Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg husker jeg har lest her inne ett sted at eggene "lagres" i noen dager.. Men nå finner jeg ikke igjen den tråden. Vil det si at selv om vi har samleie før eller etter EL så kan man bli gravid? Vi hadde sex på lørdag og i følge kalkulatoren så skal jeg ha EL først til helga. Er det noen mulighet for at jeg er gravid? *håper* Takk for svar.
Gjest ost Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Mannens sædceller kan leve opptil 5 døgn hos deg (mens de venter på EL), og dine egg lever i 1 døgn. Altså mulig å bli gravid ved samleie 5 dager før eller 1 dag etter EL. Rent teoretisk.
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Sånn var det ja! Tusen takk! Dvs at jeg nok ikke kan forvente noe denne gangen her.
Gjest ost Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Vil bare tilføye at EL ikke nødveindigvis kommer til samme tid hver måned...
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Takk, det visste jeg faktisk ikke. Ettersom det aldri har vært et tema, så vet jeg faktisk skremmende lite om dette..
Malama Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 Du kan i alle fall ikke forvente at EL kommer til den datoen en kalkulator har beregnet for deg. Det er litt mer individuelt enn som så. Den kommer et bestemt antall dager før neste mens. (alltid før, ikke etter) Dette antallet dager varierer fra kvinne til kvinne, og er årsaken til at en slik kalkulator kan bomme grovt, selv om du har stabile sykluser. I snitt er det 14 dager, men alt fra 10 til 18 dager er innenfor den medisinske normalen (mellom 12 og 16 er vanligst) Og ingen kalklutator i verden kan fortelle deg hvor mange dager dette er for DEG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå