Gjest Nevrotikeren Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Klassisk historie egentlig. Da vi "bare" var kjærester så elsket vi nesten hver dag. Nå har vi flyttet sammen for et par måneder siden og hverdagen har tatt oss. Jeg burde vel egentlig ikke klage siden vi elsker minst et par ganger i uken, men problemet ligger mer i at vi ofte blir liggende å kose og ting blir ganske hett før han innser at han er for sliten og avslutter hele greia uten egentlig å gi noen forklaring. Han er en enkel mann, så jeg tror ikke det er noe skummelt hokus pokus-problem som ligger bak, men jeg ønsker å formidle til ham at når vi elsker såpass "sjelden" og jeg ønsker at det var oftere så er det veldig kjipt når jeg stadig blir tent og klar og skuffet! Så... Er det noen der ute som har noen gode ideer til hvordan jeg innleder denne samtalen? Det er jo et ganske sårt tema og lett å trå feil... På forhånd takk
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Kanskje kose mindre? Hvis du relativt raskt tar styringen (f. eks suger ham eller setter deg oppå ham), kan han vel ikke avslutte sånn uten videre? Uansett, ikke bli sur, da får han sikkert enda mindre lyst.
Gjest Nevrotikeren Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Kanskje kose mindre? Hvis du relativt raskt tar styringen (f. eks suger ham eller setter deg oppå ham), kan han vel ikke avslutte sånn uten videre? Uansett, ikke bli sur, da får han sikkert enda mindre lyst. ← Er det ikke litt rart å ta styringen og elske når han føler seg for trøtt og sliten? Respekterer jo at han selv bedømmer at han ikke orker... Og sur blir jeg ikke. Blir bare skuffet (som vel i mange tilfeller kan være enda mindre sexy enn sur).
aimee Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Et godt råd; trå varsomt - dette er (som du selv sier) et følsomt tema. Et annet råd; hva med å legge seg tidligere noen dager, kanskje tenne noen lys og lage litt romantikk på soverommet? Kjenner til dette her med "enkle menn" som ikke alltid skjønner hvordan de skal lage den romantiske stemningen, men å legge seg tidlig en kveld - det kan vi vel få til? Lykke til!
genacvale Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Ehm... Jeg personlig er mer glad i å kose ser ikke no galt i det, og foretrekker det fremfor sex ganske ofte... Men nå er jo jeg singel, så det nærmeste jeg kommer kos og flørt er vel med kameraten min som det er no på gang med, hehe... Men likevel lixm
Gjest Gorgonzola Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Så... Er det noen der ute som har noen gode ideer til hvordan jeg innleder denne samtalen? Det er jo et ganske sårt tema og lett å trå feil... På forhånd takk ← Hva med rett og slett gjøre som du sier i overskriften til denne tråden, altså ta det opp? Ikke pakk inn dette mer enn nødvendig. Slå av TV'en (med mindre han stirrer på noe han er veldig interessert i), tenn et lys eller tre, server kaffe, øl, vin eller brus og si at du har noen tanker du svært gjerne vil dele med ham (mye smartere vinkling enn å si at du har noe du vil ta opp med ham, vi menn låser oss som regel når formuleringa blir sånn). Lykke til
Gjest Nevrotikeren Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Takk for svar, dere. Gode innspill som gjør at jeg føler meg litt tryggere før jeg innleder denne samtalen. Takk!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Du får nå bare si det rett ut! Herlig fred, hvorfor skal dere damer alltid gjøre ting så vanskelig???? Ja, det kan hende han blir såret, men er det så fryktelig farlig da? Hvis du forklarer at du er glad i ham og ikke ønsker å såre? Alle blir såret gjennom livet. Kall en spade en spade og ikke driv og spekuler og analyser så veldig! Si det som det er - Når du driver og koser med meg sånn blir jeg kåt, så ikke gjør det hvis du ikke vil gå videre!
aimee Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Du får nå bare si det rett ut! Herlig fred, hvorfor skal dere damer alltid gjøre ting så vanskelig???? Ja, det kan hende han blir såret, men er det så fryktelig farlig da? Hvis du forklarer at du er glad i ham og ikke ønsker å såre? Alle blir såret gjennom livet. Kall en spade en spade og ikke driv og spekuler og analyser så veldig! Si det som det er - Når du driver og koser med meg sånn blir jeg kåt, så ikke gjør det hvis du ikke vil gå videre! ← Herregud! Mannfolk!!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Du får nå bare si det rett ut! Herlig fred, hvorfor skal dere damer alltid gjøre ting så vanskelig???? Ja, det kan hende han blir såret, men er det så fryktelig farlig da? Hvis du forklarer at du er glad i ham og ikke ønsker å såre? Alle blir såret gjennom livet. Kall en spade en spade og ikke driv og spekuler og analyser så veldig! Si det som det er - Når du driver og koser med meg sånn blir jeg kåt, så ikke gjør det hvis du ikke vil gå videre! ← Tja... Kan vel ikke si meg enig. Man bør selvsagt ta opp slike ting, men selv hadde jeg foretrukket en litt mild angrepsmåte. Og så er det vel ikke slik at trådstarter misliker "bare" litt kos heller. I et såpass ferskt samliv er dette en av mange ting som går på at man må lære seg å kommunisere med hverandre. Det er vanskelig å gjette hva den andre tenker, samtidig som det er lett å ta ting på feil måte hvis de blir tatt opp litt for direkte.
Morpheus Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 Menn er noen enkle dyr. Du trenger bare tenne han og fremheve det han liker. Det blir som å henge en gulerot forran et esel, og han går som en tulling for å få tak i guleroten. Kjenner du han, så vet du sikkert hva han tenner på. Når dere er kommet i gang, kan du jo vinkle det til hvordan du liker det. Har du et forhold hvor det er vanskelig å ta opp ting, er dette en is du bør bryte uansett. Et godt forhold er basert på ærlighet, åpenhet og god kommunikasjon. Anbefaler at du kan begynne med å ta opp dette.
Aquila Skrevet 13. oktober 2006 #12 Skrevet 13. oktober 2006 Det er et sårt tema! Nå har jeg gått i EN MÅNED uten å gjøre mer i senga enn å stryke og holde rundt hverandre Jeg er klar for noe mer, og har vært det hele tida, men samboeren min har bare ikke hatt lyst i det siste. Han har slitt med impotens i perioder tidligere (helt siden vi ble sammen), men aldri har det gått så lenge som nå. I et svakt øyeblikk klarte jeg ikke å tenke klart og begynte å stryke og puske (dvs. "mase" i hans verden når han ikke har lyst... ... ...) - han avslo og sa, "du vet hvordan jeg har det for tida" , og jeg gikk å la meg, nok en kveld med uforretta sak. Så: Det er et sårt tema, iallefall om den man snakker om kanskje har litt potensproblemer. Min samboer føler seg mange ganger ikke "mann nok", når jeg maser og han ikke kan stille opp. Så jeg har faktisk sluttet å mase (mer eller mindre). Tror det vanlige kjønnsmønsteret og mytene om at det er menn som skal være mest kåte og ivrige i senga kanskje sliter litt på de som ikke klarer å leve opp til det "bildet". Så lenge din kjæreste ikke har noen problemer i senga, er det vel bare å prøve seg litt ekstra på kveldene, eller rett å slett ta det opp med han. Men trå litt varsomt, så han ikke føler at han ikke er mann nok til å tilfredsstille deg. Good luck!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #13 Skrevet 13. oktober 2006 men jeg ønsker å formidle til ham at når vi elsker såpass "sjelden" og jeg ønsker at det var oftere så er det veldig kjipt når jeg stadig blir tent og klar og skuffet! ← Fortell ham det som det er. Kanskje dere sammen finner en løsning?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #14 Skrevet 13. oktober 2006 Menn er noen enkle dyr. ← Vennligst hold fordommene for Dem selv, min gode Alexander. Det er ingen grunn til å gjøre narr av våre husdyr eller andre dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå