tær). Det finnes selvsagt mange måter å si ting på, men hvis du forklarer seg og sier ifra på en skikkelig måte, så det utelukkende hennes problem om hun reagerer negativt. Lykke til. :)

Endret av Tabris
Skrevet
Hun har ingen grunn til å bli forbannet. Hvis hun blir det, må du rett og slett bare drite i det. Det er -ditt- hjem, du skal ikke trenge å få det fullt av viltre hunder og hundehår hvis du ikke vil, og kattene dine skal iallefall ikke trenge å bli fortrengt fra sitt hjem pga av det. Jeg har hund selv, men jeg tar -aldri- med hundene til folk uten å vite at det er helt ok for dem, og at de er helt klar over at det blir hår og slikt. Som regel tar jeg dem bare med tli folk som har dyr fra før, så de vet hva røyting kan medføre.

Hele greia ville føltes mye bedre for meg om hun hadde giddet å spørre meg først, om kattene kunne være ute.. Jeg skal snakke med henne om dette neste gang hun kommer busende- da får det briste eller bære! For det er som du sier- mitt- hjem.

Jeg tar hunden min med meg overalt hvor jeg kan. Det gjør at hun slipper å være så mye alene, og hun blir vant med å være på besøk og kan dermed "oppføre seg". Mange av de jeg kjenner har en eller flere katter, men det har sjelden eller aldri vært problematisk å ta henne med. (Enkelte tar faktisk kattene sine ut for at min hund skal få være der. Katten tar ikke skade av det, selv om jeg selvsagt ikke har problemer med å forstå at en del kan være prinispielt uenige). Når hun er i røyteperioden eller har løpetid, så tar jeg henne ikke med meg noe sted. Hvis jeg gjør det, så tar jeg med et pledd eller håndkle og hun får bare ligge der. Det er respektløst og frekt å forvente at de man besøker uten å mukke skal støvsuge og vaske gulv etter ens hund (eller barn)!

Til syvende og sist er det likevel huseier som bestemmer om dyr skal få være med eller ikke. I tillegg mener jeg det nesten sier seg selv at hvis man tar med seg en hund på besøk, så må hunden kunne oppføre seg. Noe annet er direkte frekt i mine øyne.

Hvis du ikke ønsker å ha hundene på besøk, så si i fra. Mener du virkelig at det er din søster som bestemmer hvilke regler du skal ha i ditt eget hus? Blir hun sur, så er det hennes problem. Da er hun kanskje ikke vant med at du setter foten ned. (Hvis ting har gått så langt at man må sette foten ned, så får man heller tåle at man kanskje må tråkke på noen tær). Det finnes selvsagt mange måter å si ting på, men hvis du forklarer seg og sier ifra på en skikkelig måte, så det utelukkende hennes problem om hun reagerer negativt. Lykke til. :)

Det er ikke det at jeg ikke ønsker at hundene skal komme! Men tiltider føler jeg at det blir for mye. Jeg sliter med mye rygg-plager og kan til tider ikke gjøre noe av husarbeid.

Nå skal jeg ta meg en prat med søster- mulig at jeg tråkker henne på tærne, men det får stå sin prøve... :forvirret:

Takker i allefall for svarene deres! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...