la Flaca Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Og det er et problem! Han vil ikke spise og ikke sove og har tydelig vondt. Men hos legen har vi bare blitt avfeid med at det er "helt normalt". Ja, sikkert! Babyen får i hovedsak morsmelk men begynte med grøt for et par uker siden. Han har vært sånn fra han ble født, men blir mer og mer plaget av det. Før sov han dårlig de siste to dagene før han fikk det ut, men den siste måneden har han ikke hatt ro på seg overhodet. Sover to halvtimer om dagen og våkner og skriker om natta. Stakkars liten. Det er mulig han har Kiss Syndrom (nakkevirvler som er forskjøvet - forstoppelse er et symptom), men det er ikke blitt bedre etter behandlingen. Skal prøve å få henvisning til barnelege gjennom helsestasjonen i morra, for sånn skal det da ikke være!? Men hva kan man ellers gjøre? Maltekstrakt, sviskesaft og morsmelk i rompa er forsøkt.
Tilde Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Å massere lett under fotsålen, jevne tak ut mot hælen skal stimulere tarmen. Massere magen lett i sirkler og i q.Kiropraktor for de nakkegreiene? Klyster høres jo litt dramatisk ut,men jeg vet om ei som brukte det en gang...
la Flaca Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg hadde ikke nølt med å bruke klyster. ← Kanskje ta en tur på apotetet da... De har vel sikkert litt generell kompetanse på sånt. Massasje skal også prøves!
la Flaca Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2006 Oppdatering: Nå har vi altså hatt fødsel her! Tok sjansen på å sprøyte 5 ml. hvetekimolje oppi rompa og når jeg presset knærne mot magen ei stund etterpå da så kom det. Jippiiii. Men er det farlig? Var noe jeg hadde i skapet for å smøre med så jeg ikke skulle revne så mye under fødselen. Står at det også kan brukes innvortes, men han er jo baby bare...
Gjest Fruktfat Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 jeg vet om flere som har hatt barn som ikke bæsjer; de har også fått beskjed om at det ikke var farlig. en hadde ikke bæsja på nesten 1 mnd, da fikk de klyster av legen. nå er h*n helt fin/normal i magen. søsteren til moren hadde også vært sånn da hun var liten.
Gjest Helene1 Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Du kan også bruke litt lactulose i melken (flasken). Må imidlertid brukes med forsiktighet på små barn, men det fungerer iallefall. Baby her i huset har hatt samme problem, og tro det eller ei: det går over. Men helt grusomt når de har det så vondt! Bra hvetekimolje hjalp da
Gjest miiip Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg ville tatt barnet til fotsoneterapi eller kiropraktor! Det er jo endel triks som kan virke der og da, men de kan muligens gjøre sånn at barnet får fart på fordøyelsen og dere slipper å plages med dette.
Lourdes Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Kan man ikke koke svisker og mose de sammen og gi de til barnet. Mener søstern min gjorde noe sånt til eldste sønnen. Han hadde mye mage problemer...
Lourdes Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Så jo nå at du hadde prøvd svisker.... Lykke til videre.
Gjest graceland Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Gi han lactulose (fås kjøpt på apotek). Det ga broren min til sin datter, funket som bare det. Hun hadde bæsjebleier hver tredje uke...
la Flaca Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 12. oktober 2006 Gi han lactulose (fås kjøpt på apotek). Det ga broren min til sin datter, funket som bare det. Hun hadde bæsjebleier hver tredje uke... ← Kan man gi det til små babyer altså? Takk for tipsene alle sammen! I dag skal vi til helsestasjonen, så da kan jeg spørre og grave. Det kan ihvertfall ikke være sunt og "normalt" at han har det sånn, verken for magen hans eller hodet til mamma (mentalinstitusjon neste ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå