Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Hva bruker du inni laksen når du ovnsbaker den? Hvor mange grader og hvor lenge bør den steke (mellom 2 og 3 kg)? Hva har du som tilbehør?
Gjest LilSweetie Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg pleier aa ha purre, krydderurter og litt olje inni. Godt tilbehor er poteter og tzatziki
Krista83 Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Bruker som oftest purreløk, og bruker sitronpepper til. Agurksalat, revne gullerøtter poteter og smør...
latte Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Purre og mais inni...godt med smør, salt og pepper også... Sitronskiver legges utenpå, før man pakker den inn i aluminiumsfolie. Råstekte poteter og kokt gulrot, smelta smør og rømme..mmmm, yummi...
Kristin Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg bruker Sitronpepper og litt smør inni...
Lion queen Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg pleier å legge smørklatter, løk i ringer, sitronskiver,fersk dill,og litt sitronpepper. (høres kanskje rart ut med løkringer,men det blir utrolig godt,og er med på å lage en nyydelig sky)
hjertesukka Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg pleier å ha inni: - litt olje,pepper, salt, smør, dillkvaster, hvitløk,persille og litt sitronsaft. Stekes i ca 1 time i 200 gr. Tilbehør: Vanlige poteter, dillstuede eller båtstekte. En god salat og /eller smørdampede grønnsaker. Rømme.
*Enigma* Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 For min del er hvitløk et must i ovnsbakt laks. Som regel bruker jeg en god del friske urter inni i tillegg og kanskje sitronpepper, evt drypper masse frisk sitron i og pepper, litt salt, hvitløk og urter.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Persillesmør eller Sandefjordssmør, med friske urter, salt og pepper. Serveres med rømme, agurksalat og poteter.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 ..og forresten: Bakes i folie i ovnen inntil kjøttet løsner så smått fra beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå