Latee Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Tenkte det kunne være spennende å høre om deres beste og verste matopplevelser når dere har vært i utlandet Noen med historier å fortelle?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Haha, jeg og kjæresten var i Russland, og på en bar ville han bestille noe snacks. Bestilte potetgull til meg, og noe fiskesnacks til seg selv. Og hva er det som serveres? Jo, en hel, inntørket uidentifiserbar fisk på en tallerken. Ikke noe bestikk. Velbekomme! Selv den altetende kjæresten min måtte kapitulere etter å ha gnagd litt på skinnet på den
Eliza Doalot Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg var i Syd-Frankrike og gledet meg veldig til å spise fiskesuppe der. Hadde både hørt og lest at den skulle være veldig god. Fikk en stor bolle med noe som så ut som lungemos og smakte som oppvaskvann. Jeg spiser det meste, men der gikk grensa.
Arkana Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Min beste matopplevelse i utlandet må vel være fra i fjor sommer. Vi spiste en aldeles nydelig middag på en koselig marokkansk uterestaurant i Mammas hjemby i Provence. Fantastisk mat. Tror ikke jeg har hatt noen matopplevelser som har vært så ille at jeg husker dem spesielt.
Lady_Sharon Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Det verste jeg har opplevd er faktisk her i Norge. Var to kollegaer fra mannen min som satt ved bordet våres med julebord og satt å knaske på saue øyner. Må si at jeg ble helt kvalm.
hjertesukka Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 I Nice hadde jeg bestilt en deilig fiskerett, trodde jeg. Men fikk en haug med småfisk servert, hode og hale intakt. Uten tilbehør,kun en enkel sitron ved siden av. #deilig#
Gjest Tanita Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 Det verste tror jeg var for mange år siden på ferie i Romania(!) da jeg fikk servert kylling, og skjærte en bit av den, så rant det masse blod ut... Det beste er maten jeg spiser i marokko.
Gjest gjesta Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Var i Asia og fikk servert grønnsaker og sjømat i en masse. Var vel en type gele, men ikke så stiv som gele. Smakte ingenting, så var egentlig ikke noe feil med smaken. Fikk bare assosiasjoner til oppkast, og klarte ikke å spise mye der nei. Det var forresten en STOR posjon. Synes det er så flaut å bare pirke i maten... Gode matopplevelser har det jo helt klart vært flest av. I Frankrike hadde vi en hel restaurant for oss selv, vi var de eneste gjestene. Kelneren var en eldre franskmann, som pratet med oss gjennom nesten hele måltidet. Var veldig god mat og en helt spesiell opplevelse (og normalt er det vel heller irriterende om kelneren prater gjennom hele besøket, men det var det ikke den gangen) Ellers fant vi en stamrestaurant da vi var i India, og der hadde de en rett som var utrolig god. Det er nok den beste maten jeg har smakt i utlandet. Kunne bare fortsatt og fortsatt jeg, med å fortelle om all den gode maten
~white lady~ Skrevet 15. oktober 2006 #9 Skrevet 15. oktober 2006 Aj aj, nå kom jeg på en opplevelse jeg hadde for et år siden eller så....det var på den nedlagte "mamma rosa" i torggata. Jeg bestilte en vegetarpizza, samboer noe annet. Pizzaen kom den...og så ikke heeelt ut som forventa - masse,masse sleip ost på, og store "hauger" med kjøttdeig her og der. (Dette var før jeg ble vegetarianer på heltid) Klarte en bit eller to, men maten vokste i munnen min (Ugh, blir kvalm bare av å skrive dette) og jeg skulle akkurat til å "legge igjen" maten i servietten (les:spytte) da kelneren kom bort for å fylle på mer vann. Og han tok seg gooood tid, småsnakket litt, spurte om maten smakte, osv. Samboer svarte så godt han kunne, mens han så bekymret på meg som bare ble grønnere og grønnere i ansiktet. Jeg nikket så godt jeg kunne til kelneren, og håpet at skulle gå snart. Da han begynte å bevege seg videre, lot jeg som om jeg skulle på toalettet, og da jeg var ute av syne sprang jeg inn på ett av avlukkene og Da jeg kom tilbake, satt jeg bare rolig på plassen min og ventet på at samboer skulle bli ferdig med å spise. Selv hadde jeg lagt et par servietter over maten min, så det skulle se ut som om jeg hadde spist opp... (Og grunnen til at jeg ikke sa noe til kelneren om maten, var at det egentlig ikke var noe i veien med maten, det var jo bare meg som ikke klarte disse klumpene med kjøttdeig og all den osten...)
Gjest Revenka Skrevet 15. oktober 2006 #10 Skrevet 15. oktober 2006 Da jeg var i Bordeaux i sommer fikk jeg smake på gåselever pate, det var det værste jeg hadde smakt!! En utrolig ekkel ettersmak. Den beste maten har jeg fått i Hellas
Rosenrød Skrevet 15. oktober 2006 #11 Skrevet 15. oktober 2006 Men white lady, hadde ikke du bestilt en vegetarpizza da?
Pasha Skrevet 15. oktober 2006 #12 Skrevet 15. oktober 2006 En av de beste matopplevelsene hadde jeg i new york under bryllupsmidagen min. Var på en restaurant i central park (tavarn on the green). I tilegg til veldig god mat og nydelig vin (valgt ut av en av gjestene) var også stemingen der helt spesiell. Man følte det som man satt i eventyr restaurant og det gjorde nok at maten smakte ekstra godt. Ellers så var jo servicen fra kelnerne, andre hygglige gjester (får jo tross alt litt oppmerksomhet og gratulasjoner når man kommer i brudekjole) og ikke minst vårt egent følge med til å gjøre det til en av de beste matopplevelsene
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #13 Skrevet 15. oktober 2006 Det verste... hm... er ikke så glad i spagetti carbonara på billige fortausrestauranter... ei heller kakerlakker som går over bordet rett før man får maten (opplevd i Belgia). Har ellers desidert flest gode opplevelser med mat - blant annet fra en indisk restaurant i Montreal og en japansk (hvor vi spiste en eller annen form for sjømatfondue) i samme by.
~white lady~ Skrevet 16. oktober 2006 #14 Skrevet 16. oktober 2006 Men white lady, hadde ikke du bestilt en vegetarpizza da? ← Åja, skrivefeil bare. Hadde tydeligvis bestilt en med kjøtt på...
Minien Skrevet 16. oktober 2006 #15 Skrevet 16. oktober 2006 Min verste matopplevelse var i Frankrike. Vi hadde bestilt en tre-retter (og med våre franskkunnskaper ante vi jo ikke hva vi fikk). Forretten min var et iskaldt norgesglass med noe som så ut som hjerne på. Det var visstnok noe kapersgugge, men smakte helt forferdelig. Jeg prøvde å svelge noen skjeer hele, men det endte med at jeg brakk meg, og jeg måtte bare kapitulere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå