Gå til innhold

Haster-jobbtilbuddilemma

Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka

Har vært på to intervjuer, drømmejobben og en annen jobb som er ok. Dette var på mandag og tirsdag. I dag fikk jeg tilbud om jobben som er ok. De vil vite om jeg tar jobben i løpet av dagen. Jeg ringte drømmejobben og de kunne ikke si noe om hvordan jeg lå an fordi det ville være urettferdig for de som ikke har vært inne på intervju ennå. Men hun sa at jeg hadde gjort et godt inntrykk og var veldig motivert for jobben. Så, hva gjør jeg ?? takker ja til en ok jobb og glemmer drømmejobben??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ofte 6 mnd prøvetid i en jobb, slik at du kan slutte uten oppsigelsestid om du får den andre jobben.. Men det er jo ikke den beste oppførselen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage
Det er jo ofte 6 mnd prøvetid i en jobb, slik at du kan slutte uten oppsigelsestid om du får den andre jobben.. Men det er jo ikke den beste oppførselen da..

Det er som regel oppsigelsestid i prøvetid også da. Men ofte kortere tid enn ved fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt hva du kan risikere og ikke, kan du risikere å si nei til en ok jobb når du ikke VET om du får drømmejobben, så sier du nei til den ok jobben og har is i magen ang den andre.

Jeg har sittet i og sitter litt i lignende situasjon som deg, har ikke fått tilbud enda, men har vært til intervju med forskjellige jobber og har blitt presentert for en jobb som nok er drømmejobb... Det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre og ikke, for det er jo overhode ingen garanti for at jeg får drømmejobben, og da risikerer jeg jo å sitte uten noe.

Har fått ett tilbud som jeg har takket nei til, av og til angrer jeg, av og til vet jeg at det var riktig. Det kommer litt an på dagsformen, er jeg i godt humør vet jeg at det er rett å vente på en jobb jeg virkelig føler er rett, mens er jeg i dårligere humør så blir jeg litt deppa og redd for at jeg ikke skal finne noen jobb, dårlig carma siden jeg ikke tok den første jeg fikk tilbud om... :ler:

Så hva du skal gjøre, kommer vel egentlig an på hva du kan risikere dersom du sier nei og ikke får drømmejobben, hva slags situasjon sitter du i da.

uansett; lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om betenkningstid!

Hvorfor er det så viktig for dem å få svar i løpet av dagen?

Om du har oppsigelsestid, har du jo helt til slutten av måneden med å si opp.

Si at du ikke kan ta avgjørelsen på så kort varsel.

(Har du fått tilbudet skriftlig? Hvis ikke kan du jo be om det før du svarer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også synes det hørtes veldig rart ut, at du må bestemme deg i løpet av dagen! Kan du ikke spørre om å få litt betenkningstid ut uka eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare svar ja til ok-jobben og si du ikke kan begynne før om ca to uker(eller hvor lang tid det tar før du får svar på drømmejobben).

Hvis du i mellomtiden får drømmejobben, så kan de gi ok-jobben til noen andre!

Og du får både drømmejobb, og sikkerheten ved å ha ok-jobben i bakhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare svar ja til ok-jobben og si du ikke kan begynne før om ca to uker(eller hvor lang tid det tar før du får svar på drømmejobben).

Hvis du i mellomtiden får drømmejobben, så kan de gi ok-jobben til noen andre!

Og du får både drømmejobb, og sikkerheten ved å ha ok-jobben i bakhånd!

Hehe, den er nesten litt frekk! Men kanskje ikke så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske vanlig å si ja til den ok jobben og så si den fra seg igjen hvis man får tilbud om drømmejobben. Du bør derimot ikke la det gå for lenge før du sier den fra deg igjen, men du venter kanskje svar fra den andre i løpet av uka?

Jeg hadde sagt ja til den ok jobben, og håpet på svar fra den andre i løpet av uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg takket nei til den ok-jobben. De skulle ringe meg igjen i slutten av mnd hvis de ikke hadde funnet noen andre. Grunnen til at de vil ha en som kan begynne snart er fordi en skal ut i permisjon og skal ta opplæringen før hun tar permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig merkelig ut at du må bestemme deg for en jobb på en dags varsel og uten at du har fått skriftlig tilbud? :klø:

Håper du får drømmejobben! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres utrolig merkelig ut at du må bestemme deg for en jobb på en dags varsel og uten at du har fått skriftlig tilbud? :klø:

Mm - helt enig!!! Kanskje det er grunn nok til å dobbelsjekke seriøsiteten rundt firma? Bare åpner en tanke her for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får drømmejobben!  ;)

:Nikke:

Kanskje like greit å takke nei til et sånt tilbud hvis det er sånn de oppfører seg.

Jeg svarer aldri før jeg får tilbudet skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang takker du ja, og er forberedt på å si den opp igjen. Ingen grunn til å risikere å sitte uten jobb heller.

Neste gang sier du også at du ikke kan bestemme deg innen en dag, at du vil ha et tilbud med arbeidsavalen oversendt og at du må vurdere lønn og vilkår før du svarer - det er ufint å presse slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...